در توافق طالب و غنی:
نیمی از کشور در ازای نسل کشی
در حالیکه طالب با شعار جنگ علیه حکومت، تنها مردم در تجمع مخالفان غنی را قتل عام می کند و ناامنی ها با تسخیر شمال در یک قدمی بلخ است، نیمی از کشور در ازای نسل کشی توافق غنی با طالب می باشد 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۶    ۱۳۹۶/۱۲/۲۰ کد خبر: 148238 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، واپسین ماه های حکومت وحدت ملی مملو از تلاش های رییس جمهور برای به صلح کشاندن طالبان است که طرح حکمتیار وضوح نیت ارگ بود در حالی که هم اکنون نیز طالبان بر بیش از هفتاد فیصد جغرافیا و نیمی از جمعیت کشور نفوذ و حاکمیت دارند.

اینکه چگونه طالبان از یک باید برای نابودی در اجماع جهانی بدل به قدرتی با مشروعیت مخالف مسلح و طرف صلح شد، ریشه در سیاست امریکا دارد و وجود حکومت دست نشانده در اختیار قبیله گراترین رهبران و اگر حاکمیت سیزده ساله کرزی زمینه تجدید قوا و سازماندهی این گروه تروریستی بود، ریاست جمهوری غنی فرصت طلایی قدرت یابی آنان می باشد.

توافقنامه صلح با حزب اسلامی اولین گام مصالحه بدون شرط با طالبان است به طوری که حکمتیار با تمامی توان در پی براندازی نفاق و مدیریت صلح به تعبیر خود می باشد تا پس از چهاردهه به رویای حاکمیت جامه عمل بپوشاند، رهبری با تجربه کودتاها و استعداد بی همتا در توطیه.

در این میان، اشرف غنی که خواهان تداوم حکومت در دوره بعد ریاست جمهوری است با پیش گرفتن سیاست سلطه گرانه قومی توانست قدرت را از مقام های بلندپایه و رهبران دیگر اقوام تهی و عبدالله را به زور سیاسی بدل به مهره ای سوخته کند زیرا این اقدامات شروطی بود در توافق نانوشته با حکمتیار.

این در حالی است که طالبان با بی اعتبار دانستن حکومت کرزی و غنی خواهان گفتگو با امریکاست و همواره جنگ را علیه نظام برحال دانسته اما مردم بی دفاع را هدف حمله و انتحاری قرار می دهد.

حمله به اعتراض مسالمت آمیز جنبش روشنایی که اولین انتحاری با تلفات بالا بود بدل به روشی برای تروریستان شد تا موجی از هراس و ناامیدی را در جامعه رونق دهند، هرچند هیچ یک از این فجایع سبب فشار بر حکومت در جهت سازماندهی نیروهای امنیتی و مقابله با طالب و داعش نشد.

چرایی بی تفاوتی حکومت در مقابل موج کشتارهای به تکرار از سوی انتحاری کنندگان که با هماهنگی های درون نظامی شکل می گیرد به این دلیل است که همواره هدف، تجمع مخالفان حکومت می باشد و از جانب دیگر، ناامنی هایی را به بار می آورد که حاشیه امن اقدامات قبیله گرایی ارگ برای پشتونیزم کردن افغانستان است.

و از آنجایی که تمامی بخش های مهم حکومت با فساد ریشه ای تهی از اختیار و زیر سلطه ارگ است در کنار پارلمانی که مشروعیت خود را از رییس جمهور می گیرد، مخالفان بدون آلوده شدن حکومت به لطف طالب و با نام داعش قلع و قمع می شود تا جایی که دیگر هیچ رهبر و مقامی خیال براندازی بسیج مردمی نداشته باشد.

در این میان، حکمتیار که پس از نشست صلح و مذاکره بدون شرط اشرف غنی دم از واگذاری مناطق امن به طالبان معادل نیمی از جغرافیای افغانستان برای صلح می زند، نیت رییس جمهور را نشان داد تا پرده از سیاست در جریان بردارد با همان ادبیات و روش خود.

اینکه جنگ از جنوب به شمال و شرق منتقل شده و آخرین جبهه به جای مانده از مقاومت در بلخ با برکناری والی و دسیسه ها در هجوم تهدیدهاست، هر تجمع از جانب غیرپشتون ها در پایتخت مورد انتحاری قرار می گیرد اما سفرهای به تکرار ولایتی حکمتیار در آرامش کامل برگزار می شود.

از جانب دیگر، مناطق در تهدید حمله تروریستان بدون سد دفاعی نیروهای امنیتی از سوی حکومت رها می شود، ولایت های مرکزی همچنان که در محرومیت به سر می برد دستخوش جابه جایی مقام ها و جایگزین شدن والی و کارمندانی غیر بومی می شود که به دنبال خلع سلاح کم تعداد نیروهای حزبی و مردمی هستند.

و همچنان که اقوام ترد شده پاکستان در مناطق مختلف کشور جابه جا می شود و طرح واگذاری ولایت ها به طالبان روی میز اشرف غنی است، طالبان با شعار جنگ علیه حکومت تنها مردم در تجمع مخالفان دولت را قتل عام می کند در حالی که فصل بهار با معضل همیشگی کوچی ها در راه است.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
طالب
نظرات بینندگان:

>>>   مردم اگر در مقابل جابجایی قبایل بدوی پاکستان در مناطق تان مقاومت نکنید به زودی این طالبان خاموش از طرف غنی مسلحمیشوند و آنگاه نالیدن و گریه کردن دردی را دوا نمیکند.مقاومت امروز عزت برای تمام عمر.

