در دیدار شاهد خاقان با عبدالله چه گذشت؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۲    ۱۳۹۷/۱/۱۹ کد خبر: 149527 منبع: پرینت

رییس اجرایی با نخست‌وزیر پاکستان دربارۀ همکاری‌های دوجانبه گفتگو کرد
دوکتور عبدالله، رییس اجرایی در دفتر کارش در قصر سپیدار با شاهد خاقان عباسی نخست‌وزیر پاکستان دیدار کرد.

در این دیدار، دربارۀ امنیت و صلح در افغانستان، مبارزۀ مشترک و صادقانه با تروریسم، چالش‌های مهاجرین افغانی در پاکستان، راکت‌پرانی‌ نیروهای پاکستان در امتداد خط دیورند و همکاری‌های تجارتی و اقتصادی میان کابل و اسلام‌آباد بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

رییس اجرایی ضمن خوش‌آمدگویی به نخست‌وزیر پاکستان و هیأت همراهش گفت که چنین دیدارهایی در زمینۀ حل مشکلات میان دو کشور و فراهم‌سازی زمینۀ همکاری‌های دوجانبه، موثر و سازنده است.

دوکتور عبدالله گفت که تروریسم نه تنها یک معضل امنیتی و یک تهدید و خطر است؛ بلکه از نگاه فرصت‌های اقتصادی- تجاری نیز یک چالش محسوب می‌شود و نیازمند مبارزۀ قاطع می‌باشد.
رییس اجرایی گفت که کاهش خشونت‌ها و جنگ در افغانستان می‌تواند فضای اعتماد میان دو کشور را به وجود آورد و در گسترش روابط دوجانبه کمک نماید.

دوکتور عبدالله پیشنهاد فتوای مشترک علمای افغانستان و پاکستان را بر ضد تروریسم و جنگ مطرح ساخت.
رییس اجرایی گفت که حملات توپخانه‌ای از آن سوی خط دیورند روابط دو کشور را بیشتر از پیش خدشه دار ساخته و مهم است که جانب پاکستان گام‌های لازم را برای جلوگیری از ادامۀ این حملات روی دست گیرد.
وی با اشاره به مشکلات بازرگانان افغانستان در پاکستان گفت که ضرور است که در بخش همکاری‌های اقتصادی چالش‌ها و مشکلات برداشته شود تا روابط و مبادلات تجاری- ترانزیتی بیشتر از گذشته افزایش یابد.

دوکتور عبدالله از تمدید مهلت حضور مهاجرین افغانستان در پاکستان ستایش کرد و تأکید ورزید که برگشت مهاجرین باید داوطلبانه، تدریجی و با عزت باشد.
در ادامه، شاهد خاقان عباسی، نخست‌وزیر پاکستان گفت که هدف اصلی‌اش از آمدن به کابل، صلح و ثبات در افغانستان است و کشورش آماده است که در زمینۀ مذاکرات صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها، زمینه‌سازی و کمک نماید.

نخست‌وزیر پاکستان گفت که ما باور داریم که همکاری‌های منطقه‌یی و اقتصادی در تأمین امنیت نقش مهم دارد و به همین دلیل کشورش در راستای تأمین صلح و امنیت در افغانستان تلاش می‌نمایید.
نخست‌وزیر پاکستان دربارۀ تخطی‌ها در امتداد خط دیورند گفت که چنین حملاتی در سیاست آن‌ها وجود ندارد و در زمینۀ جلوگیری از آن اقدام لازم می‌نمایند.

شاهد خاقان عباسی افزود که کشورش به منظور بهبود روابط بازرگانی میان دو کشور، پس از این از تجار افغانستان مالیۀ تنظیماتی نخواهد گرفت. او ابراز امیدواری کرد که تسهیلات لازم به تجار پاکستانی در افغانستان نیز فراهم شود.

نخست‌وزیر پاکستان همچنان گفت که در زمینۀ برگشت مهاجرین، رضایت خاطر آن‌ها مهم است و بازگشت عزت‌مند مهاجرین اولویت ماست.
نخست‌وزیر پاکستان از رییس اجرایی افغانستان دعوت کرد که از پاکستان دیدار نماید. او چنین دیدارهایی را در بهبود روابط میان دو کشور سودمند ارزیابی کرد.
در این دیدار که معاونان ریاست اجرایی نیز حضور داشتند، دربارۀ پروسۀ کابل، مبارزه با مواد مخدر و تغییرات اقلیمی در منطقه نیز بحث و گفتگو صورت گرفت

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خاقان عباسی
اشرف غنی
نظرات بینندگان:

>>>   وقتی عبدالله عبدالله این قدر به فتوای مولاناهای ترورست بی نماز وشرابی پاکستانی اهمیت میدهد اشرار چرا قبول نکنند که مستقیما توسط این شیادان به جنت میروند
آیا براستی علمای پاکستانی مسلمان هستند؟ آن ریشوهائیکه بنام رئیس شورای علما درفاحشه خانه ها مصروف هستند اینقدر درسرنوشت ما تاثیر دارند ؟؟؟
با فتوای او همه نشکلات برطرف میشود؟؟
عبدالله بجزاینکه حرف های تکراری را نشخوارکند از هیچ کاری نسیت ،
هر آنکو زاغ باشد رهنمایش
به گورستلان بود همواره جایش
وقتی چنین افرادی رهبرما باشند همین روزگار ماست ،
ر

>>>   رهبران افغانستان چرا اینقدر به ملا های پاکستانی اهمیت میدهند وبه نفع آنان عمل میکنند ؟ قیمت آن خرس های ریشو را همین رهبران مابالابرده اند
ر

>>>   رهبران مجاهدین از بس دال مولاناهای پاکستانی را خورده اند، در ملاقات با رهبران پاکستان صحبتها مانند عارق از بالا و بادها از پائین از زبان شان بدون کنترول خارج میشود.

>>>   هرکه با پاکستان تجارت می کند! دشمن سر خودرا کمک می کند!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است