بازداشت پناهجویان افغانستانی در ترکیه ادامه دارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۹    ۱۳۹۷/۳/۶ کد خبر: 151424 منبع: پرینت

دولت ترکیه بتازگی 33 پناهجوی افغانستانی را به جرم ورود غیر قانونی به این کشور بازداشت کرد.
پناهجویانی دستگیر شده پس از انجام معاینات پزشکی، به شعبه اتباع خارجی پولیس ولایت وان منتقل شدند.
پس از امضای توافقنامه ضد پناهجویی سفارت افغانستان با اداره مهاجرت ترکیه، هزاران پناهجوی افغانستانی به صورت اجباری از این کشور اخراج شده اند.

ترکیه میان پناهجویان افغانستانی و دیگر کشور ها آشکارا تبعیض قایل می شود، پناهجویان سایر کشور ها از جمله شهروندان عراق و سوریه در ترکیه مورد حفاظت قرار گرفته و امکانات و ملزومات بهتر زندگی برای شان فراهم می شود، ترکیه حتی به پناهجویان سوری اجازه داده تا در ماه رمضان به کشور خود سفر کنند، اما این آزادی تردد برای اتباع افغانستان در ترکیه وجود ندارد.

جنگ، خشونت، فقر و بیکاری و فساد گسترده اداری در افغانستان بسیاری از شهروندان کشور را به آوارگی کشانده، بر اساس گزارش سازمان بین المللی مهاجرت بیش از ۳ میلیون شهروند افغانستان نیز در داخل کشور آواره شده و زندگی سخت و دشواری را تجربه می کنند.

درهمین حال اکثر پناهجویان افغانستانی که از کشور های اروپایی، ترکیه، ایران و پاکستان اخراج می شوند، دوباره راه مهاجرت را در پیش گرفته و کشور را ترک می کنند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترکیه
پناهجویان
نظرات بینندگان:

>>>   خداوند هر مسلمانی را که از ترس جنگ و شهید شدن،دبار اسلام خود را رها کرده به دیار کفر پناه بیاورد،در روز قیامت مورد مجازات قرار میدهد.
زیرا خداوند برایش میگوید،با وجودی که من از مزایای شهادت در روز قیامت برای تان در قرآن چقدر ذکر نموده ام،اما شما با وجود آن از ترس شهادت به دیار کفر پناه آورده اید،بنأ جزای شما عبارت از دوزخ جاودان است.
خطیب مسجد پل خشتی.

>>>   هر کشور حق مسلم اش که امنیت و بیبندوباری در کشورش حفاظت کند ترکیه هم باید افراد ولگرد و اوباش را از کشورش اخراج کند تا امنیت تامین شود آیا به دولت مردان افغانستان جای شرم و خجالت نیست که از کشور های جهان خواهش میکنند که مهاجرین ما را از کشور خود اخراج نکنید آنها قبولی پناهنده گی بدهید اگر این تقاضای شرم آور از طرف کشور ها پزیرفته شود یعین داشته باشید که در افغانستان انسان نخواهد باقی ماند از ملا ، طالب ، مولوی ، کار گر عادی ، ناوائی ، حمال ، و حتی معاش خور های ع . و غ که خون ملت را میخورند به مهاجرت و پناه هنده شدن رو می آورند هر کشور مجب.ر و مکلف که جلو این ملخ ها را بگیرد.

>>>   این همه بد بختی و فرار مردمرو اوردنبه مهاجرت ها از برکت دانش و فهم اقای اشرف غنی احمدزی متفکر است واقعن که خیلی تفکر عالی داشته فقر و بدبختی و نا امنی بیشتر و نفاق قومی وزبانی قتل و قتال و خوار و ذلیل شدن مردم ما در کشورهای جهان همه از ابتکارات و دست اورد های چهار ساله اقای متفکر درین کشور است که برای مردم ما تحفه داده است .

>>>   ارزش افغان ها برابر به ارزش پاسپورت افغانستان است

>>>   أصلاً كساني كه تركيه رفته اند، نه مهاجر سياسي اند، همه شان مهاجر اقتصادي هستند كه بقصد اروپا داخل تركيه شده اند و حالا با عث مخالفت هاي قانوني و امنيتي در تركيه شده و ميشوند، همه شانرا بدون استثناه بايد اخراج نمايند، چون بسيار مردم بد نام هستند، شايد باز هم سبب جنگهاي دختر بازي، چور و تجاوز گردند. بروند وطن خود را بسازند.

>>>   بزار هرکاری میکند بکند به ما چه اثلا بزار بقیه پشتونهارا هم مال پاکستان بشه که از شر انتحاری خلاص بشه مردم افغانستان به جای هرفهای بی فایده بهتره به مشکلات که مردمش داره توجه کند افغانستان اثلا افغانستان زورش به پاکستان میرسه که قدرت اتم و جمعیت 180میلیون نفری افغانستان بهتره کلاه شو سرخودش نگهداره ...

>>>   بلی اینست دولت نا کار آمد اوغان نیزیم بچه نیزیم
یهود نیزیم جهلستان نیزیم سر جدا نیزیم کاسه خون
نیزیم نژاد پرست نیزیم بخیل بخیل اینتحار نیزیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است