طالبان اشتراک در مراسم نوروز را حرام اعلام کردند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۶    ۱۳۹۶/۱۲/۲۷ کد خبر: 148713 منبع: پرینت

در تبلیغات فراوان چند جاهل با نام و نشان ملا و فتواهای حلال و جواز در جنده بالا، جز چند شخص محدود بی دین، وطنفروش و غلام و چند فرصت طلب اشتراک نمی کنند.

امارت اسلامی طالبان به مناسبت فرا رسیدن سال نو در اعلامیه ای تجلیل و گرامیداشت از نوروز و جنده بالا را حرام اعلام کرده و آورده است که نه تنها جنده بالا حرام است و مردم در آن اشتراک نمی کنند که رسومات و عنعناتی که در تضاد و مخالفت با دین مبین اسلامی قرار دارد را نکوهش کرده و از آن بیزار هستند.

در اعلامیه تاکید شده که نه تنها ملت ما جنده بالا را حرام می دانند و در آن اشتراک نمی کنند بلکه رسوم و عنعنات که در تضاد و مخالفت با دین مبین اسلام قرار داشته باشد را نکوهش نموده و از آن بیزار هستند، ما دارای فرهنگ غنی و پربار هستیم و هیچ ضرورت به پذیرش فرهنگ آمریکایی و رسومات غربی حس نمی شود.

امروزه هر چند مورد تهاجم فکری و فرهنگی غرب و بیگانگان دور و نزدیک قرار داریم ، علی رغم این همه علما و مبارزین واقعی و مسلمانان آگاه از مسایل با منطق عالی ، فهم بلند و درست شان از دین توانسته اند جلوی فرهنگ بیگانه گان و اسلام ستیزان را بگیرند و ملت مان را از نقشه های شوم و اهداف نامیمون دشمنان اسلام آگاه کنند .

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
نوروز
نظرات بینندگان:

>>>   این اعلامیه از طرف مزدو.ران جاهل آی اس آی است کسانیکه حتی خواندن دعای قنوت را نمیدانند و آنرا لــــوی الحمد میگویند پاکستانی ها میتوانند حتی توسط شان اعلامیه صادر کنند که مثلا نماز جمعه حرام است

>>>   طالبان بیدین و تروریست و قاتل زن را از تعلیم و تعلم محروم کردند. زن را سنگسار میکنند. مردم را به قتل میرسانند و قتل عام میکنند. انتحاری را و ترور را شهادت میگویند ساده است که بهار و شادی مردم را نابود کنند و مردم را از تفریح و باغ و چمن محروم کنند. ....برطالبان و ....بر حامیهای طالبان

>>>   طالبان بد کردند و .... که چنین بی ادبی را به خود اجازه دادند. طالبان بروند به پاکستان و با پنجابی ها جشن سوته را تجلیل کنند. ما مردم افغانستان نوروز را جشن می گیریم.

>>>   داکتر گرامی ما سمیع حامد اندر باب نوروز چنین سروده اند :
اگر چی سروده تازه نیست ولی بسیار به جاست برای دلخوشی ملا و چلی یکبار دیگر آنرا به دید شما بگذارم ، تا مرچ سرخ برای شان شود و قرار شان در حجره مسجد چارغوک کند .
به پیشواز نوروز و نوبهاران !
عف میزند « آخند» که « نوروز» حرام است
«شب» پاکترین است مگر « روز» حرام است

ای شیخ! تو در بند ِ خود و گند ِ خودت باش
آری ! به تو نوروز ِ گل افروز حرام است

جز « منظرهء مرگ » نخوانی و ندانی
در چشم تو ای مرده « خودآموز» حرام است

ما محو سماعیم! برای تو مبارک
نفرین شده گر « ساز » اگر «سوز» حرام است

(داکتر سمیع حامد )

>>>   اگرچه داعشی، نوروز را زند به تیر
به سبزه ، از وحوش طالبی، جفا رسد
بهار را به خانه ها بریم و سرکشیم
که نوبت گل و صبوحی و صفا رسد

>>>   ما اشتراک طالبان و دیگر گروه های تروریستی و ضد بشری چون حزب غیر اسلامی راکتیار و وهابیان اسرائیلی را در جامعه انسانی نه تنها حرام میدانیم، بلکه به این گروه های آدمکش و جنایت کاران بی فرهنگ و حرفوی نفرین و ...می فرستیم
زنده باد نوروز
مرگ بر نوروز ستیزان
علیم ندیم کارمند بنائی

>>>   طالبان وطنفروش بی غیرت بی دین و حتی دشمن دین مبین اسلام هم گفته میتوانیم نظر به اعمال خلاف دستورات اسلامی که انجام داده اند کسیکه بد نام کننده دین مبین اسلام در جهان شده و نه به قران و نه به حدیث و نه به علمای جهد کشور ما و جهان و حتی به مفتی و خطیب مسجد کعبه شریفه بی اعتنایی کرده اند پس فتوای چنین اشخاص طالبان دین کریز بی ایمان و بی غیرت و وطنفروش چه ارزش نزد مردم ما دارد این سخن طالبان مانند باد هوا است کدام ارزش خاص دینی نداشت و ندارد ...بکار شیطان .

