وقت آن رسيده است تا وطن را نجات دهـيم
شرايط انتخابات شفاف، عادلانه و دموکراتیک را هـمه باهـم آماده سازيم تا خدا بخواهد از این جهنم رژيم، كشور و مردم خویش را نجات دهـيم تا به دولت ملی، مسوول، با قاعده و قانونمند برسیم 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۱    ۱۳۹۷/۲/۲۹ کد خبر: 151159 منبع: پرینت

وقت آن رسيده است تا با توقف دزدان به پشتوانه حق مردم، وطن را نجات دهـيم؛

در کتاب جمهوری افلاطون آمده است؛
"آن مرد استبداد صفت که از حكومت بالاى خود عاجز است، بجای اینکه دور از سیاست در انزوأ بسر برد، آهنگ حکومت بر دیگران میکند و اگر بحكم تقدیر يا به اثر تصادف سوء به زمامداری مطلق برسد، مثال بیمار ناتوان زمینگیرى را میماند که بجای خانه نشین بودن، عمر خود را بحكم اجبار در میدان کشتی گیری و مسابقه با ورزشکاران بگذراند، روزگارش سیاه و روزگار مردمش سیاه تَر ميشود. وى در وحشت دايم بسر میبرد، همواره از درد و رنج متشنج است. در نتیجه کسب قدرت، هـرروز بيش از پیش حسودتر، ستمگرتر، بی کس تر و خدا نشناس تر و مشوق و مروج بدبختى های مردم ميگردد"

در روشنی این آموزۀ ماندگار تاریخ، بخوبی میتوان به چرايى و چگونگى وضعیت بد امروز کشور و بدبختی مردم پی برد. مردمی که هر روز با صد دلهره و اضطراب بلند ميشوند تا برای لقمۀ نانی سرگردان بيرون شوند، وقتی هم اگر به خانواده برگردند، داستان شان بجز افسردگی شهر چیزی نیست. شب و روز انتظار بسر رسيدن يأس و ديدن بارقهء اميد دارند. اما این ستمگران تاریخ، آخرین و يگانه امید مردم را که حق رأی و انتخاب براى تغير است بار ديگر با دستبرد در حال دزدیدن اند. انتخابات را در اذهـان عامه به کابوس وحشتناکى مبدل ساخته اند که در پس آن غیر از سیمای وحشتناک تر از امروز دیده نشود، تا در كمال استبداد صفتى، امید مردم را برای تغییر از آغاز در نطفه بكشند.

تراژيدى انتخابات و سرنوشتى، که ديگر هـرگز نباید تکرار شود.
قبل از انتخابات ۲۰۱۴ تأکید مان بر این بود که مودل دیموکراسی ۵۰ + ۱ با بافت اجتماعی کثیر الااقوام افغانستان همخوانی ندارد و نمیتواند حقوق کشور اقلیت ها و شهروندان را تضمين نماید. گفتیم در شرایط كشور برنده و بازندۀ وجود ندارد، همه باید برنده برنده شویم، در غیر آن همه بازنده ایم.

آقای اشرف غنی احمدزی و تیم هم ایدیولوژی اش با درک دقیق همین مقوله، عمداً کاملاً در جهت معکوس آن بازی برنده و بازنده را در پیش گرفت، از هـمان آغاز با حذف بخش بزرگ مردم افغانستان در جايگاه حریف سیاسی، هویتی و فکری خويش از تركيب تیم انتخاباتی و استفادهء ابزارى اقوام بزرگ ديگر به رقابت برنده-بازنده پرداخت.

در این بازی چون با تفاوت ۱۴٪ ناکام ماند، به عجله و با همدستی حامیان خود نقشۀ فریبکارانۀ دیگر کشید، از ساده اندیشی سیاسی حریفان استفاده برد، یکی را بدون دلیل به رفتن به انتخابات دوباره آماده ساخت، از دیگری با ایجاد پست خیالی روپوشی ساخت برای مشروعیت، خود با خیال راحت به سازماندهـى سيستماتيك دزديدن حق مردم پرداخت و سرانجام به کرسی تقلب نشست.

چهار سال تمام میشود که با تنش آفرینى، نفاق افگنی، قومی ساختن سیاست، كشانيدن پاى رقابت قدرت هـاى منطقه و فرامنطقه‌ به ميدان افغانستان و بحران سازی پيهـم، با لجاجت تمام به همان بازی برنده-بازنده ادامه داده، مردم را بازنده و از کشور جهنم روی زمین ساخته است.

