دختری که جهانتاب را به جهان معرفی کرد (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۳    ۱۳۹۷/۱/۴ کد خبر: 148949 منبع: پرینت

در اواخر حوت ۱۳۹۶ دانشگاه محلی ناصر خسرو در ولایت دایکندی کانکوری را به منظور جذب دانشجویان جدید برگزار کرد. در این کانکور جهان تاب احمدی با دختر دو و نیم ماه اش (خضران) نیز شرکت کرده بود.
در روز برگزاری کانکور خضران بی اندازه بی تاب بود و گریه می کرد، چون به دلیل پیاده روی طولانی مادرش در مسیر کوهستانی ولایت دایکندی، یخ کرده و گوشش عفونی شده بود.
عکاسی که شاهد بی تابی خضران و تقلا و تلاش مادرش برای آرام کردن خضران و از طرفی بدست آوردن نتیجه مناسب در کانکور بود، عکسی از جهان تاب و خضران گرفت که نشان دهد مردمان دایکندی تا چه حد علاقه مند تحصیل هستند.
عکس جهان تاب و خضران، در مدت زمان کوتاهی فضای مجازی و صفحات فیسبوک را تسخیر کرد. تعداد زیادی از مقامات حکومتی، فرهنگیان و فعالین جامعه ی مدنی از داخل و خارج کشور برای کمک به جهان تاب اعلام آمادگی کرده اند.
عصر روزگذشته جهان تاب و خضران، مهمان استاد دانش، معاون رییس جمهور بودند.
معاون رییس جمهور در این دیدار ضمن تقدیر و تمجید از کسانی که برای جهان تاب و خانواده اش، اعلام حمایت کرده اند، اظهار داشت: امیدوارم که مشکل جهان تاب و تمامی کسانی با مشکلات فراوان درس می خوانند، به کمک خیرین و تاجران کشور مرفوع شود.
در این دیدار معاون رییس جمهور برای هرگونه کمک برای جهان تاب و خانواده اش اعلام آمادگی نمودند.


دختری که جهانتاب را به جهان معرفی کرد

دختری که جهانتاب را به جهان معرفی کرد

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جهانتاب
دایکندی
دانشگاه
نظرات بینندگان:

>>>   موفقیت مورد نظر خواهر جهان تاب را درامتحان کنکور امسال خواهانم. ضمنا برای دختر دونیم ماه اش خضران جان عمر طولانی وصحتمندی دائمی آرزومندم. تحصیل علم وقت و زمان نمی خواهد هروقت که جدی وبا آراده آهنین اقدام گردد میتوان به تحصیل علم ودانش شروع کرد.تنها شروع کردن علم کفایت نمیکند بلکه تعقیب و تلاش جدی در دوران تحصیل میتواند که اهداف انسان هارا کسب و بدست آورند.متاسفانه درکشور افغانستان فراغت دانشجویان آموزگاران زیاد هستند اما جذب و استخدام در ادارات دولتی خیلی کم است.لذا اکثریت فارغین درهر سطح علمی از آینده شان مایوس هستند.دولت درین‌مورد اقدام جدی و عملی نماید.با کشورهای منطقه مثل عربستان،دوبی و باقی کشورهای خلیج برای فرستادن نیروی متخصص درهرمورد اقدام وتوافق نامه امضا وآنرا عملی کنند.کشورهای مصرو فیلیپین تقریبا اکثریت مطلق کارات فنی و نیمه فنی عربستان و کشورهای خلیج فارس را اشغال کرده اند و اشخاص فنی و نیمه فنی این دو کشور سالانه صدها میلیون دلار بلکه میلیاردها دلار ازاین کشورها به ممالک مطبوع شان می فرستند.
شاعر میگوید. برو قوی شو اگر راحت جان طلبی که درنظام طبیعت ضعیف پامال است.
ومن الله التوفیق ع.ناصری از آسترالیای جنوبی

>>>   آفرین واقعاٌ تو زن با همت هستی ! کور دلان تروریست بجای اینکه خون یک انسان بیگناه را می ریزند باید درس بخوانند و معنی آیات قران کریم را بفهمند که اسلام و دین اسلام برای پیروان خود کدام راه های زندگی را توصیه نموده اند.

>>>   حالا نوبت پشتون ها است که یک دختر لوگزی همراه با دوطفل دوگانگی خویش در امتحان کانکور شرکت کند و عکس او را در حین شیر دادن به هردو کودک اش و همزمان نوشتن جواب سوال های کانکور را بگیرند و بعداً او را به ملاقات اشرف غنی بفرستند و اشرف غنی از او تقاضا کند که یک مرتبه دیگر به مه نشان بده که تو چگونه در حالی که هردو طفل دوگانگی خویش را شیر میدادی،سوال های کانکور را حل کردی؟

>>>   آرزو میکنم که به مراد برسید

>>>   باهمت است احسن

>>>   افرین ات زن شجاع خداوند توان بدهد تره و هم فکران ات را با طفل قندولت موفق باشی در همه عرصه های زندهگی با تمام زنان افغانستان

>>>   آفرین بر تو

>>>   نامش باید بی بی گل باشه

>>>   جهان تاب احسن وافرین بر همت ولایتان واز اقای دانیش تشکر میشوداز اینکی برایشان وقت کذاشتند و تشویق شان نمودند

>>>   استاد دانش گفته که تاجران و پولداران کمک کنند دولت و شما را چی بلا زده راست گفت کرزی که دور وبری های خور سیر نتونستم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است