امریکایی ها هنوز وضعیت افغانستان را درک نمی کنند
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۱۲    ۱۳۹۶/۱۲/۲۴ کد خبر: 148603 منبع: پرینت

جیمز ماتیس (وزیر دفاع امریکا) در حالی به افغانستان آمد که رسانه ها اجازه نداشتند در مورد سفر وی چیزی بگویند.

هدف اصلی آمدن وی به بگرام این بود که سربازان خود و مزدوران داخلی را پس از ناکامی استراتژی جنگی ترامپ مورال بدهد ، اما ظاهراً به رسانه ها گفته است درمیان طالبان کسانی را پیدا کرده است که می خواهند خود را به رژیم کابل تسلیم بکنند و گویا وی برای همین هدف به بگرام آمده است.

بعضی از رسانه ها در پهلوی گفته های جیمز ماتیس حرفهای ضد و نقیض فرمانده نظامیان امریکایی در افغانستان جنرال نیکلسون را نیز نقل کرده است ، نیکلسون گفته است : این فرصتی است که طالبان پیشنهادهای غنی را بپذیرند وگرنه سرکوب می شوند ، اما وی افزوده است : ما تلاش می کنیم باشندگان کابل و خارجی های مستقر در کابل را از طالبان نجات بدهیم ، ما پوسته های اطراف کابل را افزایش می دهیم تا کابل را مصئون بسازیم.

از سوی دیگر ، دونالد ترامپ دو روز پیش در اثنای دیدار از یک پایگاه نظامی در امریکا گفت : ما در جهان به زور صلح می آوریم ، جنگجویان را سرکوب می کنیم و در افغانستان پیروز می شویم ، وی افزود : من فرماندهان خود را اختیار عام و تام داده ام تا با استفاده از آن در افغانستان صلح بیاورند.

از حرفهای مقامات امریکایی دانسته می شود که آن ها یا از واقعیت ها خبر ندارند و یا اینکه فریب داده می شوند ، آن ها در عرصهء صلح و جنگ حرفهای می زنند که قضیه را بیشتر بغرنج می سازد.

زیرا امریکایی ها هنوز هم بر تشدید جنگ و افزایش بمباران کورکورانهء هوایی اصرار می کنند ، در حالی که این پالیسی ناکام در هفده سال گذشته هیچ دست آوردی نداشته است ، مردم دنیا می بینند که مجاهدین با وصف استراتژی تازه جنگی ترامپ هر روز ده ها تن عساکر خارجی و داخلی را با استفاده از تکتیک های گوناگون نظامی در حملات مختف می کشند و هنوز هم ولسوالی ها ، قرارگاه ها و پوسته های نظامی و ساحات وسیعی را از دسترس دشمن خارج می کنند ، این سلسله فتوحات مجاهدین در حالی شدت یافته است که هنوز عملیات بهاری مجاهدین اعلان و آغاز نگردیده است.

همچنان آن ها در عرصه صلح نیز چنان حرفهای می زنند که بر منطقی بودن آن هیچ انسان با شعور باور ندارد ، امریکایی ها به جای اینکه بر پیشنهاد صلح آمیز طالبان فکر بکنند نعره های دروغین صلح را از زبان بعضی سران و مقامات رژیم زمزمه می کنند و می گویند که شماری از افراد طالبان می خواهند به کابل بیایند.

آیا چنین پروپاگندها و تلاشهای استخباراتی و شیطانی می تواند معضلهء افغانستان را حل بکند؟

حقیقت این است که مقامات امریکایی یا قضیه را نادیده می گیرند و یا اینکه فریب داده می شوند ، اگر آن ها در واقعیت می خواهند از جنگ افغانستان نجات یابند و از تعذیب و شکنجه مردم افغانستان دست بگیرند ، پس باید بر پیشنهاد معقول امارت اسلامی افغانستان فکر بکنند ، پیشنهادی که نمایندهء پیشین سازمان ملل « کای آیید » نیز بر معقولیت آن اعتراف کرده است ، وی گفته است : این خواست طالبان که مستقیما با امریکا مذاکره بکنند منطقی است ، زیرا خط مشی جنگ افغانستان در واشنگتن طرح ریزی شده است ، امریکا حضور گسترده در افغانستان دارد و اداره کنونی افغانستان در نتیجه حضور امریکایی ها به وجود آمده است.

اما جنرالان و مقامات سیاسی امریکا از حقایق واقعی اغماض می ورزند و لیاقت بررسی وضعیت افغانستان را ندارند ، اگر آن ها باز هم در پهلوی چنین حرفهای غیر منطقی بر وحشت و جنایت ، بمباران و عملیات های شبانه اصرار می کنند ، پس باید این حقیقت تاریخی را بپذیرند و بدانند که افغان ها هیچگاه به متجاوزین خارجی سر تسلیم نه نهاده اند ، بر کوردینات چند مزدوران خود فروخته اتکا نکنند و گرنه روزی از روزها با مزدوران شان یکجا در قعر شکست و هلاکت می افتند و دران زمان فرصتی هم برای نجات نخواهند داشت ، وما ذالک علی الله بعزیز.

