رابطه ی بین بی برقی و میزان شادکامی در کابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۹    ۱۳۹۷/۱/۲۷ کد خبر: 149877 منبع: پرینت

ساعت که از هفت می گذشت و خبری از برق نمی شد ، رختخواب ها سینه ی زمین هواار می گشت ، دخترم الهام می گفت مونسه من را در صنف با مشت زد باید بیایی مکتب به مدیرمان بگویی وگرنه این بار موهایش را چنان کش کنم باز نگی چرا به من نگفتی !» و بعد پتورا بالای خودش تا روی سرش می برد ، صالح پسرم بالشت را از زیر سر خواهرش محکم می کشد که هرکسی مال خودش را زیر سر بگذارد و بعد غرغرکنان ادامه می دهد ؛ من تحقیق صنفی دارم و باید برایم یک لب تاب بخرید.

پدرشان چراغ را دست می گرفت و کتاب زیر بغل به اتاق کناری می رفت و من قاش ترش کرده بلند داد می زدم: «شارژش را خلاص نکنی که مردم نصف شب دستشویی می روند آن یکی روشن نمی شود .»
ولی آن یکی روشن می شد اما نورش به سوسو افتاده بود.

هنوز چشم های مان غرق تاریکی نشده بود که ناگهاان خانه مثل انفجار یک توپ نووور ، روشن می شد و فریاد به خواب رفته ها به آسمان می رسید..
ااااااخ جان برق آمد.
پتو را الهام به گوشه ای پرت و بغلم می کند مادر جان مونسه را از آن کیک که پختی دادم و کل تکالیف خانگی ام را برایم نوشت ، صالح به طرف کنترل تلویزیون چون یک عقاب از داخل رختخوابش شیرجه می زند و خانه پر می شود از صدای سریال کره ای «افسانه ی جومونگ».
و من خندان تر از همیشه موبایل را به برق می زنم و لب تابم را به آن پریز دیگر.
و هیاهوی صدای رقص عروسک ملیکا دخترکوچکم که دامن سفیدش با اهنگ تندی می چرخد صدای پدرشان را شیرین تر از همیشه می شنوم ؛ «خانم جان چای می خوری یا قهوه؟ »
و فنرواری بلند می شوم تا کتاب بخوانم و دمی با حضرت عشق کافئین به رگ زنیم.

لعنت بر برق کابل که میزان شاادی خُلق ها هم دست اوست!

بتول سیدحیدری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کابل
برق
بتول
نظرات بینندگان:

>>>   بلی هموطن
لعنت به وابستگی
لعنت به چهالت
و لعنت به تعصب و جماقت و یک دندگی

>>>   راست گفتی محترم لعنت به بی برقی ولعنت به قطع کننده گان برق

>>>   اما ما به این باور نیستیم چون با نبود برق همه چیز ارام اراسته است همه گی میتوانند با اعظای فامیل هم صحبت باشند پدر میتواند مشکل فرزند را بشنود خانم ها میتوانند به تربیه و رهنمایی اطفال شان برسند چون دیگر این برق لعنتی نیست که تمام ابتکار عمل را در دست تلویزون های کثیف و سرا پا گند بدهد
با وجود ان همه مشکلات بی برقی ولی باز هم ارزش ان را دارد که ما بی برق باشیم
نور پنجشیر از کابل

>>>   شرکت مافیایی برشنا احمدزی خون مردم را سالهای سال به بهانه برق رساندن مینوشند. اما متاسفانه از برق خبر نیست. حتی برق را هم مشل چیزهای دیگر سیاسی و قومی کرده.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است