داستان بازی دادن جمعیت توسط ارگ دوباره تکرار شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۰۳    ۱۳۹۷/۱/۲ کد خبر: 148910 منبع: پرینت

داستان معامله گری ضعیف و بازی دادن جمعیت توسط ارگ دوباره تکرار شد!
سرنوشت عطامحمد نور مانند سرنوشت اسماعیل خان گردید.

اسماعیل خان در زمان حکومتداری حامدکرزی والی هرات بود و همه از برقراری امنیت و بازسازی های آن زمان به خوبی یادآوری می کنند، تیم ارگ با مخالفت های که با اسماعیل خان پیدا کردند، خواستند او را از هرات دور کنند، با جنگ ها و مشکلات که در هرات رخ داد، بالاخره اسماعیل خان را از ولایت هرات به کابل خواستند و بجایش با توافق که شده بود، سیدمحمد خیرخواه را والی ساختند چون اسماعیل خان می خواست والی هرات باید از هراتی ها باشد، بعد از مدت بسیار کوتاه سیدمحمد خیرخواه را نیز برکنار نموده یک نفراز تیم ارگ والی هرات شد و اسماعیل دستش از هرات دور گردید.

همین داستان دوباره در بلخ صورت گرفت، عطامحمد نور را برکنار کردند و بجایش یک بلخی رابنام اسحاق رهگذر والی ساختند، ولی یاد تان باشد که بعد از چند مدت کوتاه، اسحاق رهگذر والی جدید بلخ را نیز برکنار و بجایش از تیم ارگ معرفی خواهد شد.
و دست عطامحمد نور را از ولایت بلخ دور خواهند ساخت.
این سیاست مداران بالای قرآن شریف نوشتند و به آن عمل نکردند، چی برسد به توافق که بر روی کاغذ عادی نوشته شده باشد.
سیاست برادر و پدر نمیشناسد...

بشیر طارق


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارگ
عطا
کرزی
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   اسمعیل خان حالا دست بدامان طالب شده است

>>>   در طی این دوماه از دل عطا صرف خدا خبرداشت ، حتی امید زنده ماندن تا سال نورا امید نداشت که خودش هم گفته بود اگر تا آنزمان زنده ماندم ،
شب ها خواب نداشت که مبادا کوماندوها یا بی پیلوت امریکائی ها بیاید ریشش را آزاد گذاشته بود ،اما زمانیکه رئیس امنیت ملی وجناب سلام رحیمی یک شب مهمان او بودند وبرایش وعده ها دادند ونیز نقطه ضعف عطا راکه نزد اتمر صاحب است به عطا گفتند ، نتیجه همه اینها تسلیمی عطا شد ، حالا شاید ریشش را هم اصلاح سازد چون امیدش به زنده ماندن دوباره تازه شده ،و هم درانتخابات بعدی چیزی برایش خواهد رسید

>>>   تكرار احسن

>>>   درست فرمودیت اما عبرت گیرنده کجا بود ؟!!¡!!!!!

>>>   چيزي كه خواست خدا و منافع ملت باشد مهمتر از هر چيز است ، خرد اسلامي و سياسي استاد عطاء قابل قدر است ، خداوند توفيق مزيد برايش نصيب نمايد ، گپ يكعده خود خواهان بي عمل جمعيت مهم نيست ، خوشي خداوند و آرامش ملت و حفظ مال و ناموس مردم مزار مهمتر از چند چوكي و پوست هاي دولتي است.

>>>   حالا که معلم عطااز ولایت بلخ مخلوع شد و ولی نو هم مقرر شد. این وظیفه دولت است تا درباره تمام درایی معلم عطا تحقیقات نموده و تمام پول های دزدی را از وی و باند اش مسترد نموده به خزانه دولت تحویل دهد.
همچنان والی جدید که همان قماش جمعیتی و نظاری می باشد نمی تواند مصدر خدمت به مردم شریف بلخ شود بناان به در نظرداشت حساسیت ها در وقت و زمان مناسب یا برطرف شود و یا هم به کمک نیروهای امنیتی خنثی شود. بلخ یک ولایت پر درامد می باشد و یه یک ولی مدبر و صادق ضرورت دارد.

>>>   Salam
خطاب به تاجيكان هزاره ها و ازبيك و حتا پشتون هاى عدالتخواه؛
در محور دكتر پدرام جمع شويد ، اگر باور به عدالت اجتماعى و جامعه ى فارغ از فساد داريد ، اما شرط اين است كه از جيب خود خرچ كنيد و از پدرام توقع نداشته باشيد تا كام شما را با دالر و يورو بر آورده كند . سرمايه ى پدرام دانش و انديشه ى انسانى او است ، دكتر پدرام جز قلم و انديشه ندارد .
تا دير نشده است چنين كنيد ، باور دارم كه با اين دور انديشى اگر به قدرت سياسى در كوتاه مدت دست نيابيد ، اما در بلند مدت به عدالت اجتماعى دست خواهيد يافت .

