تهدید داعش سبب تعطیلی مکاتب دخترانۀ ننگرهار شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۲    ۱۳۹۷/۳/۱۵ کد خبر: 151700 منبع: پرینت

پس از تهدید داعش مبنی بر حمله به مکاتب دخترانۀ در ولایت ننگرهار، مکاتب دخترانه را در مناطق گرمسیر این ولایت، تعطیل شد.
منبعی از ریاست معارف در ولایت ننگرهار، به رادیو آشنا صدای امریکا، این مسأله را تأیید کرد و گفت که پس از روز (۱۵ جوزا) تمام دانش‌آموزان، مکاتب در مناطق گرمسیر رخصت اند.

گروه داعش موسوم به دولت اسلامی، شام روز شنبه از طریق رادیوی محلی این گروه، هشدار داد که مکاتب دختران را در ننگرهار هدف قرار خواهند داد و از خانواده‌های دانش‌آموزان دختر، خواست تا مکاتب دخترانه را مسدود کنند.
گروه داعش گفته است که به دلیل اینکه نیروهای خارجی در هسکه مینه و برخی ولسوالی‌های ننگرهار افراد ملکی و مهاجرین را هدف قرار دادند، اکنون آنان مکاتب دخترانه را هدف قرار می‌دهند.

محمد آصف شینواری، مسؤول مطبوعات ریاست معارف ولایت ننگرهار، به رادیو آشنا گفت که امتحان سالانه تعدادی از مضامین مناطق گرمسیر باقی مانده است؛ اما به دلیل تهدیدات امنیتی این امتحانات را به تعویق انداخته اند.
آقای شینواری افزود که امتحان مضامین باقی مانده را پس از ختم رخصتی سالانه خواهند گرفت.
ولی روز گذشته وزارت معارف افغانستان از طرفین درگیر خواسته تا معارف را هدف قرار ندهند.

وزارت معارف افغانستان گفته است که مکاتب جای سیاست نیست.
مدثر، شاگرد مکتب در ولسوالی سرخرود، به رادیو آشنا - صدای امریکا گفت "من خبر نبودم صبح که به امتحان آمدم هم‌صنفی‌هایم در کنار جاده حضور داشتند، گفتند امتحانات توقف داده شده و داعش اخطار داده است و همه به خانه‌های خود برمی‌گردیم".

این نخستین بار است که گروه داعش مکاتب دخترانه را تهدید کرده است.
بربنیاد آمار ریاست معارف ولایت ننگرهار، در سراسر این ولایت ۹۰۲ مکتب وجود دارد که از این میان، ۶۵۰ مکتب در مناطق گرمسیر واقع است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ننکرهار
داعش
نظرات بینندگان:

>>>   هههههه باز پشتون ها دیده نداره وقتی شاگرد هزاره اول نمره کانکور شوه
برادران پشتون ضد خواهران خود است
وقتی..... طالبی یا داعشی یا پشتون به هر نامی مکتب را آتش بزند آنوقت هزاره چرا مجازات میشه
و تعاوان پس بدهد
احمد از کابل

