برگزاری روز‌های فرهنگی عربستان در تاجیکستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۵    ۱۳۹۷/۲/۹ کد خبر: 150435 منبع: پرینت

مراسم روزهای فرهنگی عربستان سعودی در تاجیکستان از پنجم تا نهم ماه می سال جاری در دوشنبه، نارک، حصار و ناحیه ورزاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خاور، روزهای فرهنگی عربستان سعودی از 5 تا 9 ماه می سال جاری میلادی در تاجیکستان برگزار می‌ شود. به گفته منابع خبری، در این روزها اهالی فرهنگی و هنری سعودی برنامه‌ های متنوعی از جمله برپایی نمایشگاه هنرهای مردمی، لباس‌ های ملی، هنر نقاشی، خطاطی و عکاسی، غذاهای ملی عربی برگزار کرده و فیلم‌ های سینمایی خود را برای شهروندان تاجیک در معرض نمایش قرار می‌ دهند.

در این راستا، در نخستین روز آغاز این برنامه‌ ها، شمس‌الدین اروم‌بیک‌زاده، وزیر فرهنگ جمهوری تاجیکستان در کتابخانه ملی این کشور با هیات رسمی عربستان سعودی دیدار می‌ کند.

پس از انجام این ملاقات نشست مطبوعاتی با حضور نمایندگان رسانه‌ها برنامه مشترک نمایندگان سعودی و تاجیک است.

افتتاحیه رسمی مراسم روزهای فرهنگی عربستان سعودی در تاجیکستان عصر روز 5 می، در ساعت 17:00 در تالار تئاتر مرکزی در دوشنبه صورت می‌ گیرد.

روزهای فرهنگی عربستان سعودی در تاجیکستان صرفا در دوشنبه متمرکز نبوده و برنامه‌ های فرهنگی در شهرهای نارک، حصار و ناحیه ورزاب به منظور آشنایی مهمانان سعودی با طبیعت بکر این کشور و بازدید از مکان‌ هایی همچون کتابخانه و موزه ملی تاجیکستان و قلعه حصار نیز مدر نظر است.

عربستان سعودی و تاجیکستان طی سال‌ های اخیر روابط رو به رشدی داشته است و نقش‌ آفرینی این کشور عربی در تحولات تاجیکستان به نحو چشمگیری افزایش یافته است.

کمک‌ های مالی عربستان به تاجیکستان مهم‌ترین عامل این بهبود روابط است. به گفته برخی کارشناسان، یکی از دلایل اصلی عدم عضویت تاجیکستان در اتحادیه اقتصادی اوراسیا، نیز تلاش‌ های ریاض است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عربستان
تاجیکستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است