چرا چهار انتخابات پیش رو مهم است؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۰    ۱۳۹۷/۱/۲۷ کد خبر: 149863 منبع: پرینت

انتخابات که یکی از شاخص های توسعه سیاسی به شمار می رود فرایند دموکراتیزه کردن نهاد و ساختارهای سیاسی و اجتماعی را محک می زند.

بر بنیاد نظریه های دموکراسی، برگزیدن کارگزاران و قانونگذاران بوسیله مردم جوهر مردم سالاری به شمار می رود بنابراین انتخابات سال روان و آینده در کشور بارزترین و مهمترین مکلفیت را بر دوش کمیسیون انتخابات گذاشته است کمیسیونی که با موج نقدهای ویرانگر از دو جهت، فقدان ظرفیت و عدم استقلال روبرو است.

راه اندازی انتخابات شفاف، عادلانه و عاری از تقلب دو پیامد و پسامد شگرفی بدنبال دارد:
نخست؛ استقرار ثبات سیاسی و جلوگیری از بدیل های فراقانونی
دوم؛ نهادینه کردن ارزش ها و مولفه های مردم سالاری دو دوران پسابن

مبصر معروف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
معروف
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   متاسفانه یک تعداد مهاجربدون تاریخ وهویت با خیانت ووطن فروشی ومزدوری اجنبی توانستند 250 سال بر سرنوشت اقوام اصیل این کشور مسلط شوند. و هنوز هم بقای خود را در نوکری اجنبی میدانند و میدانند بدلیل اینکه ریشه در این مملکت ندارند. اگر یک روز نتوانند رضایت اربابان خارجی خود را کسب نمایند. دیگر در این کشور حرفی برای گفتن ندارند. و برای این مسئله یک روز در لباس پادشاه وطن فروش در میایند وروزی دیگر در لباس طالب وداعش.
این ......ودحتی نام خراسان عزیز را بد کرده واز نام پر جلال وتاریخ درخشان تبدیل به کشوی پر از اه وناله وفغان با هویت انتحار وانفجار ومواد مخدر ، ریش بلند پر شپش ولونگی مردار لباس پر تعفن به جهانیان عرضه داشته .واین ..... خود وظلم خود افتخار میکنند وانرا مایه مباهات وافتخار میدانند .وان دلیلش دوری از تمدن وفرهنگ است .

>>>   بخاطری که اکثریت پیشرو را انتخاب میکنند.بسیار کم نفر است که پشت سر را انتخاب کند، بغیر از قندهاری ها.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است