وقت آن رسیده است که نیروهای دلسوز به مردم و افغانستان از شعار های قومی، مذهـبى، زبانی، سمتی که خواست و سياست فعال همین رژيم و دشمنان سرزمين ما است بیرون شوند. گذشته از چند تا شبكه هـاى استخباراتی كه منافع و سمت وسوى شان روشن است، اذهان جامعه جهانی را از تبلیغات زهرآگین حکومتیان پاك سازيم چنانچه ذهـنيت داده اند "افغانستان کشور تنش هـاى قومی ميباشد، آمادگى دیموکراسی را ندارد، جمعی جنگسالار اند، جمعى جواسیس کشورهای همسایه، جمعى تجزيه طلب، جمعی طالب و جمعی داعش، زدوبند های زبانى، مذهبی و هویتی طبيعت مردم اند، در همچو وضعیت حکومت ما یگانه گزینۀ بد از میان بدتر ها میباشد".

در هـمچو شرايطى كه سالهـا قبل پيش بين امروز بوديم، با انتخاب مدل دموکراسی مطلوب هـمخوان با ساختار اجتماعی افغانستان، در أصول روی طرح نظام متعادل بتوافق برسیم تا منافع مردم و سلامت ملی افغانستان تضمين گردد و هـمه نقش برابر خود را در نظام آينده ببينند. در محور هـمين توافق، شرايط انتخابات شفاف، عادلانه و دموکراتیک را هـمه باهـم آماده سازيم تا خدا بخواهد از این جهنم رژيم، كشور و مردم خویش را نجات دهـيم تا به دولت ملی، مسوول، با قاعده و قانونمند برسیم.

بزودى طرح كامل وفاق ملى را براى گذار از بحران موجود با نيروهـاى متعهـد به وفاق شريك خواهـيم نمود.

احمد ولی مسعود


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسعود
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   احمد ولی جان سلام
عالی فر مودید. دردوران لالا یت مرحوم مسعود حم درحکومت بودید ،کدام کار نیک را انجام دادید. بغیر از چور،جنایت ،ویرانی وغارت گری.
وقتیکه فرار کردید تمام دارائی ها مانند بانکها مواد ذخیره بیز مرکزی ،سرای شهزاده، قالین ها وتلویزیون های دوائر دولتی وغیره را به تاراج وغارت بردید.این بنیاد مسعود که مسئول آن هستی از کجا بدست آوردید.
کمال زاده ،پروانی باشنده کابل.

>>>   بــه : کمال زاده ،پروانی باشنده کابل.
آنها این کارا را کردند اما شما بدترازان راه شانرا گرفتید وحتی زیورات را از دست شان کشیدید که اگر انگریزها می بودند هم این کار را نمیکردند اما شما کردید ، دران روز بد که اشرار طالب اینانرا فراری ساخته بود شما بجای همکاری ودستگیری ودلسوزی به غارت پرداختید

>>>   جناب مسعود! همه صدا میزنند: یکی وفاق ملی دیگر اجماع ملی و دیگر توافق ملی و سر انجام همه اش فقط در لفافه ها و جست و خیز های فرصت طلبانه در مواقع پیشکش میشوند که صرف منافع یک مشتی را باید در نهایت رقم بزند که تاکنون رقم زده است. بیائید اگر واقعاً وفاق میخواهید باید بنام افغان بودن و کشور بنام افغانستان شرم نداشته باشید که خود همین وفاق های ملی از گرفتن نام افغان و افغان بودن گریز میکنند پس وفاق یعنی چی و اجماع یعنی چی؟ ما در کشور زنده گی میکنیم که تا هنوز قدرتمندان از جمع کردن غنایم و تصاحب قدرت به خود و اطرافیان خود سیر نشدند چه رسد به مسایل وفاق ملی و اجماع ملی. اگر واقعاً میخواهید مردمی باشید بروید خود را تسلیم آن قشر جامعه کنید که امروز حتی یک لقمه نانی ندارند حتی در یک لحظه صاحب آرامش نیستند در حالیکه نه موتر شیشه سیاهی ضد گلوله دارند و نه هم خانه های غول پیکری.. مردمی بودن بسیار فداری کاری میخواهد که هرکس آنرا در زنده گی واقعی نمیتواند عملی سازد مگر در صورتیکه از خودگذری واقعی را آموخته و عملی کرده بتواند. ما هنوز هم بر زخم های مردم بی دفاع خود نمک میپاشیم. بهتر است در قدم نخست از پاشیدن نمک زیاد خودداری کنیم. شاید بهترین خدمتی را انجام داده باشیم.
وسلام

