از اکثریت مرده و بی تفاوت، تا اقلیت خاین، فرصت طلب
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۳    ۱۳۹۷/۱/۱۹ کد خبر: 149506 منبع: پرینت

سکوت مرگبار هزاره های جهان در قبال شروع مجدد کشتار هزاره های پاکستان و مرگ تدریجی پناهجویان و پناهندگان هزاره که در بازداشتگاه های بدتر از زندانهای مجرمین در چندین کشور های متهم به نقض حقوق بشر در بلاتکلیفی کامل بسر میبرند، شرم آور است.

چندین روز است که خواهران و مادران تان در کویته پاکستان با چشمان اشک ریز در برابر شروع مجدد کشتار هزاره ها در کوئیته پاکستان، در اعتصاب قرار دارند، در جاده های ناامن و آدمخور کوئیته شبهارا سپری می کنند، همینطور پناهجویان بی پناه هزاره از پاکستان و افغانستان بخاطر نسل کشی توسط پشتون ها و حامیان غربی و شرقی شان دست به مهاجرت دسته جمعی زدند، اما نمیدانستند که در این کشور ها هم با مرگ تدریجی مواجه میشوند، پس در تو هزاره در این دو موضوع مهیم چه سهم گرفتی؟ چه احساس مسوولیت کردی؟ نه! هیچ کار نکردی، بجز اقلیت آگاه از هزاره های با وجدان های بیدار، اکثریت تان همه چه را فراموش کردید، چون خانواده هایتان در کنار تان است، شب و روز تان خوش می گذرد.

بی تفاوتی در جامعه هزاره واقعاً نگران کننده و فاجعه آور است، پشتون ها بخاطر مردار شدن تروریستان در آلمان اعتراض کردند اما ما آنقدر روز مره گی زده شدیم که بخاطر کشتار مردم متمدن خود اعتراض نمیکنم، آنقدر بین کار و بار و درآمد غرق شدیم که بی پناهان مان فراموش مان شده، لعنت به این بی تفاوتی، به این بی حسی، به این خنثٰی بودن.

آیا از کشور های اروپایی با خبر هستید که لابی های پشتون، چه آنهایی که کارمندان سفارت خانه های افغانستان هستند و چه آنهایی که شهروندان آن کشور ها هستند، آنقدر لابی می کنند که حتی اعضای گروه های تروریستی پشتون را بعنوان پناهنده در این کشور ها قبولاندند؟

اگر کمی هم غیرت داشته باشیم بیایید شعارهای بی معنی شبکه های اجتماعی را در عمل پیاده نماییم، بیایید بجای خود زنی و دامن زدن و متفرق کردن هزاره ها بنام‌های این و آن، بنام یک هزاره، هزاره را از وضعیت بحرانی نجات دهیم.

علی مراد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هزاره
مراد علی
نظرات بینندگان:

>>>   تا زمانی که بقایای نصر مخوف و کانون مهاجر و امروز ما دیگر چپی های هزاره باشند، انتظار اوضاع بهتر داشتن ؟؟؟ خلیلی و محقق و ... ؟؟؟ که همه سیاستمداران هزاره را خانه نشین کرده اند و تمام جهاد و مبارزه مردم ما را با شهرک حاجی نبی و شهرک محقق معامله کردند، عامل اصلی این بدختی ها هستند.

>>>   هزاره ها رو به رشد هستند ، غنی شرایط را بهتر کرده میرود ولی خلیلی و محقق بالای شانه هزاره ها سنگین شده اند و خصوصاً جوانان هزاره باید از هر طریقی نفوذ و انسجام خود را بیشتر بسازند و تفرقه های بیش از حد ساختگی را تعدیل کنند تا در معرض خطرات زیاد نباشند
هزاره نباید افراطی باشد و فقط باید همین شرایط را شکر گذار باشند

>>>   تمام دولت بدست هزاره است لالا چی خبر داری.

>>>   هزاره ها فقط یک راه برای نجات خود دارد و آن این است که کشور و خاک اجدادی اش را از چنگ دشمنان و اشغالگران نجات دهد. کشورهای دیگر برای هزاره ها کشور نمی شود. مرگ یک بار و شیون هم یک بار نه اینکه مدام در حال مرگ و شکنجه بوده و با ذلت و خواری بمیرند. ترس از مرگ انسان به هزاران مرگی مبتلا می کند که همراه با خواری و ذلت است. پیروز میدان کسی است که جان برکف بوده و از مرگ نترسد. اگر کسی از مرگ بترسد و لو پر زور و با قدرت باشد هرگز به پیروزی نخواهد رسید. یک مرد چهل ساله به خاطر ترس از یک نوجوان شجاع شکست می خورد. کسی که مدام در حال فرار باشد از کجا می تواند عزت خود را دریابد؟ عزت در گرو شجاعت و مردانگی است که با عقلانیت همراه گردد نه با جهالت و تحجر گرایی و ظلم و تجاوز.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است