دوستی خاله خرسه عربستان با بحرین
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۲    ۱۳۹۷/۲/۴ کد خبر: 150275 منبع: پرینت

تسلط سیاسی و نظامی عربستان بر بحرین به بهانه حمایت از آل خلیفه و همچنین کاهش بهای نفت اقتصاد منامه را دچار مشکلات فراوانی کرده است. ­

عاصم ابوالعز، کارشناس اقتصادی گفت: تسلط سیاسی و نظامی ریاض بر بحرین موجب تضعیف اقتصاد بحرین شده است. وی افزود: اگر سعودی‌ ها اجاز می دادند بحرین از چاه نفتی ابوسعفه بهره برداری کند اوضاع اقتصادی بهتری داشت اما علیرغم اینکه این چاه نفتی در آب‌ های منطقه ای بحرین واقع شده است عربستان سعودی به این کشور اجازه بهره برداری از آن را نمی دهد.

ابوالعز افزود: از زمان آغاز سقوط بهای نفت، اقتصاد بحرین در بحران شدیدی بسر می برد. بحران در این کشور بدتر از کشورهای دیگر خلیج فارس است. این کشورها با در پیش گرفتن سیاست ریاضت اقتصادی و تقویت اقتصاد غیرنفتی توانسته اند تاحدی بحران های موجود را کنترل کنند.

این کارشناس اقتصادی افزود: بحران اقتصادی بحرین موجب کاهش ذخایر ارزی این کشور شده است تا حدی که این کشور سرانجام ناچار شد برای جلوگیری از فروپاشی ارزش پول بحرین از کشورهای خلیج فارس درخواست کمک های فوری کند. دولت بحرین از عربستان سعودی و امارات درخواست کمک کرده است.

این تحلیلگر اقتصادی پیش بینی کرده است: با توجه به ادامه مشکلات اقتصادی بحرین، عربستان سعودی کمک‌های بیشتری در اختیار منامه قرار دهد تا این کشور را از بحران برهاند. زیرا ریاض تلاش می کند رژیم حاکم در بحرین را حفظ کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عربستان
بحرین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است