رهبران حکومت به قمار انتخاباتی دست زده اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۳۵    ۱۳۹۷/۳/۱۶ کد خبر: 151738 منبع: پرینت

بحرانی ساختن روند انتخابات افغانستان قطعاً سیاسی به ارادۀ رهبری رژیم و در محور قاپیدن غیر مشروع قدرت می چرخد.

بیشترین مشکلات تخنیکی انتخابات، زادۀ سیاست رژیم است و کمیسیون انتخابات برای حکومت بعنوان یک بهانه، یک سپر و روپوش قرار دارد.
تا مشکل سیاسی حل ناشده باقی است، بحران انتخاباتی دیگری در راه میباشد و تاوان آن بمراتب کشنده تر از بحران انتخابات گذشته خواهد بود.

بگونهٔ عمدی به بحران های هویتی بنام قوم و زبان دامن زدن، غایله برپا کردن و هیاهو راه انداختن دقیقاً به هدف تحریک احساسات مردم، مغشوش نمودن اذهان، سرباز گیری قومی، کمپاین و سرانجام قاپیدن قدرت از طریق غیر مشروع برنامه ریزی شده اند.

اینکه رهبری رژیم قادر خواهد شد تا این قمار انتخاباتی را تا آخر مدیریت کند و یا اینکه فرآیند یک دولت نا مشروع دیگر چه خواهد شد، غیرقابل پیش بینی است.

به همۀ نیروهای دگر اندیش است تا تصمیم خود را قبل از ورود به این قمار عریان حکومت بگیرند. اما باید هشدار داد که بازی در دو سوی خط که میان سیاست بازان افغانستان به نادرستی تعبیر به سیاست می‌شود “معامله” نام دارد و این به پیمانهٔ قمار انتخاباتی، قمار با سرنوشت مردم می‌باشد.

احمد ولی مسعود


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قمار انتخاباتی
مسعود
نظرات بینندگان:

>>>   هیچکدام از نماد های ملی افغانستان امروز؛ معرف هویت، فرهنگ، تاریخ و تمدن ما نیستند.
نماد هاى ملى افغانستان امروز كه همگى براساس تفكر فاشيسم افغانى ( مطابق مانفيست تئوريسين فاشيسم افغان محمد گل خان مومند تعیین گرديده است )مربوط یک اقلیت مهاجر به نام افغان می باشد.
بیایید بدور از هرگونه تعصب و تبعیض به این نماد ها نظری بیاندازیم و جایگاه خود را بیابیم .

>>>   Ariaie
شكى نيست كه تيّم حاكم ارگ تمام توان و قدرت خود را در مدريت انتخابات و تقلب سازمان يافته انتخابات هاى اينده شوراى ملى و رياست جمهورى منسجم ساخته و استفاده خواهد نمود. در چنين شرايطى بجاى سالها انتقاد بى سود، تحمل ظلم، تبعيض، رنج و هزار فلاكت ديگر، بهتر است همه مرد و زن، خورد و كلان، پير و جوان ، از هر قوم و زبان و گرايش با اتحاد و يكپارچگى با كنار گذاشتن تمام اختلافات زير يك چتر واحد يعنى تغير و عدالت گرد هم ايم و در انتخابات نه از ميان ما كسى را اجازه دهيم تا به تيّم و سياست هاى تبهكارانه غنى و گلبدين رنگ فراقومى دهند و نه اجازه دهيم غنى دوباره زمام امور را به دست گيرد . در اين راه بايد مصمم و با انگيزه وارد ميدان شويم و كار را يكطرفه نماييم!

>>>   Salam
من با جرات و با مسوؤليت مى گويم ، اگر نامى و واژه يى در جهان منفور و قبيح باشد ، آن واژه يى افغان ( اوغان) است . هيچ كسى در بيرون كشور ، حتا همان پشتون دو آتشه هم جرات ندارد خود را اوغان معرفى كند . تمام جفنگ اوغان خواهى تنها مصرف شوؤنيستى در داخل دارد .

>>>   Ahmad Parwani
پشت صحنه سقوط ولسوالی ها:
یک نمونه:
ولسوالی پرچمن ولایت فراه سقوط نکرده، بلکه داستان ازین قرار است که برادر سلام رحیمی نامزد پارلمان است، این ولسوالی هشتاد درصد تاجیک نشین است، سلام رحیمی بخاطر پیروزی برادرش قومندان امنیه و ولسوال این ولسوالی را تبدیل وقومندان امنیه قبلی را خانه نشین میسازد، مردم محل از قومندان امنیه و ولسوال قبلی حمایت می‌کنند وبه افراد سلام رحیمی اجازه نمیدهند که به ولسوالی داخل شود، سرانجام بین هردوطرف درگیری رخ می‌دهد، دولت اعلان می‌کند که ولسوالی پرچمن سقوط کرده است، درحقیقت ولسوالی به دست طالب نه، بلکه توسط محل و ولسوال وقومندان امنیه قبلی محافظت می‌شود.
دولت تصمیم دارد به بهانه طالب بالای این ولسوالی عملیات نظامی انجام دهد.
برادر سلام رحیمی توسط چرخبال های وزارت دفاع به یکی از روستا ها دیسانت می‌شود وعملن با استفاده از امکانات حکومتی تدابیر حمله بالای ولسوالی را گرفته اند، دو روز است که اسلحه ‌امکانات جنگی ازطریق چرخبال به برادر سلام رحیمی اکمال می‌شود.

>>>   قمار زدن خو ساده گپ است از دگه گپا خبر نداری از فروختن از چور چورک از قرت کردن زنده مردم.
اریا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است