>>>   از آقای ولی صرف لاف و پتاق کدام کاری از دست اش پوره نیست بگزار که دل خود را خوش کند
لالی پنجشیری

>>>   تازمانیکه ..... شورای ....نظار ومقاومت گرای گریختگی درحکومت باشد هرگزمردم افغانستان به یک حکومت منسجم پاسخگوی دست نخواهند یافت این ....که ازسال 1371 حکومت افغانستان رابه گروگان گرفته ازرهبران تابه اخرین قدمه صفوف درغم وندگیری وچورچپاول هستند نه درغم مردم و وطن خداوند همین هارادیگرازین وطن گم کند .

>>>   ولی آغا هر وقتی که انگشت انتقاد بلند میکردی ، شب پیشتر آن در یک گوشه خلوت سر را به گریبان کن و بعد اگر وجدان خودت اجازه میداد پتاقی بازی.

>>>   چه وقت وقتی که همه مردم تباه شوند همه روزه.

>>>   یگانه گزینه معقول برای ختم بحران موجود در کشور اعتماد سازی دوباره که درآثر معامله های ننگین ازبین رفته است جسنحو گردد فبل ازاینکه درباره نجات از بحران به اندیشیم نخست درباره اعتماد از بین رفنه تلا ش جدی بعمل آید که باور مندی ایجاد شود بعدآانخاذ زورآزمای گردد ورنه نکرار کزینه های ناکام چیزی بیش نیست
نجرابی ازسپاه متلاشی شده مفاومت

>>>   اگردلت واقعا به حال این مردم رنجدیده ومادران دلسوخته که همه فرزندان جوان خوده دردفاع ازکشور ازدست دادن وهزاران یتیم بی سربنامیسوزدآجلاقدام کو.

>>>   آقای مسعود دوم میفر مایند ،وقت آن رسیده است که بار دیگر وطن را ویران کنیم.
باشنده قابلبای.

>>>   وفاق ملی؟ این یعنی چی؟ این وفاق ملی به آن میماند که لطیف پدرام فدرالیزم را میخواهد، در حالیکه کسی نمیداند فدرالیزم چیست؟ آقای مسعود هم وفاق ملی را پیشکش نموده است که کسی نمیداند آن چیست؟
آقای احمد ولی! شما از هر گریوانی که سر بدر کنید، شهرۀ شما به مردم افغانستان نا آشنا نیست! شما برادر احمدشاه مسعود استید، آن مسعودیکه دستانش به خون صد ها بیگناه آلوده است، یک پل از دست او آباد نماند، زیرساختهای کشور را به نابودی کشاند، معادن کشور را در کل و معدن زمرد پنجشیر را بخصوص چپاول نمود، پس شما برادرش استید.
گمتن نمیرود که شما کرامات نموده از این جنایت ها خود را برهانید، شما بر جایگاه آن مرحومی پای خواهید ماند و وفاق ملی شما تداوم قدرت نمائی شما خواهد بود که آن بیش ازین از امکان بدور است، چرا؟
زیرا مردم آگاه شده اند و بیش ازین فریب شما را نخواهند خورد، شما از جهاد شروع کردید و به زبان، قوم و ملیت ختم نمودید، این جای بسا شرم است.
میهن زرغون

>>>   متاسفم که همراهان مسعود هرکدام به راه خود روان است و هبچ منسجم نیستید. بروید با رهبران اقوام مختلف یکجا شده و این دولت فاشیستی هتلری را از میان بردارید.

>>>   وفاق ملی یعنی چور وغارت گری بعد فرا به کولاب.وبدخشان.

>>>   ولي جان بيسواد با زنده گي چند روزه در لندن آدم استاد نميشود، افغانستان را شما ....در سال نود و يك برباد نموديد و از جهل شما ملت مجاهد در طول اين سالها از جهاد و حتي نام اسلام بد بردند، و فهميدند كه چرا بچه هاي غريب در جهاد شهيد شدند و شما ها تجار جهاد و خون مردم روز بروز چاق و پولدار شديد، كه حتي در اين راستا از كشتن مسعود و رباني هم دريغ نكرديد. راستي يادت باشد كه اول دريشي و نكتائي ات بكشي، يك پكول را چپ مانده و يك پطلون و جمپر عسكري برايت پيدا كن.

