جزیره قدرت یا جزیره ثبات؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۵    ۱۳۹۶/۱۲/۱۴ کد خبر: 147890 منبع: پرینت

بلخ جزیره امنیت، ثبات، پیشرفت، آسایش نسبی مردم در سرزمین ناامن است.

امنیت و ثبات این نقطه امن در منطقه ناامن مرهون تلاش استاد عطامحمد نور است. سرزمینی که مردمان بی پناه اش را وحشت فرا گرفته است و جولانگاه قصاب های طالب، داعش، گلبدین، اتمر، غنی، کرزی و استانکزی شده است آنهایی که به کشتن و خوردن غیرپشتون ها چاقو تیزکرده اند و همه شهرها را تا حالا موفقانه به نحوی فتح یا فلج کرده اند و مردمان اش را به خاک و خون کشیده اند؛ مثل فاریاب، قندوز، غزنی، بدخشان و ...

هرات از پیشرفت با کنار زدن اسماعیل خان از کار انداختند و امنیت فاریاب را با تبعید جنرال دوستم مختل کردند. جای دیگر و شخص دیگری باقی نمانده است جز بلخ. حالا این آدمخوارها بطرف بلخ و عطا دندان تیز کرده اند.

شورای انسجام جمعیت: جزیره قدرت باید از بین برود!
گلبدین: جزیره قدرت در کشور باید از بین برود!
غنی: دوران جزایر قدرت به پایان رسیده است!
اتمر: جزیره قدرت را بیشتر از این تحمل کرده نمی توانیم!
استانکزی: دیگر جزایر قدرت را تحمل نخواهیم کرد!
کرزی: من بسیار موفقانه کار کردم یعنی همه را آرام آرام چیدم!

این پشتون ها هیچگاه نگفتند جزیره ثبات در سرزمین بی ثبات و ...، این رهبران فاشیزم و پشتونیست های پیروان آنها نظیر یون، طاقت، جمعه خان همدرد و ... به عطا امپراتور و به بلخ جزیره قدرت گفتند و عده ای از اجیران خودفروخته پارسی زبانان را مانند صالح، دانش، برمک و ... با خود همراه ساختند تا بتوانند جزیره قدرت را به جزیره وحشت تبدیل کنند اما موضعگیری و سخنان کوبنده عطا مردم را دربرابر این قصاب ها متحد کرد و یکپارچه در دفاع از بلخ برخواستند.

هنوز موج خشم مردم فروکش نکرده و این عطا است که باید انتخاب کند که جزایر ثبات را گسترش دهد یا نظاره گر باشد این جزایر را به بی ثباتی تبدیل کنند و فرشی برای گروه های تروریستی در بلخ ارگ پهن کند.

دوستم مهمترین فرد در فرمانروایی است جنبش با تمام مشکلات اش هنوز نسبت به دیگر احزاب منسجم تر است پس نقش حضور دوستم در فاریاب برای آینده حیاتی است، حضور محقق در کابل برای رهبری در مرکز قابل توجه است، نقش اسماعیل خان در هرات بسیار موثر است.

اگر این جزایر قدرت ثبات و امنیت گسترش پیدا نکند این قصاب های آدمخوار عطا و بلخ را هم خواهند بلعید و جزیره قدرت را به جزیره بی قدرت تبدیل خواهند کرد!

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جزایر ثبات
بلخ
ارگ
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است