بلخ سنگر مرگ و زندگی غیرپشتون ها
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۳    ۱۳۹۶/۱۲/۱۵ کد خبر: 147948 منبع: پرینت

بلخ آخرین سنگر دفاعی برای غیرپشتون ها است.

غیرپشتون ها می توانند یکی را انتخاب کنند؛ مبارزه در برابر پشتونیزم برای بقا و زیستن یا تسلیم شدن و مرگ تدریجی؟ حفظ بلخ مستلزم حفظ استاد عطا و حفظ عطا نیازمند حمایت مردم است. اهمیت بلخ و عطا را همه باید درک کنند و بدانند کوچک ترین لغزش و اشتباهی می تواند نابودی غیرپشتون ها را کلید بزند.

همانطور که سران جمعیت را ترور کردند، دوستم و حزب جنبش را درهم ریختند، محقق را با جنبش روشنایی به جان هم انداختند و نسل کشی را هم شروع کرده و در بسیاری از مناطق پشتون ها را به نام طالب علیه دیگر اقوام مسلح کردند همینطور حزب اسلامی را منسجم و دیگران را تکه تکه کرده اند.

حرف غنی را نباید فراموش کرد که گفته بود: "شماها را از کابل نه بلکه از تمام افغانستان گم تان می کنیم" پس بر همگان لازم است خارج از اینکه متعلق به کدام گروه و حزب سیاسی هستند از بلخ و عطا دفاع کنند و تحکیم قدرت عطا به منزله ی حفظ آینده و زندگی مردم ما است.

هستند کسانی که یا اجیر غنی هستند، یا اختلافات فکری با عطا دارند و یا بی مسوولیت هستند. آنها در این لحظات سرنوشت ساز آتش را بیشتر می کنند اما این سنگر تا انتخابات به هیچ وجه نباید خالی شود و بدون وجود عطا در سنگر بلخ پیروزی در انتخابات برای غیرپشتون ها غیرممکن است حتی بسیاری از بزرگان غیرپشتون در کنار پشتون ها تحت حمایت کرزی و غنی خواهند رفت.

امروزه وجود عطا در بلخ است که بسیاری را در دوراهی قرار داده است که زیر چپن کرزی و غنی بروند یا ببینند استاد عطا چه کار می کند. در این رابطه نباید شک کرد که بلخ سنگر مرگ و زندگی برای غیرپشتون ها است.

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بلخ
غیرپشتون ها
پشتون ها
نظرات بینندگان:

>>>   یکی از مشکلات دوران حاضر ،در خاور میانه و بویژه در ایران و افغانستان و...نپذیرفتن تغییر صاحبان قدرت از قدرت عشیره ای به قدرت مردم ،فارغ از وابستگی های قومی است.از سویی گروه هایی از مردم که پیشتر قدرت و حاکمیت عشیره ای را بناچار پذیرفته بودند ،با بالا رفتن دانش و آگاهی آنها از فرهنگ والای نیاکان و تاریخ پربار آنان ،دیگر تن دادن به آن قدرت زورگو را نمی پذیرند.اقوام غیر پشتون افغانستان بویژه تاجیکان ،از این اقوام هستند که با مسلح شدن به آگاهی های سیاسی و دانش تاریخی دیگر تاب تحمل حکومتهای عشیره ای به سبک سابق را نداشته و بدرستی ،ضمن افشای توطئه های ترور بزرگان خود،شادروانان احمد شاه مسعود و استاد روحانی و...تلاش میکنند حقوق بناحق گرفته شده را بدست آورند.یک بررسی همه جانبه نشان میدهد که زمان حال بهترین و ممکنترین زمان برای حرکت است.عامل اصلی و یگانه ی رسیدن به پیروزی ،وحدت در درون و ارتباط با همتباران و همزبانان در بیرون از کشورست.

>>>   با کمال تاسف نباید ملت عزیز را به پشتون وتاجک واوزبک تجزیه نمود به یک کلمه میشود رویا روی فعلی را مبارزه ای حق علیه باطل نامید زیرا تمام پشتونهای شجاع ودلیر بلخ در پهلوی اقای نور استادند وسایر پشتونها نیز بجز عده ای مزدور ودست نشانده موقف نور را تاید کردند واستادگی ایشان را در برابر مظالم ارگ وسپیدار ستودند برخلاف تاجک های چون صالح وادیب وانجینیر توریالی وخلیلی ودانش زمینه ای مداخله ای غداران را دوچندان ساختند ومزدوران خارجی چون انجینر داود وسید اکرام وزلمی مجددی وفرزند ناخلف عماد مریض ودر حالت کوما به اتش نفاق روغن ریختند
بهر صورت از اختلاف پشتون وتاجک بجز استعمار گران ومزدوران انها کسی دیگری سودنخواهد برد ودرین زمینه عقلای ملت نباید در افروختن این اتش خانمان سوز سهیم شوند
شیخ علی بلخابی سرپلی

>>>   کاش یگ زره از عطانور، دیگر اقوام حاضر در مزار خیری دیده بودند، و اندکی در مناسب دولتی و ملکی برای دیگران ارزشی قائل بودند تا امروز از او حمایت می گردیم، در حالی در مزار از همه اقوام نفوس ثابل توجه و جود دارد، دیگران در قدرت که هیچ بلکه به عنوان شهر وند هم مورد قبول نیستند، حال ما چیگونه از او حمایت کنیم؟
حقیقت تلخ این است که سگ رزد برادر شغال است،


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است