عصبانیت آمریکا از اس 400 روس‌ ها
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۱    ۱۳۹۶/۱۲/۲۷ کد خبر: 148680 منبع: پرینت

گروهی از قانونگذاران آمریکا به رهبری باب منندز، از وزارت خارجه آمریکا خواستند با اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه مانع هرگونه فروش سامانه اس-400 از سوی این کشور شود.

گروهی از قانونگذاران آمریکا به رهبری سناتور باب منندز در نامه‌ای اعلام کردند: در هر شرایطی فروش این سامانه معامله قابل توجهی است و ما انتظار داریم هرگونه فروش آن با تحریم مواجه شود.

این نامه درباره فروش سیستم‌های دفاعی – هوایی اس-400 دولت روسیه است که آیا فروش آنها تحت تحریم‌ های قانون "مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم ها" موسوم به کاتسا قرار می‌گیرد یا نه.

قانونگذاران آمریکایی از وزارت خارجه خواستند که تجزیه و تحلیل گسترده‌ای درباره مذاکرات فروش اس 400 روسیه به چین، ترکیه، هند، عربستان سعودی، قطر و هر کشور دیگری انجام دهند.

این سناتورها در ادامه خواستار دریافت اطلاعات بیشتر درباره چگونگی اقدامات وزارت خارجه برای جلوگیری از فروش اس – 400 و نهایی شدن قراردادها با کشورهای دیگر شدند.

همچنین به تازگی هدر ناویرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال خرید سامانه‌های اس 400 روسیه توسط بغداد گفت: آمریکا با کشورهای بسیاری از جمله عراق صحبت می‌کند تا محتوای قانون "مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها" موسوم به کاتسا و پیامدهای ناشی از انعقاد قراردادهای دفاعی توسط این کشورها با روسیه را تشریح کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
اس 400
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است