خطای راهبردی احمدزی در لیلام قدرت برای طالبان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۶    ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ کد خبر: 147731 منبع: پرینت

یک ضرب المثل عامیانه است که می گوید: یک پهلوان برای شاگردان اش همه چال را می آموزاند اما یک چال را برای خود نگه‌ می‌دارد تا مبادا روزی از شاگردان اش شکست نخورد.

احمدزی هم یک چال را در این لیلام قدرت برای خود نگه داشته بود که عبارت از حفظ مقام ریاست جمهوری در انتخابات ریاست جمهوری آینده است بنابراین طالبان خود به این چال احمدزی پی بردند و لیلام قدرت را توطیه خواندند گذشته از آن محاسبه احمدزی از ترکیب ارگ مانند حنیف اتمر از مامورین کوچک جناح پرچم، استانکزی از صاحب منصبان بی نام جناح خلق و متحد ارگ حکمتیار نیز دقیق نیست چون خلق و پرچم به تاریخ سپرده شده است و حکمتیار هم از جمله تاریخ سپرده شدگان بود.

پیروی از اینها از احمدزی توجیه پذیر است چون هیچ یک از اینها در تامین صلح در افغانستان نمی توانند در یک قریه صلح ایجاد کنند و حتی نمی توانند امنیت خود را تامین نمایند چه بسا که هر یک از آنها از طریق ایجاد نفاق و شقاق بین اقوام افغانستان در پروسه صلح زدایی نقش مستقیم دارند از این جهت است که هر یک از اینها به سخنگوی غنی تبدیل شده اند اما طالبان با اینها فرق دارند.

طالبان یک گروه افراطی مذهبی است با مختلط به نمادهای قومی که احمدزی را مسلمان نمی دانند چه رسد به اینکه ایشان را بجای ملا عمر امیر بخوانند و در انتخابات ریاست جمهوری آینده ایشان را به صفت امیر انتخاب نمایند بنابراین همانگونه که چال احمدزی در بیرون راندن عطا محمد نور از مقام ولایت اشتباه آمیز بود اضافه تر از آن لیلام قدرت برای آوردن طالبان نیز اشتباه آمیز است.

حسن علی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
قدرت
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   نماد پشتونها عبارت است از شناسایی افغانستان به جهان ومعروف ساختن آن درجنگ وخونریزی وانتحار وترور وخشونت ودزدی وغارت و مزدوری برای بیگانگان و قوم پرستی وبیعیض وفساد. ونیز کشوررا به مقام اول درفساد ونا امنی وبیسوادی رسانده اند.

>>>   Yama
اگر قرار باشد خائنی محاکمه و به دار آویخته شود آن شخص در قدم اول اشرفغنی خاین است که مردم بیچاره را روزانه به دم انفجار و انتحاربون می‌دهد کوران باید چشمان خود را باز و بدون تعصب قضاوت کنند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است