>>>   با طالبان نشست و برخواست حرام است . چه رسد به اینکه سخنان
ابلهانه و جاهلانه ایشان را شنید و بالای آن تبصره کرد
داکتر منصور انصاری

>>>   سر سال نو هرمز فرودین براسوده از رنج تن دل زکین بزرگان بشادی بیاراستند می و جام و رامشگران خواستند...چنین روز فرخ از آن روزگار بمانده از آن خسروان یادگار همه ساله بخت تو پیروز باد همه روزگار تو نوروز باد....بهروز و شاد و پیروز باشید.

>>>   طالب بهتر است ...خود را به جهاد بفرسته
فتوا دادن کار طالب نیست
احمد از کابل

>>>   نواختن دهل و سرنا و رقصیدن با زلف های شبیه زلف خانمها که یقینا در اسلام جواز ندارد چون نه رسول الله و نه صحابه کرام این رقص و پایکوبی را انجام نداده اند و چیزی جدید هم نیست و صد در صد قبل از اسلام در بین قبایل کوه سلیمان که هنوز پیرو ادیان قبلی بودند رایج بوده چرا امروز به نام اتن ملی اعمال قبل از ظهور اسلام را انجام میدهند البته رقص و پایکوبی در ذات خود حرام است . رقص شمشیر وهابی ها با ترامپ عیسوی به نام فرهنگ ملی اجرا میشود که صد در صد میراث زمان جاهلیت اعراب است . نه تنها به نام عمل بت پرست های عرب حرام نیست که جز افتخارات سعودی هاست . استفاده از تمام وسایل رایح در بین مسیحیان جواز دارد و تقلید کنندگان و استفاده کنندگان مسلمان در روز محشر با عیسوی ها محشور نمیشوند اما یگانه چیزی که انجام دهندگان ان با بانی های زرتشتی ان محشور میشوند تجلیل از زنده شدن طبیعت است . وهابی های فارسی ستیز چرا حقیقت را نمیگوئید چرا نمی گویید که ما از اتحاد اقوام غیر افغان این سرزمین می ترسیم . البته ملا های غیر افغان مخالف تجلیل از نوروز اگر مزدور وهابیها نباشد یا ترسو است و یا ....

>>>   خداوندا ، در این آخرین روزهای سال
دل مردمان این سرزمین را چنان در جویبار زلال رحمتت شستشو ده
که هر کجا تردیدی هست ایمان
هر کجا زخمی هست مرهم
هر کجا نومیدی هست امید
و هر کجا نفرتی هست عشق جای آنرا فرا گیرد ، آمین . . .
پیشاپیش سال نو بر دوستان فرخنده باد ۔
حبیب الله یوسف زی

>>>   نوروز میراث فرهنگ کهن خراسان زمین است.
هیچ ربطی به هیچ دین و مذهبی ندارد.
مگر این روز ها درجنگ ایران و عربستان مورد تعرض طرفداران وهابیت و سعودی قرار گرفته هرچند ولیعهد چدید سعودی به طرف سکولاریزم روان است.
میماند گپ طالبان جاهل
گپ جاهل ارزش ندارد.