>>>   اگر شما صد بار وفاق ملی وحدت ملی بگویید مغ قبیله یک لنگ دارد همانا دولت تک قومی فاشیستی .بالای غیرپشتون ها هیچ نوع حسابی نمیکنند وتاجیک را دشمن درجه اول خود قلمداد میکنند قتل های زنجیره یی ا هم دیدید.شهروند درجه چند میگویند ازین خاک حساب تان نمیکنند همین امروز دیدم که افغان ملیتی ها بدستور اتمر ودیگر فاشیست هاقبیله در تظاهرات دستوری خود برضد مسعود ودیگران شعار میدادند.
جناب مسعود:بخاطر آزادی ملیت های محکوم غیرپشتون متحد شویدراه حل اساسی وحل عادلانه حقوق ملیت ها همان دولت فدرالی است وبس.فدرالی به نفع همه ملیت ها واقوام به شمول پشتون ها میباشد هیچ قومی بالای شانه های قوم دیگری سوار نمیباشد همه به حقوق خود میرسند انکشاف متوازن برابری همه ملیت ها تضمین میشود.
بااحترام عبید الله .نجراب.

>>>   عطا صفوی
اسم کشور "مقدونیه " تغیر میکند...!
نخست وزیر کشور مقدونیه ( یکی ازدولت های جداشده یوگوسلاویا ) طی بیانیه اعلام نمودند که شورای وزیران تصمیم گرفته است بخاطر عدالت وتضمین موجودیت چند ملیتی باشندگان ساکن در این کشور باید نام این کشور به اصلیت سال 1903براساس ارزش های تاریخی وملی اش برگردد و تغیر نام کند تا همه باشندگان این سرزمین همچون یک شهروند خودرا درآن دریابند (ایلیندین) وممکن با پیشوند ویا پسوند مقدونی . درحقیقت این درس والگویی خوبی است برای حل مشکل اصلی واساسی کشورما درزمینه که نه " لویه جرگه" ونه هم شعار بیهوده: " تا یک نفرافغان است زنده افغانستان است " دیگرنه گار ساز است ونه هم به تعقل همگرایی مربوط میشود . بلاخره باید بپزیرم که هیچ چیزی ناممکن نیست ./ منبع - ریا نوستی /

>>>   Kohistani
تا ما گوسفند باشیم، آنها بیشتر و محکم تر به طبل جاهلیت/افغانیت خود میکوبند.

>>>   هوالله
بلی درکتاب فیلسفوف شرق نیز امده است که باید بخاطر نجات کشور همه اقوام وملیت در محور شریعت خدا جمع شوند که یکگانه راه نجات کشور میباشد نه قوم گرایی وملیت گرایی وسمت گرایی
نجات کشور توسط عمال وغلامان اجنبی ها امکان پذیر نیست که یک غلام حلقه بگوش نعره زند من افغنان نیستم که این نعره زنان نوکران واجنتان مزودر دول خارجی میباشد اولا شما اقای مصعود اگر نجات کشورات را میخواهی از این دون صفتان غلمان بیزاری خودرا اعلان نما بعدمردم را دعوت کن

>>>   آقای احمدولی :
بسیار حیف است که بنام مسعود تخلص داری. وقتیکه احمد شاه حیات بود آیا ترا کسی میشناخت؟ من ندانستم که چطور یکبار سربلند کردی . از لابلای جریانات چنین معلوم میشود که به ازبین رفتن او خوش شده ای زیرا میدان خالی شده ای کاش اوزنده میماند که شماوامثال شمارا نمیماند که سربالا میکردید وازسوراخ ها صدا میکردید.

>>>   باید به گفت که بعد از مسعود شهید
هیچ نمانده است برادرانش فقط معامله گری می کنند
جمشیداز ولایت هرات

>>>   نظر به دید و ازمون که مردم کابل دیدند تمام مردم پنچیری و شمالی همه گی شان در غم چور و چپاول بودند و حالی لباس داعش که را پوشیده اند که تمام افراد ان تاجک >‌ازبک و چیچچنی است خدا را شکر که پشتون ها مثل همیشه از افغان های کشور خود دفاع میکند ورنه این چند نفر چرغه گیر و چپاولگر برای زدن وکندن دیگر کاری ندارد میگه یکروز یک مرده شده بود مادر مرده گریه کرده میرفت و میگفت وی بچیم پشت وند رفتی شهید شدی ههههههه اینست سقاو های پنچیری

>>>   آقای مسعود.هرزمانیکه شما جنایتکاران شورای نظار وویران گران کشور ازصحنه سیاست دور ونابود شوید،در کشور آرامی حکمفر ما میشود.بمو جودیت شما وتنظیم های فرسوده روی آرامی را نخواهیم دید.به امید نابودی شما ها.
باشنده کابل.

