شاهرگ های حیاتی در دست پشتونیزم
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۳    ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ کد خبر: 147773 منبع: پرینت

شاهرگ های اقتصادی، سیاسی، نظامی و ... زندگی ما در دست پشتون ها قرار دارد.

از ریاست جمهوری تا وزیران، از شرکت های مخابراتی، قراردادهای خصوصی، سرمایه گذاری ها در بخش های گوناگون تا پیمان های نظامی اطلاعاتی. از دانش آموزان تا بورسیه تحصیلی دانشجویان و ... ریاست جمهوری را مستحق خود می دانند.

وزیران را از نظر قانونی حق انتخاب رییس جمهور می دانند، آن عده دیگر از اقوام که انتخاب می شوند از نظر زبانی فقط پارسی یا ازبکی بلد هستند و تمام قد آنهای دیگر در خدمت پشتون ها هستند.

شرکت ها و قراردادها به پشتون ها واگذار می شود، پیمان های نظامی براساس خواست های پشتون ها تهیه و تنظیم می شود که تعداد نظامیان خارجی چقدر باشد و عملیات ها کجا قرار بگیرند. مثلا به مردم شما حمله هوایی کنید به طالبان نه، با مقامات اطلاعاتی پاکستان دیدار مخفیانه کنند و بگویند ما می گوییم شما دشمن هستید اما در عمل یکی هستیم.

دوستان و دشمنان را آنها مشخص کنند، آنها صلح طلب و ما جنگ سالار هستیم، گلبدین فرشته صلح است و استاد عطا فرشته جنگ، پاکستان چشم راست است و ایران و هند دشمنان ما. کوچی الفبا را نمی داند چگونه است که بورسیه تحصیلی برایش می دهند حتی پا را فراتر نهاده اند از وزیرستان هم برای ادامه تحصیل می فرستند و ...

و ما نشسته ایم تا حق مان را بدهند. کدام حق؟ حق دادنی نیست، حق گرفتنی است، حق را باید به زور حتی با جنگ گرفت. اگر آمادگی پیکار نداریم آه و ناله نکنیم، کاسه گدایی حق مردم خویش را پیش غنی و اتمر دراز نکنیم.

باید تنها به فکر ریاست جمهوری باشیم و به هیچ وجه کمتر از آن را نپذیریم و اجازه ندهیم این فرهنگ برتری جویانه اقلیت بر اکثریت استمرار تا نابودی مان پیدا کند. این خرافات تلخ واقعی را باید برچید تا شاهرگ های حیاتی در دستان مردم خودمان باشد.

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ریاست جمهوری
پشتون ها
سایر اقوام
نظرات بینندگان:

>>>   ... بر شما گه ملت را به نام پشتو تاجک هزاره ازبک از هم جدا میکنید.
زلمی

>>>   همه چیز پشتو
سرود پشتو
نام پول پشتو
نوشته پول پشتو
دادگاه عالی پشتو
دادستانی کل پشتو
رتبه های علمی پشتو
رتبه های نظامی پشتو
رتبه های طبی پشتو
شاه رگ های مالی نزد پشتون
شاه رگ های مواد مخدر نزد پشتون
گمرکات نزد پشتون
و
پس چگونه اقوام دیگر خود را در ملتی که همه چیز نزد یک قوم باشد شریک بدانند.

>>>   چتیات بیجا
۱۷ سال گذشته که همه چیز در دستان ما بود چه کردیم ؟؟؟
بیایید بگوییم شاهرگ های اقتصادی و ...
در دستان اهل باشد و بس

>>>   سوته میر افتاب به دو انگشت پنهان نمیشود برای تمام مردم معلوم است که این تمام شهرک ها شرکت های تجارت و چور تمام افغانستان را در گذشته و حال کی کرده و میکند و حتا برای جامعه بین الملی معلوم است که تمام پول های این جامعه را کیها اختلاص نموده و در وقت و زمانش به محکمه کشانده خواهد شد که مثال بارز ان عطا چور است که به تریلیون دالر را دزدیده است

>>>   ‎Sami Baresh
کوچی های که شش ماه در افغانستان میباشند و شش ماه دیگر در پاکستان و هیج گونه مسولیت شهروندی خود را در مقابل وطن و مردم انجام نمی دهند
1 مالیه نمی دهند
2 عسکر نمی دهند
3 ..و ووو
تذکر افغان برای شان داد می شود یا مهاجرت؟؟؟

>>>   Rahib
برادر طالبان برادر غنی است طالب فقد به خاطر ازبین بردن اقوام غیر اوغان تربیه کرده تیم غنی

>>>   ۲۵۰ سال است که حاکم و فرمان روا هستید ، از شما آموختیم ! مردم عادی تان خبر نداشتیم و از پادشاهان تان یاد گرفتیم ، کور کردن برادر را از امیر دوست می خان ، وطنفروشی را از امیر عبدالرحمن خان ، پدر کشتن را از امیر امان خان ، قسم خوردن به ورق قرآن را از نادر خان ، خواب کردن را از ظاهر خان ، مال مردم خوری را از وزیرمامد گل خان ، چال و نیرنگ مردم فریبی را از داود خان ، استاد خود توسط بالشت کشتن را از حفیظ الله امین خروتی ، گریختن شبانه را از داکتر نجیب ، آدم کشتن را از ملا عمر ، شیر شدن را از کرزی ، نان خوردن و به نمک دان .... را از غنی کوچی .

