اردوغان: آمریکا در خاورمیانه سردرگم است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۳    ۱۳۹۷/۱/۲۰ کد خبر: 149544 منبع: پرینت

ترکیه از مواضع آمریکا در قبال سوریه انتقاد و اعلام کرد که پیام‌ های متناقض آمریکا درباره سوریه نشان از سردرگمی واشنگتن در معادلات منطقه‌ ای و نقش این کشور در آینده سوریه است.

"ابراهیم کالین" سخنگوی رییس جمهور ترکیه همچنین به گزارشگران گفته است که ترکیه با روسیه درباره شهر تل رفعت در سوریه درحال گفتگو است و با توجه به تضمینی که روس‌ ها درباره حضور نیافتن شبه نظامیان کرد موسوم به یگان‌ های مدافع خلق در این شهر داده شده است، نیازی به مداخله نظامی ترکیه در این شهر وجود ندارد.

کالین با اشاره به اظهارات دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا درباره حضور نظامی آمریکا در سوریه و اظهار نظر‌های بعدی دیگر مقام های آمریکایی گفت: رییس جمهور آمریکا می‌ گوید قرار است به زودی از سوریه خارج شود و بعد عده‌ ای دیگر می‌گویند اینطور نیست و آمریکا قرار است حضور داشته باشد.

وی تصریح کرد که این مساله باعث می‌ شود سردرگمی‌ های زیادی برای ما ایجاد شود. ما خواهان شفافیت درباره تصمیم بعدی آنها هستیم و اینکه بدانیم هدف نهایی آنها در سوریه چیست.

ترامپ در نشست اخیر شورای امنیت ملی آمریکا موافقت کرد برای شکست دادن (تروریست‌ های وهابی اسراییل) داعش، نیرو‌های آمریکایی در سوریه را برای مدت زمان بیشتری نگهدارد. با این حال یک مقام ارشد دولت آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد وی همچنان خواستار خروج هر چه سریعتر نیرو‌های آمریکایی از سوریه است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
اردوغان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است