خاطرات رابرت گیتس از تقویت طالبان توسط کرزی
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۲    ۱۳۹۷/۲/۴ کد خبر: 150264 منبع: پرینت

رابرت گیتس وزیر دفاع پشین امریکا در کتاب خاطرات خود نوشته است که آقای کرزی در یک نشست محرمانه در ارگ کابل از من خواست تا در از بین بردن سران جبهه شمال و تضعیف آنها همراهش همکاری نمایم.
کرزی به من گفت بزرگ ترین تهدید در برابر حکومت من جبهه شمال است نه طالبان!
کرزی افزوده که حد اقل دست مرا در تقویه طالبان باز بگذارید تا بتوانم از آنطریق جنگ سالاران را از بین ببرم!
صفحه 212 کتاب خاطرات رابرت گیتس.

آقای کرزی از همان سالهای دور دوم حکومتش به جابجایی طالبان در شمال آغاز نمود.
کرزی افراد مسلح طالبان را به کمک کشور انگلیس و همکاری سازمان مواد خوراکی جهان ملل متحد از پاکستان انتقال طالبان را با فامیل های شان بنام عودت کنندگان وبیجا شده گان آغاز نمود.

اولین جابجایی آنها در منطقه کیله گی، دند غوری، چشمه شیر و خواجه الوان ولایت بغلان بود.
اگر به خاطر داشته باشید که بدون شک مردم پلخمری فراموش نکرده اند، درگیری های شدیدی در همان روز ها بین افراد جدید الورود عودت کنندگان (طالبان) و مردم پلخمری صورت گرفته بود.
حتی کرزی هیات از مرکز فرستاد و آنها را جابجا نمود.

بعدآ این پروژه را در ولسوالی های چهاردره ودشت ارچی ولایت قندوز عملی نمود.
اینکار در زمان وزارت داخله اتمر و پتنگ صورت گرفت.

شاید همه به یاد داشته باشید که از شمال کشور صدا هایی بلند شد که شبانه هلیکوتر های ناشناس در مناطق طالبان نشت و برخاست دارند و این هلیکوپتر ها مربوط نیرو های ویژه انگلیسی ها بود که سلاح و تجهیزات آنها را ا کمال می نمود و امریکایی ها هم نظاره می کردند.

مهسا
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعات
کرزی
گیتس
نظرات بینندگان:

>>>   درینصورت کشتن مردم مظلوم هزاره هم کار همین دسته رهبران است چند سال بعد اینها هم همینطور افشا میشود

>>>   ما از اول میفهمیدیم کرزی خایین ترین شخص در بین افغانها ست و بعد از ختم ریاست جمهوریش باید محاکمه وبه دار آویزان شود آن هم در پارک زرنهکار کابل تا عبرت باشد برای دیگران و در ین مورد در روز های دور شدنش از ارگ مطرح بود اما متاسفانه ...........امید واریم این ظلامان حلقه بگوش یک جا اعدام شوند.

>>>   مارک جیمز در کتاب خود در مورد حامد کرزی اضافه میدارد.

حامد کرزی در سال 1362 خورشیدی مطابق سال 1983 میلادی در شهر اسلام آباد پاکستان توسط ( Thacher Morris ) مدیر عمومی بخش سیاسی و دیپلماتیک سازمان سی آی ای به این سازمان جذب گردید و در استقامت های سیاسی این سازمان برای کشور های هندوستان و افغانستان بر منافع آمریکا به وظیفه گماشته شد. حامد کرزی بر علاوه مورد تایید سازمان ام ای شش انگلیس هم قرار داشت. و در تنظیم جهادی نجات ملی به رهبری صبغت الله مجددی عضویت حاصل نمود.

مایکل کرک استاد دانشگاه جورج واشنگتن ( Michael Crack ) در سال 1960 میلادی و افغانستان شناس در جلد دوم صفحه 57 کتاب خود بنام قلعه های بلند ( Long castles ) چنین اظهار مینماید.

در زمان امپراتوری بریتانیاکبیر در قرن نوزدهم به کشور های هندوستان و افغانستان برای رسم وفاداری کشورهایی مستعمره آن وقت به انگلیس آنها یک وصول خاصی را در امور زندگی رهبران این سرزمین گذاشتن و آن عبارت است از پوشیدن چپن بود .در حقیقت چپن پوشیدن از نگاه دین اسلام کدام معنی خاصی ندارد به همین لحاظ انگلیس ها در افغانستان امیران و پادشاهان را به پول میخرید و شاهان به امپراتوری بریتانیا کبیر صداقت وفاداری خود را نشان میداد و از طرف انگلیس به شاهان یک چپن تادیه میشد که آنرا بالای شانه خود می انداخت این چپن پوش نزد انگلیس ها به نام برده و غلام ثبت می شد و چپن پوش تابع و وفاداری خود را به امپراتوری انگلیس ها نشان میداد و زمان که برده و غلام چپن پوش وفات میکرد انگلیس ها چپن وی را به رسم وفاداری و تابع بودن آنرا به بریتانیا انتقال میدادن و در موزیم وزارت مستعمرات ان وقت نگه داری می نمودن. این اصول انگلیس ها تا فعلا موجود بوده و جزیی از فرهنگ کشور های مسلمان جنوب آسیا میباشد.
ر

