با وجود دلسردی در انتخابات شرکت کنید
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۰    ۱۳۹۷/۲/۳ کد خبر: 150234 منبع: پرینت

شرکت نکردن در انتخابات پارلمانی امسال و انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گزینه خیلی بد و خطرناکی است.
هرچه میزان مشارکت مردم و نظارت نهاد های جامعه مدنی پایین‌تر باشد، به همان اندازه تقلب گسترده‌تر خواهد بود، از مشروعیت نتایج خواهد کاست و علاقمندی جامعه جهانی به کمک به افغانستان کمتر خواهد شد.

احتمال می‌رود اگر این دو انتخابات برگزار نگردد یا خیلی ناقص و فسادآلود باشد، ناتو به حضورش در افغانستان خاتمه دهد.
فراموش نکنیم که حضور ناتو در افغانستان که مورد تایید قطعنامه ۲۱۸۹ شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفته، به حضور جامعه جهانی در این کشور نوعی مشروعیت بین المللی می‌‌دهد.
در چنین صورتی، گزینه بعدی شاید این باشد که امریکا بطور دوجانبه و براساس موافقتنامه امنیتی که با افغانستان امضاء کرده به حضورش ادامه دهد که پیامد های بدی خواهد داشت (امریکا بعنوان بزرگترین عضو ناتو، هم در چارچوب ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان نیرو دارد و هم خارج از آن).

بنابراین، چنین گزینه ای هرگز به نفع مردم افغانستان نخواهد بود. غرب اشتباهات عمده‌ای در کشور ما مرتکب شده، ولی به خیلی از آنها اکنون پی برده و در صدد رفع آنهاست.
پس بهتر است، باوجود دلسردی هایی که داریم، اجازه ندهیم وضعیت فاجعه بار کنونی فاجعه‌بارتر گردد. رفتن برای گرفتن تذکره و کارت رای دهی و بعدا به پای صندوق های رای تنها راه است. طالبان و دیگر دشمنان اگر عزم مردم را ببینند مایوس خواهند شد.

ولی آریا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ولی اریا
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   این ولی اریا ادم عجیبی است. بخیالم که کاندید است و مرم بیچاره را به کشتن میدهد!! بچه و دختر غنی و بی بی گل را بخواهید که در انتخابات شرکت کنند!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است