>>>   خراسان به عنوان یک گستره جغرافیایی- تاریخی و یک حوزه فرهنگی- تمدنی به عنوان یک حقیقت تاریخی بوده و هسست. آن چه که آقای نور خالدی با اطلاعات ناقص خود نوشته ، این است که نتوانسته میان خراسان کوچک خراسان بزرگ تفکیک قایل شود. من در زمینه یک مقاله مفصل نوشته و با ده ها دلیل موجودیت خراسان به عنوان یک واقعیت انکارناپذیر را ثابت ساخته ام. نه تنها از زبان چندین شاعر پشتو زبان، بل که از قول چندین پادشاه و نویسنده و تاریخ نویس پشتون و فرا تر از آن با تکیه بر ده ها سند و مدرک تاریخی. واقعیت این است که افغانستان نامی است که در گذشته تنها بر مناطق محدودی در گستره پاکستان اطلاق می شده و این نام را انگلیسی ها بر کشور ما نهاده اند. این نام همه پیوندهای ما را با فرهنگ و تمدن و هویت ما بریده و همه چیز را در محور قوم پرستی متمرکز ساخته و امپریالیسم انگلیس آن را برای تفرقه اندازی و بهره برداری های ابزاری نهاده است. اکنون مردم نیک دریافته اند که دیگر نمی توان با این نام تحمیلی ادامه داد و تغییر آن اجتناب ناپذیر است. روشن است خراسان ربطی به قوم و تبار نداشته بل که هویت خراسانی هویت مشترک همه باشندگان سرزمین ما از جمله پشتون ها هم است. اما امپریالیسم چنان وانموده ساخته که گویا این هویت ویژه تنها تاجیک ها باشد که درست نیست. چسپیدن بیشتر به نام تحمیلی افغانستان سودی ندارد و برای پایان بخشیدن به بحران خانمانسوز هویت باید به خراسان تغییر یابد. مقاومت مذبوحانه مشتی قوم پرست افغان ملیتی و عناصر افراطی اولتراناسیونالیست نمی تواند در برابر سیل خروشان خواست اکثریت باشندگان جایی را بگیرد. همین گونه نوشته غیر علمی و چرند گونه آقایی نور خالدی نمی تواند کسی را فریب بدهد. همان گونه که دولت دست نشانده اشرف غنی نمی تواند با تلاش اهریمنانه خویش هویت جعلی افغان را بر اکثریت مردم تحمیل کند. زیرا با گذشت هر روز موج های خیزش مردمی در برابر این رفتار زورگویانه و دیکتاتور ماآبانه اوج می گیرد. ارگ فراموش کرده که دیگر دوره عببدالرحمان خان و نادر خان نیست که بتوان به کمک سرنیزه انگلیس مردم را سرکوب کرد.

>>>   آزادی AZADI
از امان الله پرسیدند که چرا پدرت را به دست آل یحیا کُشتی، گفت كه امر مادرم بود، گفتند پس چرا کاکایت را کُشتی گفت مسئله سیاسی بود، گفتند چرا بعد از شکست از کابل خزانه ملی را انتقال دادی گفت من که در طول عمر از این خزانه خدا داد تغذیه شده بودم، گفتند پس چرا به روسیه اجازه‌ حمله را در شمال دادی، گفت كه اين خصلت اجداد من بوده، چونكه قدرت شیرینی ميکرد، گفتند كه چرا خواهران وبقیه خانم های فامیل تان را در ارگ رها کرده و فرار کردی، گفت كه مجبور شدم که از بین خزانه وفامیل، يکی را انتخاب کنم ودر ضمن مطمئن بودم که
#امیر #حبیب‌الله #خادم دین #رسول‌الله يك شخص عيارو با ناموس بود و من متيقين بودم كه وى به طور امانت، خانواده ام رابه قندهار برایم مى فرستد

