گزارش سیگار از هدر رفت میلیاردها دالر در بخش امنیتی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۸    ۱۳۹۶/۱۲/۱۳ کد خبر: 147849 منبع: پرینت

ده ها میلیون دالری که برای آموزش نیروهای امنیتی افغانستان هزینه شده بود حیف و میل شده است.

بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان در گزارشی نگاشته است که فرماندهی مرکزی آمریکا تجهیزاتی را برای نیروهای امنیتی خریداری کرد اما این تجهیزات پس از آنکه توسط قوای آمریکا در چهار گذرگاه مرزی نصب و به حکومت افغانستان تحویل داده شد بزودی از فغالیت باز ماندند.

بازرس سیگار بیان کرده است که اکثر تجیهزاتی که نیروهای آمریکایی برای جلویگری از انتقال مواد مخدر در مرزهای افغانستان به ارزش میلیاردها دالر خریداری کرده بود پس از آنکه مربیان خارجی سرحدات را ترک کردند و تجهیزات به حکومت افغانستان تحویل داده شد در بیرون از کابل غیر فعال گردید و 59 تا 62 میلیون دالری که روی تجهیزات امنیتی هزینه شده بود به هدر رفته است.

دانش سخنگوی وزارت داخله در واکنش به گزارش سیگار گفته است که وزارت حاضر است در برابر مصرف هر افغانی حساب بدهد.

قابل ذکر است که پیشتر رییس جمهور در سخنانی این وزارت را قلب فساد خوانده بود و بر لزوم اصلاحات در این وزارت تاکید کرده بود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیگار
نیروهای امنیتی
هزینه ها
نظرات بینندگان:

>>>   وزارت حساب می دهد، خیلی شفاف. گوشت کیلو 1000 افغانی.

>>>   Ayendagan
ویلا های شیرپور از کیهاست :
وقتی رییس عمومی امنیت ملی بودم رییس جمهورآنزمان جناب کرزی صاحب برایم هدایت داد که بدون مراجعه به اسناد شاروالی باید معلومات جمع نمایم که در واقعیت خانه های شیرپور از کیهاست زیرا تبلیغ چنان بود که همه ی این محله از حواریون مارشال فیهم ، دوستان او و به اصطلاح زورمندان شمال است. تاریخ دقیق آن را تلاش دارم پیدا کنم. من هم به کارمندان مسلکی وظیفه سپردم تا یک دوسیه مستند شامل عکس تمام خانه ها ، در صورت امکان کاپی قرارداد شرکت های ساختمانی و مصرف تخمینی هر خانه را برایم طی دوماه آماده سازند. بعد از چهل و پنج روز کار مسلکی و مخفی دوسیه ها آماده شد و من آنها را یک روز بصورت مستقیم به شخص رییس جمهور سپردم. بار ها و بار ها که برای گزارشدهی می رفتم میدیدم که دوسیه ها هنوز در دفتر شان است. اما یک شام برایم شخص جناب کرزی زنگ زد و گفت که عاجل به ارگ بیا. وقتی بدفترشان رسیدم دیدم که از چند نفر نزدیکان خود که هیچ ربطی از دید تباری و حزبی با مارشال فقید نداشتند به نحو بسیار جدی استنطاق دارد و خیلی عصبانی است و با نشان دادن عکس خانه های شان از آنها می پرسد که شما این همه پول برای این ساختمان های بی کرکتر ، بی مزه و غول پیکر را ازکجا کردید. آقای زلمی مجددی رییس ریاست دهم امنیت ملی که خیلی با آقای کرزی نزدیک بود یکی از آدم های زیر سوال بود. آقای کرزی تا آندم نمیدانست که مثلن یکی از بزرگترین ساختمان های شیرپور از اقای علی احمد جلالی است که وزیر داخله بود و به اصطلاح شامل لیست جنگ سالاران نبوده و خودش را تکنوکرات پاک دامن معرفی کرده بود. به هرحال متوجه شد که مالکان خانه ها و زمین ها شامل تمام اعضای کابینه به استثنای دوکتور عبدالله عبدالله و اقای سپنتا و تمام روسای ادارات به غیر از من که گرفتن زمین در شیرپور را رد کرده بودم، تمام والی های با نفوذ و بی نفوذ شامل میشد. آدم های مهم سیاسی از چهار گوشه افغانستان ، شمار زیاد اعضای شورای ملی و تکنوکرات های آمده از غرب که شامل در حکومت یا شامل در سیاست بودند مالکین این ویلا ها بودند. به هرحال از اینکه دوسیه استوار بر ثبوت مادی و معنوی بود حد اقل کسانیکه در آن مجلس شامگاهی حضور داشتند استلال ضد و بدیل نداشتند و من بعد از مدتی به اجازه جناب کرزی صاحب جلسه را ترک کردم. بعد ازین رویداد سر وصدای اینکه گویا شیرپور را جنگ سالاران غصب کرده اند خاموش شد. اما امروز چرا این خاطره را می نویسم ؟ حالا نیز کسانیکه در ارگ اند هر از گاهی در دفاع از پالیسی های ناکارای حکومت فعلی بحث غصب را دامن میزنند تا اذهان منحرف گردد. بهترین راه حل این است که شاروالی های تمام شهر های بزرگ افغانستان فهرست مالکان زمین های غصب شده و یا توزیع شده به نرخ شاروالی را در ۱۷ سال گذشته نشر نمایند تا سیاه وسفید تفکیک گردد. شیرپور شاید مشهور ترین محله است ولی باید تمام کابل و تمام شهر ها را یکایک تحت پوشش قرار دهند غرب کابل و ساحه دارلامان نباید استثنا قرار گیرد.

>>>   اگر بیابیم که کی دزدیده؟ معلوم است دزدان شوروای نظار و ....گلبدید و ارتجاع باقیمانده اسلامی بردند!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است