منبع: سایت امارت اسلامی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
طالبان
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   هههه... طالب جان اسلامیت تو همین است میخواهی با امریکایی ها مذاکره کنی تا ترا بقدرت برساند چون میدانی که از راه جنگ هرگز موفق نه خواست تان نه تو شده میتوانی و نه بادار اصلی جیز گرات میخواهید که با دست رسی تان بپای امریکایی ها هم بخودتان و هم به بادار تان از امریکایی ها چیزی را بدست اورید با صاحبان اصلی این کشور در تقابل و جنگ هستید و اشتی نا پذیر با امریکا که بکمک کشور ما انهم بخواست ملت و مطابق فیصله ملل متحد امده و جلو نفوذ پاکستان و جاسوسان شان بنام طالبان را گرفته با امریکا مذاکره ومفاهمه کنید مردم دیگر را بنام اینکهبا امریکا خوشبین هستی و یا دست دادی وغره انها را تیر باران میکنید اما خودتان در خدمت پاکستان که همه قانون ان انگلیس و بنام اسلامیست و کشور روسیه و انگلیس و ده کشور بیگانه دیگر خودتانرا بپا های انها خم میکنید تا صاحب چوکی ومقام گردید ...به شما و با این کار خلاف اسلامیت وانسانیت تان .

>>>   Ismail Feroughi
باساس بررسی های رسمی و غیررسمی منتشره توسط امریکاییان ، تلفات نظامیان افغان روز تا روز بیشتر شده و هر روز بیست تا سی سرباز افغان به کام مرگ فرو میروند.
طوری که معلوم است طالبان تقریبن در تمام ولایات افغانستان از کابل تا بلخ ، تا قندهار ، هلمند ، ننگرهار ، فاریاب ، تخار ، تا کندز ، تخار و تا بدخشان ؛ در همه جا توانسته اند و میتوانند در عمق قطعات نظامی - حتا قول اردو های ما ، رخنه نموده ، تلفات مرگباری را بر سربازان و افسران ما وارد آورند.
آیا تا چه زمانی این وضع ادامه خواهد یافت ؟
چرا حلقات مافیایی مسلط در قوای نظامی - امنیتی افغان که بدون شک مسوول این رخنه های مرگبار در درون نیروهای نظامی ما استند شناسایی نمی شوند ؟
چرا مسوولین و عاملین خیانتهای نظامی ( مثلاً حمله به قول اردوی شاهین ) شناسایی و مجازات نمیشوند ؟
به باور آگاهان ، نظام امنیتی - رزمی کشور با وجود توانایی ها و امکانات چندین برابر رزمی نسبت به مخالفان ، توسط افراد نابکار و نا مطمینی اداره و مدیریت میشود.
مدیران ارشد نظام امنیتی - جنگی کشور نه بر اساس شایسته گی و ایمانداری ، بلکه بر بنیاد اراده های شخصی ، گروهی ــ تنظیمی و تصمیم مقامات امریکایی - انگلیسی بر اریکه ی قدرت تکیه زده اند.
آنان به اراده ی کنسرن های نظامی امریکا نه برای پایان واقعی جنگ بلکه برای حفظ حالت جنگی در افغانستان تلاش مینمایند .
و درست متکی به همین دلایل است که پس از هفده سال تلاش و صَرفِ هزار میلیارد دالر توسط امریکاییان ، ما هنوزهم درهمان نقطه ی اول قرار داریم . کشورما ناامن تر و بی ثبات تر از پیش است و فساد و کشت و قاچاق مواد مخدرهمچنان در بالاترین سطح آن قرار دارد .
و درست با ایجاد چنین جو سیاسی ــ نظامی در کشور است که امریکاییان بصراحت میگویند ما تا دل ما بخواهد اینجا میمانیم و رییس جمهور افغانستان و سایر رهبران کشور هم مرگ را تحفه ی الهی تبلیغ نموده میگویند اگر تا ابد هم جنگ دوام نماید ما قبول اش داریم .

>>>   آمریکایی‌ها وضعیت سیاسی، اجتمأع، اقتصادی و فرهنگی‌ افغانستان را بهتر از هر افغانستان شناس افغان میدانند و تحلیل میکنند. آمریکای‌ها نه‌ تنها هزار‌ها جاسوس چون اشرف غنی، خلیل زاد، همایون قیومی، داود سلطان زوی، احدی، و امثال آن دارد، دٔه‌ها متخصص افغانستان شناس هم دارد که زره زره افغانستان و مردمش را میشناسند و مطالعه کرده اند. در حقیقت این وضعیت فعلی افغانستان توسط خود آمریکای‌ها بوجود آمده و نباید خوش باور بود و انتظار داشت که آمریکای‌ها برای بهتر ساختن وضع افغانستان کمک میکنند. بر عکس!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است