منتظر تامین صلح از سوی آمریکا نباشیم
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۷    ۱۳۹۷/۱/۶ کد خبر: 149006 منبع: پرینت

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در یک سخنرانی گفت که به فرماندهان نظامی این کشور در افغانستان اختیارات بیشتری به منظور سرکوب طالبان برای وادار ساختن این گروه به میز مذاکره داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpape)، نقیب الله هاشمی عضو شورای ولایتی کابل در برنامه «مثبت و منفی» می گوید نباید منتظر تامین صلح از سوی آمریکا باشیم و گفت: ما اگر در دو بعد یک سیاست اساسی قوی را داشته باشیم یقینا می توانیم هم از بعد نظامی موفق باشیم و هم از بعد صلح. آمریکایی ها هم تا به حال صادق به افغانستان نبوده اند. اگر آنها به افغانستان صادق می بودند امروز در خانه ما گلیم غم پهن نمی بود. به طور مثال طالبان در افغانستان جنگیدند و جنگیدند و جنگیدند و زمانی که آمریکایی ها دیدند این پروژه دیگر بدرد نمی خورد در کنارش داعش را ساختند که اگر مجبور شدند طالبان را به صلح بیاورند از داعش برای فشارها بتوانند استفاده کنند.

وی افزود: آمریکا خود طالبان و داعش را ایجاد کرده، آن را حمایت می کند و تجهیز می کند و برای جنگ به افغانستان می فرستد. پس با این اوضاع ما منتظر نباشیم که آمریکا برای ما صلح می آورد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صلح
امریکا
نظرات بینندگان:

>>>   آیا کدام وقت پیش خود فکر کرده اید که طالبان در داخل پاکستان و افغانستان و در سرحدات بین هردو کشور است. تدویر جلسه در تاشکند و یا اندونیزیا و یا دفتر قطر و غیره، چه دستاوردی در زمینه صلح میان آنها و دولت وجود خواهد داشت؟
در سابق ها یک متل بود که میگفتند: پخته را در بخارا گاو خورده است، چول نداف را در سمرقند بریدند.
حالا طالب ها در پاکستان و افغانستان هستند و جلسه آنها ر تاشکند دایر میشود.
کور هم میداند که دلده شور است و کور هم میفهمد که زیر این کاسه کدام نیم کاسه وجود دارد که این جلسه در تاشکند دایر میشود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است