>>>   کاملا درست است

>>>   واقعا کرزی یک ازمحیل ترین ومکارتراین سیاست مدار های بودکه فقط درطول زمامداری اش به فکر تضعیف اقوام باهم برادر بودن .....این انسان متعصب ....کند وتمام فرصت ها را ازمردم ماگرفت باید ایشان راسلطان خائنین لقب داد. این دیوانه زنجیری که ریس جمهوری شده درنتیجه پای فشاری همین کرزی بوده الهی مورد .... قرار بگیرد وم....
مزمل

>>>   خدا هرکس که به افغانستان خیانت کرد, خیانت میکند وقصد خیانت دارد نابود کند الهی آمین
امین مجاهد

>>>   مهسا!
همان جبهه شمال که رابرت میټس از فروش اردو ملی نجیب تو سط ربانی رهبر جبهه شمال به نواز شریف فروخت؟

>>>   ملت افغانستان باید دیگر بیشتر از این بازی کشورهای بیگانه را نخورند. زمانیکه رئیس جمهور کرزی از آمریکا میخواهد تا در تقویه طالبان همکاری کنند، چرا آنزمان برایش نگفت که همین طالبان و القاعده بود که بیشتر از 3000 شهروند آمریکا را از بین برد. حالانکه تمام صلاحیت حکومت کرزی با آمریکایی ها بود تا اکنون که است. فقط تمام اینها پروژه های همین کشورهای پرقدرت است که بنام طالب، داعش و غیره و غیره سر پیدا میکنند و بس. کشورهای پر قدرت هدفهای درازمدت دارند. تا که به آنها نرسند نه به افغانستان صلح میآورند و نه هم در فکر مصارف و از بین رفتن مردم خودشان و افغانها هستند. رابرتگیس باید در چنین وضعیت این موضوع را افشا کند تا بیشتر بر پیکر حکومت وحدت ملی ضربه بزند. اگر واقعاً آمریکا برای ختم جنگ در افغانستان آمده است، چنانکه در مدت کمتر از دو ماه تمام طالبان را از تمام افغانستان راند، حالا هم میتواند همان کار را بکند. در صورتیکه همان کار را بکند و صلح در افغانستان بیاید، آیا مردم افغانستان فکر کرده اند که در آنوقت مفاد آمریکا در چی است که در افغانستان صلح بیاید: مفاد آمریکا در جنگ است چون سلاح های خود را در اینجا مانند مادر بمب ها باید امتحان کند. تخته خیز باشد برای کشورهای آسیای میانه، فابریکات بر تولیدات اسلحه همچنان ادامه دهند. افغانها را بین خود به نام این و آن به جنگ بی اندازند تا آنها به هدف شان برسند و بس.
پس بهتر است دیگر مردم فریب این و آن را نخورند که فلان شخص اینطور بود و فلان شخص آنطور، شاید بعد از ختم حکومت داکتراشرفغنی نیز بگویند که اشرفغنی چنین میکرد و چنان میکرد که به نفع افغانستان نبود.
وسلام.ا.س

>>>   کرزی پدر طالب و بیل گیتیس پدر داعش...

>>>   پشتونها هیچگاهی از تمامیت خواهی خود دست نمیکشند۰
خلقی، گلبدینی، طالب، تکنوکرات، اوغان ملیتی، لنگی دار، نکتاهی دار، تعلیم یافته، بیسواد، نابغه شرق، متپکیرغرب، یا خرکار ویا هرچه باشند همه و همه متحدانه در جهت تمامیت خواهی ایشان کار میکنند۰
بر تمام غیر پشتون های کشور لازم است که تمام تفاوت های دیگر را با حوصله مندی کنار بگذارند و علیه این فاشیست ها باهم متحد شوند۰
پشتونها نام تمام اقوام دیگر را حذف میکنند و همه را بزور اوغان یا افغان نامگذاری میکنند و این یکسان سازی جبری را وحدت ملی نام گذاشته اند، در حالیکه در بین خودشان از یک قوم حتی یوسفزی را امرخیل یا احمدزی ویا پوپلزی را نیازی وغیره گفته نمیتوانی۰ ما نمیخواهیم این وحدت ملی یکطرفه و جبری را۰
پشتون از سره تا خشره، از متپکر تا خرکار، از تکنوکرات تا طالب، یا داعش، یا گلبدینی، یا خلقی، اوغان ملیتی، وغیره وغیره هیچکدام به احترم ارزش های متقابل، برادری و برابری، و به اصل مشراکت مسالمت آمیز و احترام متقابل باور ندارند۰ فقط و فقط زور و زر را میداند، و تقلب و خیانت را میدانند، و تمامیت خواهی را۰
هزاره ها، تاجیک ها، اوزبیک ها، ترکمن ها، بلوچ ها، پشه ئی ها، و غیره غیر پشتون ها باید بدانند که درین معادله تمامیت خواهی پشتونها هر کدام آنها جدا جدا بازنده هستند۰ این یک نکته حیاتی است که تمام قوم های غیر پشتون باید خصومت های مختلف گذشته بین هم را کنار بگذارند و باید سخت باهم متحد شوند تا بتوانند برضد تمامیت خواهی پشتون ها متحدانه برعلیه آنها ایستادگی کنند۰ در غیر آن یکی یکی سر به نیست میشوند، هویت قومی آنها نابود میشود، و همه را یکه یکه برده میسازند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است