>>>   سلیمان لایق:
اگر نظام ریاستی به هر نظام دیگری تغییر پیدا کرد، دیگر حاکمیت از دست پشتون ها برای همیشه می رود.
نوت: این ها در فکر امنیت و رفاه و پیشرفت نیستند، فقط حاکمیت در دست قوم افغان باشد.
#احمد_شاه_فرید

>>>   كليم الله همسخن
خاموشی رهبران و فرمانده‌هان جهاد و مقاومت ننگ تاریخی است؛

چرا ننگ تاریخی؟ دلیل دارم- اینکه کسانی با جهاد مردم خراسان/افغانستان علیه‌ی روس موافق باشند یا مخالف، از فرمانده‌هان جهاد و مقاومت خوششان بیاید یا نه، بحث دیگری است؛ در کل بر رسی جهاد و مقاومت مساله‌ی چند پهلو است، یک‌جایی می‌شود دفاع کرد و جای دیگری عملکرد رهبران جهادی و فرمانده‌هان مقاومت به ویژه بعد از شهادت قهرمان ملی توجیه‌ پذیر نیست. اما، مساله‌ی را که نمی‌شود کتمان کرد و چشم پوشید این است که جهاد و مقاومت دست‌کم هویت سر زمینی مارا در برابر تجاوز روس و تروریسم حفظ کرد، خصوصن مقاومت علیه‌ی طالبان و القاعده نقطه‌ی عطف تاریخ است. یک طرف بازی‌های بین المللی و زور آزمایی قدرت‌های بزرگ بود، درست. طرف دیگر اما در روزگار مقاومت علیه‌ی طالب و القاعده، در حفظ کشور و شکل‌گیری حکومت‌های پسا طالبانی نقش مقاومت‌گران انکار ناپذیر است-برای یک لحظه تصور کنید اگر ایستادگی فرمانده مسعود، استاد ربانی شهید و جبهه‌ی مقاومت نمی بود حالا این‌کشور جغرافیای امارات طالبان بود- نه کرزی‌ی بود و نه غنی. این آدمان شاید اکنون در غرب مشغول ماموریت‌های بخور نمیر و زندگی روز مره‌ی خویش بودند. ولی، مقاومت و مقاومت‌گران بودند که زمینه‌ی بازگشت این‌گروه‌های هویت‌ ستیز را مهیا ساخت و برای ایشان هویت دوباره بخشید و سبب ساز حکومت گردید. غنی و تیم وی یکی آمریکایی شده بود دیگری انگلیسی و دیگری کانادایی و کجایی- حالا گپ به جایی رسیده است که چند آدم گم‌گشته و فاقد هویت آمده اند هویت ناجیان این سرزمین را مسخ می‌کنند. و رهبران و فرمانده‌هانی که به این خاک جان تازه بخشیده بودند در برابر هویت ستیزی یک گروه گم‌نام خاموش اند. و این خاموشی ننگ تاریخ است!

>>>   ارگ به اندازه کافی منزوی شده میخواهد از طریق نفاق افگنی. بخصوص با درج واژه افغان در تذکره ها یک بار دیگر ازین روش استفاده برده خود را به بالای مردم تحمیل کند حالا می‌خواهد پشتون ها را به این بهانه دور خود جمع کند تا تعداد رای اش بیشتر شود . فکر کنید عمق این کار غنی را چقدر فاجعه بار است . دوران عنی دوران بازگشت به حکومت قبیله ای.
اگر باز هم اشخاص صاحب نفوس ، ابن وضعیت را بدرستی درک کرده باشند فریب دوباره غنی نخورند می‌توانند شرایط را بهتر بسازند در غیر آن ...

