نشنل عوامی پارتی و فکر طالبانی
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۴    ۱۳۹۷/۱/۱۶ کد خبر: 149402 منبع: پرینت

نشنل عوامی پارتی از دیر زمانی بدینسو در افغانستان شناخته شده است.

هر زمانی داعیه پشتونستان در افغانستان مطرح می شد از این حزب پاکستانی سخن گفته می شد خان عبدالغفار، خان عبدالولی خان که در میان مردم به خان های "دوسره" مشهور بودند پیوسته با دولت های افغانستان -در تمام رژیم ها- رابطه تنگاتنگ داشتند و پول های هنگفتی زیر نام داعیه پشتونستان پول بیت المال افغانستان را به جیب می زدند.

دولت های افغانستان هم سرکیسه را برای این خان ها و رهبران پشتونستان بی محابا شل می کردند همه می دانند که چه ثروت های بزرگی ملی ما زیر نام این "داعیه" به خان های دوسره، کوکی خیل، اچکزی وسا یرسران پشتون های پاکستانی داده شد.

وزارت سرحدات و بعد به نام وزارت اقوام و قبایل برای حمایت از پشتون های آنسوی مرز به وجود آمده است. این وزارت در طی این همه سال های طولانی صدها میلیون دالر را در اختیار پشتون های پاکستانی قرار داده و هزاران بورسیه حق فرزندان افغانستان را به فرزندان پشتون های پاکستا نی بخشیده است و این سلسله هنوز هم با قوت خود ادامه دارد.

از همه جالبتر اینکه حزب دموکراتیک خلق افغانستان (خلق و پرچم) چه پیش از کودتای هفت ثور و چه بعد از آن همه ساله در روزی به نام روز پشتونستان در چهارراهی به همین نام گردهم می آمدند و رهبران این حزب در زیر بیرق پشتونستان بیانات آتشین صادر می کردند و گویا از داعیه حق تعیین سرنوشت خلق پشتون در پاکستان سخن می گفتند و طوری افاده می دادند که ما آزادی پشتونستان را می خواهیم و یکی از رهبران نشنل عوامی پارتی حتما در این میتنگ های سالانه شرکت و سخنرانی می کرد.

اما اینک پس از سال ها اعضای نشنل عوامی پارتی با تفکر طالبانی و مانند دایه های مهربانتر از مادر با شعار دفاع از طالبان در پاکستان به میدان آمدند و بدون هرگونه ملاحظه نوشتند که: ما کشتار طالبان معصوم را در قندوز مذمت می کنیم.

این را کسانی باید بخوانند که می گویند در این بمباردمان طالبان نه بلکه غیرنظامیان و کودکان هدف قرار گرفتند اینک همتباران طالبان در پاکستان به صراحت از "طالبان معصوم!" حمایت می کنند. یعنی طالبان کشته شده اند نه غیرنظامیان به گفته وزیر داخله افغانستان که این مناطق سرزمین حضور طالبان است و هیچکسی نیست که طالب نباشد و یا اطفال طالبان اند و یا خانواده های طالبان.

ما چرا پنجشیر و بامیان را بمباردمان نمی کنیم؟

علی تقوایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تقوایی
طالبان
پشتون
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   پتان های آنطرف مرز روزیکه ریش خودرا سرخ رنگ میکند پاکستانی است فردایش که ریش خودرا سیاه رنگ میکند برای گرفتن پول افغان است !

>>>   آنانیکه در زمان حکومت فاشیستی خلق وپرچمی با رهبران فاشیستی و شوونیستی آن رابطه های نزدیک داشتند ودرزمان اشغال افغانستان توسط قوای متجاوز شوروی در بهترین ساختمان های کابل ومکروریان زندگی اشرافی داشتند و تمامی امکانات مالی و غذایی در اختیار شان بودند و آوارگی ملیون ها مردم زجر کشیده و مومن افغانستان را در کمپ های گرم واردوگاه های خطرناک خارج نادیده گرفته بودند تحت تاثیر افکار ریزیونیستی فاشیستی برژنف خبیث ورفقای دم کش شان قرارگرفته بودند چگونه امروز عدالت پسند و قوم گرای واقعی میشوند؟.بدانند که تمامی جناح های سیاسی دولتی و غیر دولتی افغانستان درک کرده اند که بقایای سیاست های فاشیستی برژنف کثیف وملعون درهرجا وتحت هرنام نمیتوانند مردم آزادیخواه ومومن افغانستان را فریب بدهند.و اهداف فاشیستی شوونیستی پدران واجدادان شانرا در سر زمین ازادیخواهان جامه عمل بپوشانند.
انشالله.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است