پیش پرداخت برای طالبان تروریست
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۱    ۱۳۹۷/۱/۵ کد خبر: 148990 منبع: پرینت

در بسته پیشنهادی آقای محمد اشرف غنی به طالبان آمده است که در کابل دفتر باز نمایید ، رهبران تان آزادی سفر داشته باشند ، حزب تان رسمیت یابد ، نیاز به اجازه دادن به رقابت سیاسی در ساحات زیر نفوذ تان ندارید ، قانون اساسی را برایتان تغییر میدهیم ، نیاز نیست منابع مالی خارجی تان قطع شود ، زندانیان تان رها می شوند ، در انتخابات اشتراک نمایید و دنیا را ما قناعت می دهیم که شما خوب اید و از لیست بد ها خارج تان می سازیم.

سوال اینجا است که اگر این پیش پرداخت است پس برای مذاکره چه باقی مانده است. دوم اینکه این بسته پیشنهادی تمام دستاورد های پس از ۱۱ سپتامبر را به نحوی به معامله و فروش می گذارد.

سوال دوم این است که اگر این همه امتیازات قرار است داده شود انگیزه برای دفاع از نظام و دولتی که این همه حاضر به امتیاز دهی نهایی است باید چه باشد.

سوال سوم این است که میکانیزم و ضمانت های حراست از نهاد ها و نیرو های رسمی و غیر رسمی ضد طالبان در فردای انجام معامله چیست. آیا دولت توانایی حفظ جان آنهایی را که امروز بر ضد طالب مبارزه میگنند خواهد داشت و از روی کدام تضمین و به اساس کدام طرح قابل تطبیق، ملی و همه شمول.

این بسته پیشنهادی گسست و درز های عمیق را در جامعه ایجاد می نماید. این بسته یا به دیکته دیگران طرح گردیده و یاهم با عجله و بدون مشوره . من سالها است لابی می کنم که یگانه نهاد مذاکره کننده با دشمن باید دولت باشد. اما امروز وقتی می بینم دولت چنین شاخه ای زیتون را به قیمت خون ما به دشمن می دهد به منطق خودم بی باور می شوم.

دولت باید روایت صلح را به زبان مردم افغانستان بیان نماید. بسته صلح (بسته تضرع) یک بیانیه انگلیسی بود و خطاب به پاکستانی ها و طالبان می نمود. حکومت نیاز دارد و مردم منتظر اند بدانند که این اداره رسالت اش چیست - آمادگی برای آوردن طالب و یا حراست از دستاورد ها. قبل از آنکه به نوشتن متن های رادیکالتر و بسیج کننده متوسل شویم می خواهیم منطق دولت را به زبان خود ما بدانیم. توضیح پس از اعلان بسته صلح نیز به انگلیسی و به جهان انگلیس زبان بود. چند وقتی منتظر خواهیم ماند.

امرالله صالح


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
امرالله صالح
نظرات بینندگان:

>>>   میګویند که امرالله ناصالح چریک کوه تلویزون عریضه به مقامات استر لیا تقدیم کرده وخواهان پناهندګی سیاسی ازان کشور شده اما با تاسف حکومت استرلیا انرا نه پذیرفته وبه مسوولین خود درکابل هدایت داده اند که ازدید ووبازدید باچریک کوه تلویزون ابا ورزند نه میدانم جواب چریک کوه تلویزون چه است
بیخبر

>>>   این بسته پیشنهادی دولت به طالبان نظر ارایه شده گلبدین خان قصاب کابل است که به اشرف غنی مشوره پیشکش چنین چیزی را برای طالبان ترورستان اله دست پاکستان داده و پس از نشر ان از سوی شخص ریس جمهور غنی احمدزی طرح دومی گلبدین جاسوس سابقه دار ای اس ای به اشرف غنی احمدزی مطرحه شده که باید یکی دو ولایت بنام منطقه صلح به طالبان ترورست سپرده شود و تمام نظامیان کشور از ان مناطق کشیده شود که بگفته خود گلبدین ریس جمهور هم این طرحدومی اش را پذیرفته است قبلن با چنین طرح منطقه صلح به طالبان دهنه غوری که حالا بنام دند غوری یاد میشود توسط یک سند امضا شده رسمی توسط گلاب منگل وزیر اقوام و قبایل سابق والی فعلی جلال اباد سپرده شده بود و دست نظامیان کشور از انجا کوتاه گردیده بوداما ما دیدیم که از همان منطقه سپرده شدهبنام صلح ترتیبات سقوط قندوز گرفته شده بود و نا امنی و پیشروی طالبان را در مناطق بغلان و ولایات همجوار ان مساعد گردانید که فلن با وصف فشارزیاد نظامی هنوز هم در تصرفطالبان است وهرزگاهی پایه برق را چپه میکنند و برق کابل را قطع میسازند دادن چند ولایت به طالبان ترورست انبار سقوط کابل پایتخت و دیگر ولایت ها خواهد بود گبدین جاسوس پاکستان خیلی پیش قدم شده در ارگ ریاست جمهوری هر پیشنهاد ان مورد قبپل ریس جمهور غنی است .

>>>   تجربه ثابت کرده است طالبان هیچ بسته ای پیش نهادی را نمی پذیرند انها چیزی را که میخواهند بزور جنگ بدست میاورند ازکسی هدیه یا سخاوت نمی پذیرند دراین راه ایمان ویقین کامل وعزم راسخ دارند

>>>   مردم افغانستان دیکتارنمیخواهن وبه عقب برنمیگردن وبه هیچ کسی اجازه نمیدن به زورحکومت کنن انشاالله طالبان وحشی چه میدانن حکومت داری وپیشرفت وتوسعه چه است بلکه ان راحرام میدانن ومردم بایدریس جمهوررانتخاب کنن نه طالبان مثل پادشاهی برسرمردم دایم حکومت کنن

>>>   مردم افغانستان دیکتارنمیخواهن وبه عقب برنمیگردن وبه هیچ کسی اجازه نمیدن به زورحکومت کنن انشاالله طالبان وحشی چه میدانن حکومت داری وپیشرفت وتوسعه چه است بلکه ان راحرام میدانن ومردم بایدریس جمهوررانتخاب کنن نه طالبان مثل پادشاهی برسرمردم دایم حکومت کنن طالبان میلیونها انسان رااواره کردن وکشتن وهیچ پایبندانسانیت نیستن وخودراصاحب مردم میدانن وانهاهیچ وقت حق مردم رابه رسمیت نمیشناسن اکرمیشناختن دست به کشتارنمیزدن وفکرزورحکومت کردن راازسربیرون میکردن هروقت طالبان حق وانتخاب مردم رابه رسمیت شناخت ان وقت میشودباانهاصلح کرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است