>>>   از شما پنهان نمی کنم . جگرم بسیار خون است. طوری که من آرزو داشتم ، آن طور نشد. از نگاه من ، مقاومت بلخ بد رقم فرونشست و شکست. پایان کار بلخ ، برای من بسیار بسیار تلخ . کسی را ملامت نمی کنم، کسی را دشنام نمی دهم، کسی را محکوم نمی کنم، اما این رویداد را یک فاجعه میدانم . یک فاجعه به معنی واقعی کلمه. آقای نور برای سازش و جور آمدنش ، حتمن دلایل خود را دارد. حزب جمعیت اسلامی هم طبعا به مردم پاسخگو می باشد. اما تا آنجاییکه به ملت و مردم گرامی تاجیک رابطه میگیرد، ملت تاجیک یک گام دیگر به سوی تباهی نزدیک تر شد و فاشیزم افغانی به بسیار آسانی به یک پیروزی بزرگ دست یافت. چنین پیامدی برای ما دور از تصور و دور از انتظار نبود. اما در هر صورت ، خبر خوشی نیست. با سپاس. تاجیکم با تاجیکانم زنده ام .
عمر راوی .

>>>   چقدر هوشیار هستی با این نوشته تان.صرف برای تان بګویم که اینها مانند کشمش در کون خود چوبک دارد. مثله بازی دادن نیست مثله از چوبک است

>>>   اگر جمعیت از این فرصت استفاده کند و خود را باز سازی کند و به حیث یک حزب قوی و منسجم همرا با متحدینش شامل بازی شود برنده است.

>>>   این مردم ما بسیار ساده لوهستند شما سیل کنید که تیم ارگ چگو نه همه را یکی بر دیگر از صحنه دور نمو ده تا تیم خود را جبجا کند

>>>   اين دو نفر اگر هوشيار و سياستمدار ميبودند، هيچ ارگي نميتوانست آنها را عزل كند. ايشان ابتدا پشتوانه مردم را با خود داشتند، اما نفس ايشان آن محبوبيت را گرفت. چند روزي ديگر هم صبر كنيد ديگر صداهاي ايشان را هم
نخواهيم شنيد. بزرگ شدن تنها به شعار نميشود.

>>>   این جمیعت چقدر احمق است که هر روز از جانب ارگ فریب داده می شود.

>>>   خوش قلبی و خوش دلی در مقابل شیطان عاقبت خوب را در پی ندارد بهر صورت حالا که تیر از کمان جسته دیده شود که اینده بلخ و عطامحمد نور چه میشود قبل از وقت حرفزدن درست نیست اینقدر گفته میتوانم که اگر شیطان نباشد عرابه انرا استانکزی شاگردش پیش برده میتواند و رحیمی بگفته حشمت غنی برادر ریس جمهور غنی در معامله گری جوره ندارد .

>>>   به راوی :
اینرا از شما پنشیری ها آموخته اند جنرال دین محمد شما کجاست ؟ بصیر سالنگی و مولوی پضل الدین عیار کجاست ؟
اگر امروز برای بسم الله خان چوکی بدهند بازهم حاضر است خدمت کند!!!

>>>   عطا صفوی

" این معامله را فقط تکرار معامله " بن " دوم حساب کنید ...بس همین !!
----------------------------------------------------------------.
هر اتفاق ومعامله تلخی که در بین عطامحمد نور.. وارگ رخ داده است ، نباید این وضعیت را به مثابه ای آخرالزمان فکرکرد وناامید گردید وقطعآ آسمان هم به زمین نخواهد خورد ، گرچه حرکت واقعآ از دل وجان " مردمی " راصدمه زدند واندکی بطی گردید مطمین هستم این وضعیت بوجود آمده حد اقل به زمان نیاز دارد تا دوباره قامتی بکشند، اما برعکس این مردم همچون فولاد آب دیده وآبدید تر میشوند وچهره ها ی جعلی با پوشیدن ماسک های جدید عریان گردید " خرابی چون که از حد بگذرد، آباد می‌گردد".... بنآ بنیاداین جامعه را در شرایط فعلی هرآنچه است البته باتمام تلخی ها وناگواری هایش باید پزیرفت ودرک نمود، هرچه است همین است ..بقول معروف : " هرچه در دیک است درکاسه بیرون میشود..." ، فقط این معامله را معامله دوم " بن " حساب کنید ، ولی اینبار در درون کشور باروش دیگر ودرشرایط دیگر .بیاد داشته باشید که این نوع معاملات ننگین نه اولینهاست ونه هم آخرین خواهد بود....!
اما زندگی ادامه خواهد داشت .......

>>>   ارگ پدر جمیعت ( استاد )ربانی را درخانه اش چطورکشت؟؟؟

>>>   نی هرات ازپدر اسماعيل است ونی بلخ ازپدر عطانور.این ولایات به همه مردم وحکومت افغانستان متعلق میباشد. تنها با استفاده ازانارشی امروزی زیرنام دموکراسی وحکومات ضعیف دست نشانده امریکایی روباها هم شیر گشته به خاطر دزدی ،چوروچپاول حق مردم غریب رازیرپاوباعث ضعف حاکمیت دولتی وتشکیل جزیره های غیرقانونی قدرت شدند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است