چین: تسلیم امریکا نخواهیم شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۰    ۱۳۹۷/۱/۴ کد خبر: 148925 منبع: پرینت

«هوا چون اینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین روز (جمعه) با بیان اینکه آمریکا هشدارهای چین را نادیده گرفته و در حال افزایش نرخ تعرفه کالاهای وارداتی از چین است گفت، در جنگ تجاری تسلیم واشنگتن نخواهیم شد.

وی در مصاحبه مطبوعاتی در پکن به آمریکا توصیه کرد که با مسایل تجاری با درایت برخورد کند.

هوا چون اینگ افزود: هر جنگ تجاری را که آمریکا راه بیندازد، تا پایان ادامه خواهیم داد و تسلیم واشنگتن نخواهیم شد.

بنا به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا، نهادهای ذی ربط این کشور در حال تهیه فهرستی به ارزش 60 میلیارد دالر از کالاهای چینی هستند که بر تعرفه این کالاها وضع خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به اظهارات برخی از مقام های کاخ سفید مبنی بر اینکه تلافی کردن برای چین دشوار خواهد بود، گفت: به نظر می رسد که آنها ارزیابی های دقیقی از اوضاع ندارند و از خود بی خود شده اند.

وی تاکید کرد که چین آنقدر توان و ظرفیت دارد که بتواند از منافع تجاری خود حراست کند و آمریکا بهای این اقدامات و سوء قضاوت های خود را به طور سنگین پرداخت خواهد کرد.

وزارت بازرگانی چین با انتشار بیانیه ای اقدام آمریکا را محکوم دانست و از این کشور خواست فورا جلوی این اقدامات را بگیرد که برای هر 2 طرف زیان های شدیدی در برخواهد داشت.

این بیانیه می افزاید که شروع این جنگ تجاری فقط با باخت همراه خواهد بود و به اقتصاد و تجارت جهان لطمه خواهد زد و چین در برابر اقدامات آمریکا سکوت نخواهد کرد.

روزنامه «مردم» ارگان حزب حاکم چین نوشته است که اولین عرصه ای که چین برای تلافی جویی روی آن تمرکز خواهدکرد افزایش تعرفه بر روی دانه های روغنی وارداتی از آمریکا خواهد بود.

چین به آمریکا هشدار داده است که با افزایش تعرفه به ارزش 60 میلیارد دالر روی کالاهای چینی در واقع کل روابط اقتصادی و تجاری 2 کشور را در معرض خطر قرار می دهد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
چین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است