هیات 250 نفره آمریکایی راهی فلسطین اشغالی
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۲    ۱۳۹۷/۲/۴ کد خبر: 150263 منبع: پرینت

هیاتی 250 نفره از مقام های آمریکایی برای افتتاح سفارت این کشور در شهر قدس راهی فلسطین اشغالی می‌ شوند.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه جروزالم پست، قرار است استیون منوچین، وزیر خزانه‌ داری آمریکا سرپرست هیات اعزامی به فلسطین اشغالی برای افتتاح سفارت آمریکا در شهر قدس در روز چهاردهم مه را عهده‌ دار شود.

این روزنامه نوشت: هیات اعزامی آمریکا به اسراییل 250 نفره خواهد بود و برخی از سران یهودی مقیم آمریکا نیز در این هیات اعزامی قرار دارند.

این در حالی است که مایک پنس، معاون رییس جمهور آمریکا و نیکی هیلی، نماینده این کشور در سازمان ملل از احتمال حضور خود در مراسم افتتاحیه خبر داده اند.

قرار است وزیر خزانه‌ داری آمریکا به همراه ایوانکا ترامپ و همسرش سه عضو بلند پایه این هیات آمریکایی باشند. همچنین حدود 40 سناتور از کنگره آمریکا در میان اعضای این هیات هستند.

ترامپ با سر و صدای زیادی در روز ششم دسامبر گفته بود انتقال سفارت انجام خواهد شد و سفارت جدید آمریکا در منطقه آرنونا، محل کنسولگری آمریکا دایر خواهد شد.

بلافاصله پی از انتقال سفارت آمریکا به شهر قدس، جیمی مورالس رییس جمهور گواتمالا در اجلاس ماه گذشته آیپک اعلام کرد کشور او هم به تبع این اقدام آمریکا سفارتش را به شهر قدس انتقال خواهد داد و در ادامه هندوراس هم از تصمیمی مشابه خبر داد. در رومانی با آنکه ویکتوریا دانسیلا، نخست وزیر این کشور موافقت خود را با انتقال سفارت به شهر قدس اعلام کرده است اما بر اساس قانون اساسی رومانی حرف آخر را در اینباره کلاوس یوهانیس رییس جمهور خواهد زد که وی مخالف این انتقال است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
قدس
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است