>>>   امروز در یکی از رادیوها به صحبت میز مدوری در مورد وضع معارف و محروم شدن 3،7 کودک از تحصیل (یکی از مصاحبه شونده ها آمار دقیقتر را در حدود 6 ملیون تذکر داد و یکی از موسسات خارجی را که با وزارت معارف در همین رابطه کار میکند متهم ساخت که از سه سال تا کنون رقم 3،7 ملیون را نشخوار میکند مصاحبه شونده دیگر که از کیفیت تعلیم و تربیه سخن میزد و در وزارت معارف کار میکرد با آواز گریه آلود سه مورد را از کابل یاد آوری کرد: در ده سبز متعلمین صنف یازدهم نه تنها یک جمله کوتاه را نوشته کرده نمیتوانستند و سوگند خورد که نام خود و نام همصنفان خود را نوشته نمیتوانسند. دومدر یکی از کاتب شهر کابل تنها دو نفر معلم بیچاره تدریس 450 متعلم را بدوش دارد و سوم اینکه در وزارت معارف اصلا ناکامی وجود ندارد!!!!
شرافتندانه برایتان میگویم که تا اخیر برنامه گریه کردم و بهمه آنها لعنت فرستادم که بخاطر پوشاندن دزدی و غری خود که اکثرا از مجاهدین پنجشیر بودند در بحثها میگفتند که ظاهرشاه در 40 سال پادشاهی خود چه کرد. معارفی که در زمان ظاهر شاه وجود داشت در یک قرن بوجود نمی آید!
و در اخیر باید به حکومت وحشت ملی غنی و حکومت کرزی هزاران بار لعنت کفت که با ارقام و احصاییه های دروغی در مورد "پیشرفتهای" افغانستان پس ار اشغال افغانستان توسط امریکاییها هزاران مرتبه بمردم افغانستان دروغ گفتند.

>>>   معارف افغانستان را مجاهدین، طالبان، داعشیها اخوان الشیاطین، حکومت ربانی، حکومت کرزی و حکومت وحشت ملی غنی- عبدالله
و دوتابعیته های غرب از بیخ و بنیاد نابود ساخت. خدا خانواده های آنها را از بیخ و بنیاد نابود کند.

>>>   وقتی شکریه بارکزی به صراحت ملا عمر را مجاهد خطاب میکند و در سوگ مرگش سیاه پوش می شود و اشرف غنی از مردم افغانستان میخواهد که همه بایداز طالبان معذرت خواهی کنند؛ به یقین که مردم افغانستان باید مبارزه با سازمان استخباراتی پاکستان ( ISI) را نه از سرحدات کشور بلکه از داخل کابل از ارگ خیلی ساده با تف انداختن به دو این صورت .....شروع کنند.

>>>   پیامبر گرامی اسلام صلوات الله علیه واله میفرمایند(طلب العلم فریضه علی کل مسلم ومسلمه(نهج الفصاحه)یعنی طلب علم ودانش بر هر مردو زن مسلمان واجب است.
در زمان یورش وغصب حکومت در کشور بسیاری از مکاتب دختران یا منفجر کرده شد ویا بسته وتخریب گردید .وحال هم داعشیان این روند را تکرار میکنند وتهدید کرده اند.تروریستهایی که هیچ بویی از اسلام نبرده اند وهدفشان تباهی وتخریب وجهل است .میدانیم که تقریبا نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل میدهند وبسیاری از امورات اجتماعی مربوط به زنان است .بحیث مثال پرستاری ومعاینات زنانگی باید وبهتر است توسط زن انجام گیرد ومناسب نیست توسط داکتر مرد یا پرستار مرد صورت پذیرد ویا اموختن وتعلیم وتربیت دختران در مکاتب حتما باید توسط زن باشد ودرست نیست معلم مرد به دختران تعلیم دهد.در سالهای اخیر دختران وزنان کشور ما دربسیاری از ساحات علمی فرهنگی درخشیده اند وثابت کرده ان که نه تنها از مردان عقب نیستند بلکه موفقتر هم بوده اند بنا این رفتار ضدبشری گروههای تروریستی طالب وداعشی اصلا با هیچ منطقی جور در نمی اید وانها دارند به زیر ساختهای کشور ضربه میزنند.
داکتر عبدالرب آچکزی

>>>   این موضوع را پشتونها باید درک کند که اگر امروز مکتب ها به روی فرزندان شان از طرف تروریستان بسته می شوند، فردا قانون داعشیان(جهاد نکاح)در آن مناطق پیاده خواهد شد و هیچ گونه شکی هم در آن وجود ندارد پس بهتر است از ابتدا بااین مهره سوخته مبارزه شود.
حقیقت گو


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است