ترامپ شرکت های موترسازی اروپا را تهدید کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۶    ۱۳۹۶/۱۲/۱۳ کد خبر: 147831 منبع: پرینت

رییس جمهور آمریکا با اعمال فشار بر شرکای تجاری این کشور، موترسازان اروپایی را به وضع مالیات بر موترهای وارداتی آنان به آمریکا تهدید کرد.

به گزارش رویترز، «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا روز شنبه در راستای اعمال فشار بر شرکای تجاری این کشور، شرکت های موترسازی اروپا را تهدید کرد که در صورتی که اتحادیه اروپا علیه طرح وی برای وضع عوارض گمرکی بر واردات آلومینیوم و فولاد دست به اقدام تلافی جویانه بزند، موترهای وارداتی این شرکت ها به آمریکا را مشمول مالیات قرار می دهد.

فحوای پیام های توییتری ترامپ حاکی از مقاومت وی در برابر منافع تجاری آمریکا است. او در این پیام ها به شرکای تجاری و خارجی آمریکا در مورد احتمال به راه افتادن یک جنگ تجاری- که در هفته جاری بازارهای مالی را بهم ریخت- هشدار داد.

ترامپ در یک پیام توییتری نوشت: «چنانچه اتحادیه اروپا بخواهد عوارض گمرکی و موانع موجود بر فعالیت شرکت های آمریکایی مستقر در این قاره را افزایش دهد، ما به سادگی بر موترهای آنان که آزادانه به داخل آمریکا سرازیر می شوند، مالیات وضع می کنیم. آنها فروش موترهای ساخت آمریکا را در منطقه خود غیرممکن می سازند. این یک عدم توازن بزرگ تجاری است!»

گفتنی است که روز پنج شنبه، ترامپ اعلام کرد که آمریکا به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی خود، بر فولاد و آلومینیوم وارداتی به آمریکا به ترتیب 25 و 10 درصد عوارض گمرکی وضع می کند.

روز جمعه، «ژان- کلود یونکر» رییس کمیسیون اروپایی به تلویزیون آلمان گفت که «اتحادیه اروپا بر (موترسایکل های) هارلی- دیویدسون، نوشیدنی الکلی بوربون و پوشاک جین لی وایز عوارض گمرکی وضع خواهد کرد».

کانادا نیز اعلام کرد که در برابر وضع هرگونه عوارض گمرکی بر فولاد و آلومینیوم وارداتی به آمریکا، دست به اقدام تلافی جویانه خواهد زد.

لازم به ذکر است که در ژانویه 2017، ترامپ به شرکت های موترسازی آلمان هشدار داد که بر موترهای صادراتی آنها به بازار داخلی آمریکا مالیات 35 درصدی وضع خواهد کرد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
اروپا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است