آمادگی های رسمی برای تجلیل از جشن نوروز در هرات
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۲۹    ۱۳۹۶/۱۲/۲۸ کد خبر: 148829 منبع: پرینت

از چندین روز به این طرف آمادگی ها برای تجلیل هرچه با شکوه تر جشن نوروز، در ولایت هرات جریان دارد.
بر اساس پیشنهاد وزارت اطلاعات و فرهنگ و منظوری مقام ریاست جمهوری، امسال، نوروز در تمامی ولایات افغانستان بگونه با شکوه تجلیل خواهد شد.

مسوولان در ولایت هرات از آمادگی های کامل برای استقبال هرچه بهتر سال نو خبر می دهند.
این مراسم قرار است سر از روز چهارشنبه هفته جاری برای سه شبانه روز با اجرایِ برنامه های فرهنگی و هنری (موسیقی، سفره هفت سین، سمنک پزی و پارچه های تمثیلی) از این جشن و میراث باستانی گرامیداشت به عمل آید.

مونسه حسن زاده معاون امور اجتماعی مقام ولایت و رییس کمیسیون برگزاری جشن نوروز، ضمن قدردانی از تمام دست اندرکاران مراسم تجلیل از نوروز، از آمادگی های کامل نیروهای امنیتی در تامین امنیت باشند گان ولایت هرات در جریان مراسم نوروز، اطمینان می دهد.

در همین حال، آریا روفیان رییس ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات و عضو این کمیسیون، نوروز را یکی از ارزش های فرهنگی و تاریخی کشور یاد نموده خواهان حضور با شکوه و گستردۂ تمام باشنده گان ولایت هرات در این مراسم می باشد.

نوروز یکی از جشن های باستانی است که طی سالیان سال بزرگان و نیاکان ما با برگزاری مراسم ویژه از فرا رسیدن سال نو استقبال گرم می نمودند. تجلیل از این مناسبت باستانی پاسداری از ارزش های والای فرهنگی و تاریخی سرزمین ما است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جشن نوروز
هرات
نظرات بینندگان:

>>>   متوجه باشند که اشرار هم منتظر شرارت خواهند بود

>>>   سلام عرض ادب هم وطن خلافت عباسیان در سال 750 تا 1258 میلادی در حران تاسیس شد ، تضعیف زراعت در آن دوران در خراسان می توان به تخریب زیرساخت های آبیاری به دلیل عدم رسیدکی با تسیستات نابود می شدند ، به موجب چرای چاروا اعراب زمین های زراعتی تخریب از بین می ر فتند در تاریخ عباسیان اشاره شده است .
بر اثر فشار قیام مرد م به رهبری قهرمانان سرزمین خراسان مانند ابومسلم خراسانی ِ طاهر فوشنجی ِ یقوب لیث صفاری « سیتانی » خرا سان را از نظارت مستقیم خلیفه بغداد خارح کرد و خاین جاسوس و مزدو ران حکومت عباسی در خراسان لبریز شده بود. به همین دلیل اعراب ۸۶۰ سال است که دشمنی به فرهنگ غنی اریایان بخصوص به جشن نوروز احیای طبیعت و پاکی دارند. عرب ها فکر حرام بودن جشن نورز احیای طبیعت و پاکی صفایی سلامتی محیط زیست را بسر ملا ها ی انداخته اند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است