سرانجام پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۳    ۱۳۹۶/۱۲/۲۲ کد خبر: 148411 منبع: پرینت

کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا هرچند دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ را تایید کرده است، اما مساله کمک روس‌ها به پیروزی ترامپ را رد کرد.

به گزارش نیویورک‌ تایمز، در شرایطی که دادستان ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا گستره بررسی‌های خود را وسعت بخشیده و به دنبال ایراد اتهاماتی علیه دستکم چهار تن از دستیاران ترامپ است، کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که تحقیقات آن‌ها نشان می‌دهد هیچ شاهدی از وجود رابطه بین ستاد تبلیغاتی ترامپ و روس‌ها برای تاثیرگذاری بر نتایج انتخابات سال 2016 وجود ندارد.

مایکل کاناوی، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا که هدایت تحقیقات این کمیته را عهده‌دار بود، گفت که کمیته با نتیجه‌گیری نهادهای اطلاعاتی آمریکا به غیر از یک مورد موافقت کرده است، بر این اساس، کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا تایید کرده است که روسیه در انتخابات دخالت کرده است، اما با نتیجه‌گیری نهادهای اطلاعاتی بر سر این مسئله که روس‌ها علاقه‌مند به نامزدی (پیروزی) ترامپ بوده‌اند، اختلاف نظر دارد.

به گفته کاناوی، «روس‌ها اقداماتی فعالانه علیه انتخابات سال 2016 ما انجام داده‌اند، و ما فکر می‌کنیم که در آینده نیز چنین خواهند کرد»، اما وی افزود: «ما با این روایت که آن‌ها (روس‌ها) تلاش داشتند به ترامپ کمک کنند موافق نیستیم».

اعلام این موضوع از سوی کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا (که تحت کنترل جمهوری‌ خواهان است) موجب پایان یافتن فوری یکی از دو موضوع باقی مانده تحت بررسی از سوی کنگره آمریکا شد، مساله‌ای که موجب انتقادات تند اعضای دموکرات این کمیته شد. دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان هشدار داده بودند تا پیش از پایان یافتن تحقیقات دادستان ویژه تعیین شده برای بررسی این موضوع، مسئله را پایان نبخشند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
روسیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است