فروش اس 400 به عربستان اعلام شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۵    ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ کد خبر: 147779 منبع: پرینت

منابع روسی به موعد نهایی شدن قرارداد فروش سامانه اس 400 به عربستان سعودی اشاره کردند.

به گزارش روسیاالیوم، منابع روسی به موعد عقد قرار داد فروش سامانه اس 400 به عربستان اشاره کردند.

بر اساس این گزارش؛ ولادیمیر کوژین معاون رییس جمهور روسیه در امور همکاری نظامی در گفتگو با خبرنگاران گفت: توافق هنوز نهایی نشده است و احتمال می دهم که در نیمه دوم سال جاری میلادی نهایی شود.

وی افزود: مذاکرات مربوط به این قرارداد در شرف پایان است.

کوژین قبلا در گفتگویی با یک رسانه روس گفته بود که عربستان بر عقد قرار داد کامل با روسیه اصرار دارد. به گفته وی ریاض خواستار خرید سامانه اس 400 و انتقال تکنولوژی آن به شکل فوری به عربستان است اما روسیه آماده تحویل سامانه است اما انتقال تکنولوژی آن را منوط به مراحل پیشرفته همکاری کرده است.

شایان ذکر است که عربستان سعودی در خلال سفر پادشاه این کشور به مسکو، برای خرید سامانه دفاع موشکی «اس.400» از روسیه، توافقنامه‌ اولیه امضا کرد.

خبرگزاری فرانسه گزاش کرد که «عربستان سعودی روز پنجم اکتبر 2017، در سفر سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان به روسیه رسما توافقنامه خرید سامانه ضدهوایی اس-400 و همچنین ساخت آن در عربستان را امضا کرد.

گفتنی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، قبلا گفته بود که تماس ها بین مسکو و ریاض در مورد سیستم دفاع هوایی S-400 نتایج اولیه خوبی داشته است.

پسکوف گفت: در این مورد خاص می توانیم فقط برای خودمان صحبت کنیم. ارتباطات برای اجرای این معامله بسیار مثبت بوده و نتایج اولیه بسیار خوبی به دست آمده است.

وی افزود: بطور کلی، همکاری بین مسکو و الریاض به ویژه بخش نظامی فنی آن کاملا بی نیاز از دیگران است. همکاری روسیه و عربستان سعودی علیه کشور سومی چه در منطقه خاورمیانه و چه خارج از این منطقه هدف گیری نشده است. ما مطمئن هستیم که چنین همکاری نباید هیچکس را نگران کند.

پیش از این، سرویس فدرال همکاری نظامی و فنی اعلام کرد که روسیه و عربستان سعودی در مورد تامین سیستم های موشکی S-400 به توافق رسیده اند.

این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا از اینکه همپیمانانش به دنبال خرید اس 400 از روسیه هستند ابراز نگرانی کرده بود.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عربستان
اس 400
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است