>>>   وطنداران چرا اينقدر خودتان اين طرف وانطرف ميزنيد وچرا فريب هاي عوام فريبانه را ميخوريد ... اين انتخابات ريس جمهور وكابينه ها همه اش نمايشي است چقدر ساده هستيم ما مردم افغانستان خوش باور هستيم در حالي كه امريكا شيطان كشور را أشغال كرده همه اي كار ها در اختيار امريكاست از اين هاي دورغگوي وعده هاي سرخرمن همه اش دورغ است عوام فريبي است كل وهمه اختيارات در دست امريكاي هاست هر كسي كه ريس جمهور ووزير وغيره وغيره ميشوند همه نمايشي است اين هم كه از خودها اختيار ندارند وقت كه انتخاب نمايشي هم كه ميشوند فقط وفقط وظيفه اين هم اين است كه تفرقه اندازند دزدي واسطه بازي عياشي خويش وقوم بازي .... هموطنان شما را به خدا قسم اينها در اين مدت هفده سال چي كردن وكدام خدمت بزرگ به وطن وكشور كردن كدام درست وزير بناي كردن از براي خدا همسايه هاي دو طرف ما از بمب اتم حرف ميزنند افغانستان گاز براي سوخت منزل اش وبرق ابنداي براي خانه اش ندارد اين هم شد زنده گي تمام ثروت ما را كشور هاي همسايه هاي پست بديخت دردي ميكنند ومعادن مهم مارا امريكا واروپاي ها غارت ميكنند
والسلام حاجي قدير از وردك شاه قلندر ولي

>>>   سلام علیکم برادران گرامی و مسلمان!
ماه مبارک و خجسته، ماه حرام، ماه برادری و برابری، ماه برکت وعبادت، ماه که ما همه مسلمانان مهمان زاد پاک الله سبحان تعالی هستیم.
اما متاسفانه در کشور که همه مسلمانند و خود را مسلمان هم میگویم اما اعمال و گفتار مان استغفرالله از ابلیس و کافران هم بدتر است. نمیدانم که این همه بهود گفتن، به مسلمان دیگر ناسزا گفتن، جنگ اندازی و منافقت کردن به شما چی میدهد به جز از تباهی تمام ملت مظلوم مسلمان افغانستان ما.ایا شما از ریختن خون عزیزان خود سیر نشدید که همه روزه مانند رهبران دوزد و مزدور ما به نفاق افگنی و منافقت ادامه میدهید اخر از خداوند متعال نمیترسید ترسم از انست که همه ما بی گناه و با گناه ما مانند گذشته گان خود که در جهل و نادانی زندگی میکردند نابود شدن. انسان باایمان و مسلمان واقعی تعصب قومی مذهبی یا فرق بین خود، غریب و ثروتمند را ندارد ما همه انسانیم و الحمدلله مسلمانیم. همه اجداد انسان ها از ابتدا قبل از اسلام عزیز مسلمان نبودن لعنت الله بر کسانیکه افتخار می کنند به گذشته اجداد شان که زردشتی یا بودایی یا به دین غیر از اسلام بودن. انسان های نادان به گذشته اجداد کافر خود افتخار می کنند نه انسان باایمان. امروز هرکی جواب ده خود نزد الله سبحان تعالی است نه بابا و اجداد ما اگر غیرت دینی داریم و مسلمان واقعی هستیم باید در روشنایی قرآن پاک و اعمال مبارک رسول اکرم خود رفتار و گفتار کنیم. این رهبران شیطان صفت دوزد و مزدور کفار همراه شیاطین دین فروش و قبیله پرستان خود همه ما را میخواهند مثل خود رسوا دنیا و آخرت نمایند، اگر واقعا مسلمان هستیم از این منافقین خود را دور بسازیم و ملت مسلمان افغان را به برادری و برابری طلب کنم نه آتش نفرت را دامن بزنیم.
ایا اینها مسلمان اند همه روزه برادران مسلمان افغان ما شهید می شود مادران و خواهران مسلمان ما بی عزت می شوند حرام خوری، چور چپاول، غارت ، انتحار، انفجار، قتل، زنا، رشوت منافقت، قوم پرستی در کجائ دین مبین اسلام است او با تمدنترین انسان توکه خراسانی با تمدن میگیری خود را در کجائ انسانیت است پس این ها نه انسان هستند دور از کلمه اسلام صدقه نام مسلمان میشوند. اینها همه منافقین هستند که در زمان مبارک رسول اکرم هم بودن در روز مسلمان اند در شب با هم کیشان منافق خود مانند ابلیس هستند، اگر مسلمان واقعی هستند پس چرا این همه بدبختی بالای سر مردم مظلوم مسلمان بی دفاع افغان اوردن و زشتترین اعمال را انجام می دهند.
امیدوارم که از شر همه منافقین، شیاطین دین فروشان معامله گران تیکه داران مذهب و قومگرا ها خلاص شوم انشاءالله مگر آنکه ما همه مانند برادر مسلمان دست به دست هم دهیم ور نه مانند آنها غرق خواهیم شد.
وسلام برادر تان قیس


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است