>>>   نسل کشی طالب + نسل کشی شجاعی = دربدری مردم بیچاره

>>>   امروز قسمتی از ولایات به طالبان و مخالفان مسلح واگذار می شود و فردا ها همه کشور به آنان تسلیم می شود.
شیما کابل

>>>   Ahmady
پياده ها به جا است و يا مرده اند
سواره ها را گير كنيد كه زنده بگور تأن ميكنتد
بگذشته گذشت زو مكن ياد
أمروز مده به مفت برباد
من كه در أمريكا زندگي ميكردم قريب أين شياذان را خورده بودم و پشتي باني إز كرزي ميكردم زيرا فكر ميكردم كرزي إنسان شده باشد ... ولي وأي بر من كه چه اشتباهي كرده بودم ...
أين ها منكن هم فريب خورد بودند
در ضمن تاجيكان مردم خوبي هستند و خوش باور هستند مخصوصا اينها كه ٣٠ سال در كوه ها مقابل تجاوز گران شوروي و بعد پاكستان جنگ كردند و همه خسته شده بودند

>>>   Hazrati
به خاطریکه سران تاجک یا هزاره ازبک همه گی شان مرده های متحرک و خود فروخته شده هستند و اولاد های خودشان نیستند چی از دل مردم بیچاره میایند تا یی خود فروخته شده امی قسم باشند نسل کشی دولت مزدور ادامه پیدا مییکنه

>>>   دادفر اویانی
گوش دراز ترین باید بود که ندانست این برنامه فاشیزم را.
کشتار تباری دستور کار فاشیزم است و بهرامی طالب- فاشست.

>>>   هر تاجیک در جای خود مسوولیت دارد !‌
بگذریم از اینکه احمد چه کرد محمود چه کرد. به این بیاندیشیم که من چه میکنم ، خود ما چه میکنیم ؟! عرصه مبارزه ، میدان عمل ، برای همه و به روی همه گشوده است. چه در متن ، چه در حاشیه ، یک جایی است که ما هم صرف نظر از اینکه کسی دیگر چه میکند، به کار مبارزاتی بپردازیم. کجرویی ، اشتباه ، خیانت و خود فروشی کسان دیگر، نمی تواند جواز بیکاره گی و نظاره گری ما باشد. تنها نق زدن، تنها شلاق دشنام و توهین را به فرق این و آن کوبیدن، تنها عیب ها و کژی ها را نشان دادن ، تنها بیان خرابی وضعیت، اصل و نهایت کار مبارزاتی نیست. اصل کار این است که برای دگرگون ساختن وضع و شرایط خراب تلاش و مبارزه کنیم. مبارز واقعی کسی است که نه تنها خرابی وضع را بیان کند و نشان دهد ، همچنان آن وضعیت را تغییر بدهد .
مبارزه عدالتخواهانه این نیست که دو تا نق بزنیم ، پنجاه تا عکس بگیریم، همه کسانی را که خوش ما نمی آید هزار تا دشنام بدهیم، ملامتی همه گپها و کار ها را به گردن این و آن بیاندازیم و قرار بخوابیم که مسوولیت ما ادا شد. در داخل و خارج کشور ، هر فرد ما از خود وظایف و مسوولیت های داریم. باید این وظیفه ها و مسوولیت ها را دریابیم و در پی انجام شان باشیم. یک انتقاد که از کسی دیگر می کنیم ، صد انتقاد متوجه خود ما نیز است . اگر هر فرد از ما تاجیکان ، در هر محیط و مکان ، به قدر توان ، همان کاریکه از ما توقع میرود و از دست ما ساخته است انجام دهیم ، خیلی خرابی ها و کمبود های ما رفع خواهند شد.
با سپاس . تاجیکم با تاجیکانم زنده ام .
عمر راوی .

>>>   هموطن پشتون.
اشرف غنی دارایی ها و سرمایه های خدادادی کشور تان را اینگونه تاراج وبه امریکا انتقال میدهد ودرآتش جنگ که شعله ور کرده من وتو گرم خواهیم شد خودش بایک پرواز به امریکا خواهد رفت ، اوبه این کشور ذره ای هم دلبستگی ندارد ، تمام اولاد ومال ومنالش درامریکاست ، من وتو باید کشته شویم واو خواهد رفت.

>>>   Frogh
کو وجدان و عقل که بیدار شوند این مردم تنها اوغانیت و اسلامیت را کار دارند نه اولاد و خواهر و برادر و نان و خانه

>>>   غنی احمدزی از طالب و داعش برای کشتار مردم شمال و اقوام فارسی زبان استفاده میکند و با طالب و داعش یکی است

>>>   پاکستان کشور پشتونیزم و زیر سلطه اش میخواد نه افغانستانی متحد و اباد و خودکفا و از طالبان جاهل استفاده میکند تا به هدفش برسد یا تجزیه یا کسور پشتونیزم

>>>   کشف !!!های ریاست امنیت ناملی را رئیس جمهور شاید باور دارد که به آن اهمیت میدهد
نظر به کشف های این چوپان دروغگو تمام وزارت خانه ها تمام ادارات دولتی وخصوصی زیر تهدید هستند !!!! آیا این کشف است ؟؟؟
کشف واقعی آنست که خود ریاست امنیت ملی بالفعل دستگیر کند نه اینکه بدروغ مکتوبی به دیگران مانند فالبین ها یا چوپان دروغگوی کشف کنذ !
اگر امنیت ملی کشف میکند باید به محل زیر خطر بگوید فلان روز فلان ساعت توسط چی کسی چگونه مورد حمله قرار میگیرد ؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است