>>>   دستاورد این 2صدسال چیست ؟
خیانت
معامله
دزدی
خاکفروشی وخودفروشی
یکبار مناطق جنوبی را مطالعه کن که در کدام عرصه مردمانش که اغلب از ملیت پشتون است پیشرفت کرده است ؟
مریض

>>>   کشورما در طول حکمرانی پشتونها، هرچه بی آبروی وتخلف وبی لیاقتی وکارغیر انسانی تصورکنی هست. کدام نماد تمدن وجود دارد که ما ازآن یادکنیم، تنها نماد ضد تمدنی هرجه تصورکنید وجود دارد.

>>>   نماد پشتونها عبارت است از شناسایی افغانستان به جهان ومعروف ساختن آن درجنگ وخونریزی وانتحار وترور وخشونت ودزدی وغارت و مزدوری برای بیگانگان و قوم پرستی وبیعیض وفساد. ونیز کشوررا به مقام اول درفساد ونا امنی وبیسوادی رسانده اند.

>>>   خوب فرمودید حق گرفتنی است دادنی نیست.همانطوریکه ازادی گرفتنی است بخشیدنی نیست .
ولی اینکار رانخست کسانی اغاز کنند که در اوایل جلسات بن و پس از ان همه چیز نزد ایشان بوده ولی خواب بودند کوتا فکر کردند وهمه چیز را به محدوده خود و برتری جوی خود نسبت به دیگر اطرافیان خارج از محله خود داشتند وبس. هر کس بییشتر چشیده اولتر اقدام کند .این جزای است از برکت انها یک ملت بزرگ میبیند شما شاهد هستید ان ولایات که بیشترین زجر تاریخ را کشیده است بدون در نطرداشت قوم زبان مذهب چند تا به سطح ماستری تربیه شده با فروانی ثروت باد اورده کدام کانون خیریه جهت حمایت از فرزندان یتیم اون پابرهنه ها که شب و روز پا به پای ان بزرگ مرد بدون درک اینده که توسط چی دستانی به معامله قرار میگیرد.رزمیده اند جانهی شرین خود را فدا کردند بخاطر جلو گیری از همچو روز در حالیکه سرمایه جایداد های شان وعبور شان از جاده ها به تحریر خلاصه نمی شود.حالا روزی امده که دهقانان میترسند که زمین را شخم زنند و کشت کنند مبادا حاصلش بدستش قرار نگیرد .ما صبر میکنیم امید اغازین همان بزرکانی باشند که بدست خود این تجارت را کرده اند چون بی احترامی میشود.برادر عزیز واقعیت تلخ است.

>>>   Yama
اگر قرار باشد خائنی محاکمه و به دار آویخته شود آن شخص در قدم اول اشرفغنی خاین است که مردم بیچاره را روزانه به دم انفجار و انتحاربون می‌دهد کوران باید چشمان خود را باز و بدون تعصب قضاوت کنند

>>>   Abdul Hai Khurasani
اکثریت مطلق اسماعيليان تاجیکستان و افغانستان تاجیک هستند و دیوار مذهب نباید بلندتر از دیوار هویت، فرهنگ و تمدن مشترک ميان ما باشد.
هویت تمدنی و فرهنگی مشترک تاجیک‌ها فربه تر از مذهب است و لهذا مذهب نمی تواند مرز جدایی میان تاجیک ها باشد.
دانشمندان اسماعیلی نیک می دانند که حجت خراسان( حکیم ناصر خسرو قبادیانی بلخی) خود یک تاجیک بود و مولانا خداوندگار بلخ و معرف امام عصر( شمس تبریزی ) فقیه، عارف و خداوندگار خراسان یکی از ارکان مذهب و تفکر امام اعظم ابوحنیفه.
این سروده از مولانا در کتاب مثنوی شریف در باره شمس تبریزی گویای اوج اتحاد میان ماست.
پس بهر دوری ولیی قایمست
تا قیامت آزمایش دایمست
هر که را خوی نکو باشد برست
هر کسی کو شیشه‌دل باشد شکست
پس امام حی قایم آن ولیست
خواه از نسل عمر خواه از علیست
مهدی و هادی ویست ای راه‌جو
هم نهان و هم نشسته پیش رو
او چو نورست و خرد جبریل اوست
وان ولی کم ازو قندیل اوست
وانک زین قندیل کم مشکات ماست
نور را در مرتبه ترتیبهاست
زانک هفصد پرده دارد نور حق
پرده‌های نور دان چندین طبق
از پس هر پرده قومی را مقام
صف صف‌اند این پرده‌هاشان تا امام
عدم اتحاد راهبردی میان تاجیک ها ( اسماعیلی و حنفی) از فقدان دید استراتیژیک ما سرچشمه می گیرد و ادامه این وضعیت به احیاء نهضت خراسان صدمه جدی وارد می نماید.
امیدوارم پیروان حکیم ناصر خسرو بلخی قبادیانی و فرزندان خداوندگار بلخ و صاحب قرآن پهلوی بستر این اتحاد راهبردی را فراهم آورند.
من از اینکه می بینم برخلاف اندرز حجت خراسان ( که فرمود :
من آنم كه در پاي خوكان نريزم
مر اين قيمتي در لفظ دري را)
برخی از پیروان او تمام ارزش‌ها را در پای خوکان قربانى مى نمايند، از عدم درک سیاست راهبردی تاجیک ها متأثرم .
يادداشت
از چپ به راست
خداوندگار بلخ مولانا
حجت خراسان حكيم ناصر خسرو بلخى در حال عبور از تنگى تاشقرغان.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است