چگونه می توانیم ابتکار عمل را در دست داشته باشیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۲۴    ۱۳۹۷/۳/۲۲ کد خبر: 151898 منبع: پرینت

طالب، حکمتیار و اشرف غنی مثلث اجراءِ كننده ی مانیفست فاشیست افغانی در کشور هستند، لهذا وقت خود را به چرندیات و اراجیف امثال یون ضایع نسازید!

الف
متوجه این نکته مهم و راهبردی باشید که برای نخستین بار در تاریخ هویت سیاسی افغانستان، ابتکار عمل در دست ماست، شعار نهضت احیاء خراسان معادله سیاسی را در کشور تغییر داده است و حالا این فاشیسم افغانی است که با عصبانیت لگام منطق را از دست داده است و با فحش و اهانت و بهتان در مقام دفاع از هویت و تاریخ جعلی خود برآمده است و این حالت دفاعی نخستین گام اساسی در جهت رسیدن به هدف مقدس تمدنی و فراقومی ما می باشد.
اینکه یک ویدیویی سراپا فحش و بهتان و اهانت از طرف عناصر فاشیسی مانند یون و حکمتیار بیرون می آید، می خواهند شما را مصروف حاشیه بسازند و حرکت سیستماتیک نهضت خراسان را به حاشیه مصروف نمایند.

ب
فاشیسم سعی دارد با تحریک شهروندان ساده لوح و غیر مطلع آنها را علیه نهضت احیاء خراسان تحریک نماید و خراسان خواهی را یک آرمان قومی جلوه بدهد.
نهضت بازگشت به خراسان به هيچ وجه يك آرمان قومى نيست، زيرا خراسان نه به حكم تاريخ و نه به اعتبار جغرافيا يك هويت قومى نبوده است.
خراسان یک هويت جغرافيايى است، كه تاريخ درخشان تمدن بعد از اسلام را‌ رقم زده است.

خراسان ؛ يعنى نماد تكثر گرايى، آزادى قانونمند تمام اديان و نگرشهاى فقهى و فكرى ، سرزمين نهضت ترجمه و تعاطى و تضارب تفكر شرق و غرب ، جغرافياى كتابخانه ها و مدارس و علم و فلسفه و كلام و رياضى و طب و هندسه و نجوم ....

عظمت و عزت تاريخى خراسان مخصوص يك قوم و قبيله نمى باشد، در تاريخ درخشان خراسان تمام اقوام و هويت هاى فرهنگى سهم ارزشمند داشته اند، تمام ترك زبانها ( ازبيكها و تركمن ها ) ، بلوچ ها ، كرد ها، عرب زبانها ، تاجیک ها ( فارس ها) و پشتونها و تمام شهروندان این جغرافیا در افتخار و عزت آن شریک هستند.
خراسان یعنی استمرار تاریخ و تمدن و علم و فرهنگ و فلسفه و کلام و بازگشت به هویت اصیل ما.

احيای نام خراسان قدرت ملى را افزايش مى دهد، پايه هاى وحدت را تضمين مى كند، تاريخ حقيقى و واقعى تمام بلاد سرزمين پهناور ما را متبلور مى سازد و نيروى لازم را جهت تحرك براى رسيدن به اهداف بلند ما مهيأ مى كند.

بازگشت به خراسان كينه هاى قومى را مى زدايد، به توهم فاشيزم نقطه اى پايان مى نهد و به تمام شهروندان كشور اعتماد به نفس و حس غرور مى بخشد.
در هويت خراسان درخشش مكتب اعتدال و خرد گرای امام اعظم ابوحنيفه و قرائت تأمل و تعادل ماتريديه است كه با ميراث باستانی و خرد گراى كهن ما همخوانى کامل دارد.

در احيای خراسان تجلى تفكر انسانى، اخلاقى و الهى نهفته است.
خراسان متعلق به تمام اقوام و شهروندان كشور مى باشد، زمانيكه خراسان گفته مى شود ، از تمام سلاطين و فرمانروايانى ياد مى كنيم كه بدون توجه به زادگاه و تعلق شان به قوميت ، زبان و فرهنگ در تعالى و ترقى اين سرزمين زحمت كشيده اند.
نهضت خراسان نه هدف قومی را دنبال می کند و نه در پی حذف هویت های دیگری قومی می باشد.

ج
امروز چنانکه دیده می شود آقای حکمتیار به عنوان رهبر و پیشوای مکتب فاشیسم افغانی داعیه دار دفاع از تمام ارزش‌های فاشیسم افغانی، تاریخ جعلی و تقسیم زبان فارسی قرار دارد و من شخصاً این انسجام افغانیت را برای شروع یک گفتگو میان دو گفتمان اصلی در هویت سیاسی افغانستان قدم مهم و مبارک می دانم.

ما خود را وارث گفتمان تمدنی خراسان می دانیم و برای هر نوع گفتگوی رسانه ای با نماینده گفتمان جعلی فاشیسم افغانی که در حال حاضر من حکمتیار را رهبر و پیشوای آن میدانیم ، اعلام آمادگی می کنیم.
آیا فاشیسم حاضر است در یک مناظره علنی و معتبر مشارکت نماید، یا فقط می خواهد فحش دهد و اهانت نماید و عربده بکشد؟

عبدالحی خراسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خراسانی
ابتکار عمل
نظرات بینندگان:

>>>   از تمام تاجیک ها تقاضا من اینست که ده هندوانه رای بدهید نه ده معامله گران خاین مثل عبدالله عطا نور قانونی امراله صالح و ضیا مسعود این ها هر کدام ملیونر هستند می‌خواهند که تاریخ و شرف شما تاجیک ها را در حال معامله آند
آرش سمنگانی

>>>   مثلي بوقانه كه زياد بف شود اخر ميكفند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است