حکومت انتخابات آینده را مهندسی می کند
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۳۹    ۱۳۹۷/۱/۱۳ کد خبر: 149241 منبع: پرینت

عبدالرب رسول سیاف می گوید که سران حکومت جز برگزاری یک انتخابات شفاف راه دیگری برای تداوم قدرت ندارد. وی از پیامدهای بد انتخابات ناسالم هشدار می دهد و می گوید که راهکارهای انتخاباتی بر بنیاد خواست های مردم کشور و گروه های سیاسی باید ساخته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، مسعود ترشتوال سخنگوی شورای حراست و ثبات افغانستان در برنامه «محور» در خصوص اظهارات عبدالرب رسول سیاف از آدرس شورای حراست و ثبات افغانستان می گوید: بقای افغانستان برای ما بسیار مهم است. مردم افغانستان بی نظامی را تجربه کرده اند. ما دنبال این هستیم که یک رویکرد رهنمودی دهیم و با رویکردی اصلاحی وارد شویم. حکومت همین حالا انتخابات را مهندسی می کند، مجلس بزرگان را مطابق با قانون اساسی خودش مهندسی می کند.

وی افزود: فقط می توانیم به حکومت بگوییم که تاریخ درموردتان قضاوت بد خواهد کرد و دوم اگر هر تحولی بیاید و افغانستان وارد هر فازی شود اولین کسانی که آسیبش را می بینند خود حکومت است. چرا که تجربه گذشته افغانستان نشان داده است که هر حکومت و هر چهره ای که به دیکتاتوری روی آورده و هر حکومتی که به حذف روی آورده و به سیاست اتهام وارد کردن و تبعید و عزل و نصب بیجا و ترور فیزیکی و اینها روی آورده حکومت هایشان سقوط کرده است و خودشان هم به خاطرات بد تاریخ پیوسته اند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   در جریان سالهایی متمادیی بعد از دیکتاتوریزم شرقی که رژیم دست نشانده غرب و مخصوصآ امریکایی غارت گر در این سرزمین مستقر گردید هیچگاه یک دولت انتخابی بوجود نیامده است. از همین سبب آنرا رژیم مینامم، حامد جان که در دفتر بوش کار میکرد (با برادران دزدش) مانند ملی از زیر پلو مجلس بن برآمد و بابای دزدش را هم با خود آورد. ع و غ هم که از تولیدات کرم زده و بو داده کمپنی جان کری امریکایی است بجز رشد باکتریای فساد دست آورد دیگری نداشت.
میگویند آدم عاقل دوبار از یک غار گزیده نمیشود!
بهترین راه استقرار یک دولت در این سرزمین و پایان دادن به رژیم هاتنها بعد از تشکیل یک سیستم فدرالی امکان دارد. این یکی از امکاناتی است که بسیاری کشور هارا از ین نوع هرج و مرج نجات داده است و تجربه کاری است. تصمیم با خود شماست چون صاحبان اصلی این سرزمین شمایید نه جان کری و افرادی مانند من (خارج از کشور) که تنها برای طمع دزدی و چور و چپاول وطن پرست شده و از کافی شاپ و سبزی مارکیت به امید ارگ و چوکی وزارت راهی وطن میشویم.
آزاده

>>>   استاد معظم شما بسلامت و عمري دراز براي تان از الله باك ارزو منديم

>>>   مردم خوب میدانند وهر گز به رای دادن نخواهد رفت

>>>   کدام حکومت !!!
اگر منظورتان سازمانی را که جان کیری تشکیل نمود ودران ریس شرکت ومعاون انرا مقرر فرمود وبعد در واشنگتن بیان داشت این شرکت در اصل مال غین بود ما عین را تلطفابه صحنه اوردیم!!! جالب این که به سخنان جان کیری شخص عین نیز کف میزد وبه گفته های او مهر تاید می نهاد ازین همه معلوم میگردد که اینهابه ظاهر دموکراسی را تمثیل مینمایند ودرواقع ازین پدیده ای نیک خبری نیست این همه اوازه وتبلیغات واعلام ومیدیا همه فریب ملت های جهان است ازینرو هر که به انتخابات جعلی وتقلبی اینها اشتراک میورزد ویا به ان خوشبینی نشان میدهد نزد ملت وپروردگار مسول ومجرم بوده گناه بسیار بزرگ ونابخشودنی را مرتکب میشود ودر گذشته ها هم اگر کسی نداسته وناخود اگاه درین پروسه اشتراک نموده وتشریک مساعی بخرچ داده ازبارگاه رب العزت وملت عزیز معذرت وپوزش طلب نماید تاشاید خداوند انهای را که از روی بی معلوماتی و نافهمی درین کارزار مصنوعی شراکت ورزیده مورد عفو قرار دهد
اشتباه نشود وقتی اینها را رد مینمایم وبه این روند باورمند نیستیم معنیش این نیست که جریان طالب وداعش وحکمتیار وسایر غلامهارا می پذیریم هرگززیرا میدانیم اینها همه پروسه ای خارجی وجریانهای بافته شده وساخته وپرداخته ای بیزون بوده همه را برملتما وبالای ملل جهان تحمیل مینمایند
معنوی

>>>   اقای سیاف!
چه شد ان جهاد فی سبیل الله که امروزه زیر بیرق کفر والحاد زیست مینماید وخون صدها هزار افغان را ریختانده وخودر زیر پرچم لال اله الا غنی بسر میبرید خوب بیاد دارم یک روزی در حکومت ربانی یکی از گویندگان اخبار تلویزیون زن بود شما تیلفون را بر داشتید وبه مسعود اخطار دادید که اگر ظرف چند دقیقه او نطاق زن را عوض نکنند تلویزیون را به رگبار می بندید وباز هنگامی که در قصر صدارت زندگی داشتید از انجا نقل مکان نمودید تا صدای بوت زنها را نشنوید ومی فرمودید اگر دستم به دست ظاهر شاه بخورداز دنیا بی ایمان میروم که بعدها میزبان ان اقادر پغمان بودید وبلاخره زیر چتر حکومت رولا غنیمسیحی مارونی وچپی لبنانی حیات بسر میبرید وجکومت تکنوکرات هارا به رسمیت شناخته و ان را هدایت ورهنمای میکنید وان حکومت دست نشانده ومزدور وبی هویت را حکومت افغان میخواندید وانتخابات تقلبی ومهندیسی شده را به رسمیت میشناسید
تبنگ چی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است