رشید: کمیسیون انتخابات از ابتدا شفاف نبوده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۳    ۱۳۹۷/۱/۱۳ کد خبر: 149234 منبع: پرینت

متاسفانه کمیسیون انتخابات از ابتدا و از مرحله استخدام اعضا شفاف نبوده است و کسانی که در آنجا آمده اند و اینکه تا چد حد ظرفیت خاص داشتند و از نهادهایی که در آنجا کار کرده اند برای ما سوال برانگیز بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، یوسف رشید رییس نهاد فیفا در برنامه «همگام» عدم شفافیت را از مشکلات بزرگ کمیسیون دانسته و افزود: متاسفانه کمیته از ابتدا و از مرحله استخدام اعضا شفاف نبوده است و کسانی که در آنجا آمده اند و اینکه تا چد حد ظرفیت خاص داشتند و از نهادهایی که در آنجا کار کرده اند برای ما سوال برانگیز بوده است. و گزارشی هم که تهیه کرده اند گزارشی بسیار عمومی است. یعنی با جزییات و تفصیلات و مشخصاتی که کمیسیون را کمک کند نبوده است ولی اینکه کمیسیون نتوانسته استقلال عمل را به عنوان یک کمیسیون مستقل حفظ کند.

وی ادامه داد:بنابراین زمانی که فرمایشات دیگران به این پروسه تحمیل می شود، اعضای آن درست راهنمایی نمی شوند، ادارات مختلف در این پروسه دخالت می کنند و شامل می شوند و پیچیدگی این پروسه را بیشتر می کنند. فرمایشات و اوقات هر اداره در این اداره بارزتر می شود و خود همین روند به یک بروکراسی بسیار عمیقی داخل می شود. حال آنکه در پروسه انتخابات شما اگر شاهد باشید پروسه ها باید بسیار ساده و بسیط و در عین حال شفاف باشد و برای مردم قابل قناعت باشد. پروسه انتخابات تابع یک قوانینی است که در وقت محدود باید فیصله و انجام یابد اما این کار انجام نشده است و کمیسیون انتخابات اعتبار خود را از دست داده است و پاسخگوی مردم نبوده است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
رشید
نظرات بینندگان:

>>>   تعیین کمیسیون مستقل انتخابات را اشرف غنی صلاحیت ندارد .همچنان
حامد کرزی بعد از انتخاب خود صلاحیت نه داشت .
تعیین کمیسیون انتخابات صرف در دوره انتقال از جانب رییس دوره انتقالی
مجاز بود و بس . نه برای رییس های بعد از دوره انتقال . انتقال یک دوره استثنایی
بود و غیر ازان چاره نه بود. ( ماده ۱۵۹ بند سوم قانون اساسی )
تعیین و تشکیل کمیسیون مستقل انتخابات در صلاحیت های رییس جمهور
منتخب نیامده است
م . ش . ف کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است