>>>   تاجهان است نوروز زنده و جاوید است هرروزتان نوروز نوروز تان پیروز

>>>   درمذهب طالب نوروزحرام است ونتحارحلال

>>>   اقوام پشتون جشن بهاران تجليل مى کردند
اقوام پشتون جشنهاى ژند اويستايى رافراموش کرده اند? ولى خوشبختانه خاندان درانى (احمدخان تولد در سال 1722 در آريا نام هرات; خدمت 1736- 1747 در مشهد ) و تيمورشاه پسر احمدخان تولد در مشهد در خانه خشو و خسر با جشن نوروز آشنا بودند.
کلانترين جشن نوروزى درزمان احمد شاه پس از بلخ در قندهار گرفته مى شد.
در سال 1181ق. «احمد شاه دُرّانی» معروف به «احمد شاه بابا» مؤسس سلسله درانی افغانستان، در بیست و دومین سال سلطنت خود دستور داد تا خرقه را از فیض‌آباد به قندهار ـ که به عنوان پایتخت حکومت خود انتخاب کرده بود ـ منتقل کنند.راستى که پس از بلخ ، قندهار اولين پايتخت خراسان کبير ومناطق ماوراى النهر (که يک پشتون يک قدرت دولتى بدست داشت) بود که جشن های بزرگ سال نو (نوروز) در زمان اش شد برگزار مى شد. در قندهار جشنواره نوروز بسیار بزرگ علاوه بر این، پس از پرچم سال نو (جنده) در مزار شریف یافت، یک (جنده) در ناحیه "شاه اقا" در کندهار به مناسبت جشن های سال نو، بالا مى شد گشت و گذار، پیکنیک و جشنواره نیز در خارج از شهر جشن گرفته می شود. به خصوص شناخته شده جشن گلگشت (ميله) شير سرخ جایی که احمد شاه درانی تاج گذاری شد، که دقیقا به مدت 40 روز ادامه داشت.
محل چل زينه قندهار جاى ميله و خوشالى بود. شيريخ و ژاله و فالوده واقسام ميوه جات درقندهارپيش کش مى شد فروانى و عزت مردم وازهرتبار درپايتخت امپراطورى قوم افغان هزاره و سنى و شعيه و تاجيک وفارسيوان در بدر خانه بخانه زنده گى مى کرد. ولى پس از مرگ احمد خان اقوام ملتانى ويوسفزى از تيمور شاه قهر کردند و
تيمور شاه مجبور شد به کابل فرار نمايد.

کابل سرزمين احترام است . مردم کابل و بويژه قزلباشان چنداول٬ على مردان٬ شاه شهيد٬ کابل کهنه بابريان کابل (چار خانم تيمورشاه دوشاهدوخت از عالمگير گورگانى هندوکابل و دو نواسه نادر افشار صاحب قران که سکه زد در کابل تا تبريز و دربند خسروگيتى نادر شاه شاهان ايران زمين) و افشار کابل که آنر نادرافشار حامى احمد شاه درانی و خسر کلان تيمورشاه آباد کرد.
امروز از افشار بزرک در غرب کابل افشار پايىن وافشار بالا وجود دارد.
تاج اساس گذار امپراتورى درانى از سوى قزلباش گذاشته شد.
احمدشاه بزرگ پايين پرواز کرد درمقابل هندوان اما عليه هزاره نبود!
عليه مغل هم نبود:تيمور و چنگيز نامهاى مغلى اند.
من آرزو داشتم که احمد خان افغان پشتون را بنيانگذار کشور افغانستان بنام ام اگر يک نقشه ونام افغانستان پيش ويا پس مرگ او و خانواده اش.
و اما چيزى که عيان است اين است که وى امپراطورى ودولت پشتونى افغانى را ساخت ونه اساسگذار کشور و يانامگذار افغانستان.
چيزيکه از خاطر گل روى عزيزان پشتون تاجاى ايکه استناد تاريخى دانشورى به من اجازه مى دهد واقعىت است که سلطنت افغان=پشتون پيش زمينه هاى براى نامگذارى و يا حذف خراسان وجانشينى نام افغانستان را برابر کرد.
حاکمان افغان از زمان درانى تا
سال 1963 موفق نشدند فارسى را حذف کنند و فارسى را درى بنامند.
1964 قبايل و اقوام پشتون يا افغان در جرگه ميراثى چنگزخانى وتيمورلنگى که خانهاى دوسره و يک سره يکجا شدند فارسى درى شد و لقب افغان پشتون براى هرکس شد. يعنى تولدى دوباره پشتون يا جشن بهاران پشتون

>>>   نواختن دهل ، کوه سلیمان ، رقسیدن بازلفها نظردهنده محترم اینها بانوروز چی ربطی دارد
یکی ازکوه سلیمان دیگرش ازتاجکستان دیگرش ازازبکستان چی فرق میک چرا درانها شما به کوه سلیمان حساسیت دارید انسان انسان است درهرسرزمین جهان که باشد مساوی اند صرف فرق شان درتقوا وپاکی است وبس

>>>   اگرگروه جهنمی طالب وداعش این چنین حرف هارابگویند ما ازآنها گله نمیکنیم زیراکه ما آنهارا به حیث یک انسان بادرک وانسان بامدنیت نمیشناسیم آنها فقط کشتن مردم را وخرابی وطن رامیدانند انسان باید باانسان بحث کند وازانسان گله کند
فروتن از کوهستان

>>>   نوروزفرهنگ سابقه افغانستان عزیز است
خراسان هههههههههه خوبه هرصورت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است