اعضای خانواده پناهجویان به آلمان دعوت می شوند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۱    ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ کد خبر: 147760 منبع: پرینت

پناهجویان از ماه اوت به‌ بعد اجازه خواهند داشت به طور محدود بعضی خویشاوندان خود را به آلمان بیاورند. شورای‌ ایالت‌های آلمان مقررات مربوط را تصویب کرد.

به گزارش صدای المان، شورای‌های ایالتی آلمان مقررات مربوط به پیوستن اعضای خانواده پناهجویان به آنها را تصویب کرد. برمبنای این توافق از ماه اوت سال جاری میلادی (۲۰۱۸) ماهانه ۱۰۰۰ نفر از افراد خانواده پناهجویان می‌توانند به آنها ملحق شوند. در این تفاهم ذکر شده است که در شرایط استثنایی می‌توان بر شمار این افراد افزود.

شوراهای ایالتی آلمان حدود یکماه پیش قانونی را تنظیم کردند که احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی پس از گفتگوهای بسیار با حزب سوسیال دمکرات این کشور در مورد الحاق خانواده‌های پناهجویان تصویب کرده بودند.

دولت آلمان در سال ۲۰۱۶ قانون الحاق خانواده‌های پناهجویان به آنان را به خاطر شمار بالای پناهجویان این کشور برای دو سال ملغی کرد. این اقدام دولت آلمان به‌خصوص پناهجویان سوری را دربرمی گیرد که پناهندگی‌شان برمبنای قوانین کنوانسیون ژنو تنظیم نشده و شامل همه حقوق پناهجویان نمی‌شود.

قانون لغو الحاق خانواده‌های پناهجویان به آنان در روزهای میانی ماه مارس سال جاری میلادی (۲۰۱۸) پایان می‌یابد و تصمیم‌گیری در باره آن باید هرچه زودتر انجام شود. این در حالی است که هنوز مشخص نیست آیا ایتلاف بزرگ دولتی در آلمان به قدرت می‌رسد یا نه.

رضایت وزیر داخله آلمان؛
توماس دمزیر، وزیر داخله آلمان، پس از تصویب مقررات مربوط به پیوستن اعضای خانواده پناهجویان به آنها توسط شورای‌های ایالتی آلمان در برلین، از این تصمیم قدردانی کرد و گفت این اقدام گامی مهم در اجرای تصمیمی مهم بود.

وزیر داخله آلمان در ادامه گفت اکنون به جای "شمار کنترل نشده متقاضیان" با تعداد مشخص ۱۲ هزار متقاضی در سال مواجه هستیم. او در ادامه گفت "به این ترتیب می‌توانیم مسوولیت انسانی خود را نیز انجام دهیم."

وینفرید باوسباک، وزیر دادگستری ایالت بایرن نیز از ادامه محدود ماندن الحاق خانواده‌های پناهجویان به آنان رضایت ‌داشت. او گفت این اقدام گامی مهم در جهت ایجاد نظم در جامعه است، زیرا امکانات آلمان برای ادغام خارجیان در این کشور محدود است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمان
پناهجویان
نظرات بینندگان:

>>>   این قانون را بخاطر افرادی بی مذهب که از دین مبین اسلام منحرف شده و به دین های منسوخ شده رو کرده اند تصویب نموده که به این طریق میتواند که تمام خانوده بعدأ تمام خویشاوندان را بی مذهب نماید.

>>>   در این اجازه افغانها حصه ندارند.
صرف

>>>   بهتر است خانواده هایشان به آلمان بروند تا اینکه در یک کشور عقب افتاده ذهنی و بی اتفاق زندگی کنند.‌‌..

>>>   آیا پنتجویان افغانستانی مشمول این قانون است یا نیست ؟ در این باره توضح داده نشده است که لطف فرمائید توضح نیشتر دهید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است