هرقدر عمر ارگ دراز شود، قوى تر خواهد شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۶    ۱۳۹۶/۱۲/۹ کد خبر: 147609 منبع: پرینت

اگر حرف هایی كه از آدرس اتمر در رسانه نشر شده است درست باشد معلوم مى شود كه اتمر از قبل پرونده سازى كرده است و منتظر آن است تا عطا از ولایت بلخ دور شود تا او را به سرنوشت جنرال دوستم دچار كند و راه را براى محاكمه او هموار سازد.

اين قلم قبلا هشدار داده بود كه عطا دو راه بيشتر ندارد يا اينكه مقاومت كند و اين حكومت را در همكارى همه نيرو هاى ملى ساقط كند و يا تسليم شود كه در صورت تسليم شدن شكى نيست كه بازنده خواهد بود و پرونده هایی از قبل آماده شده فعال خواهند شد. عطا هر قدر انتظار بكشد به همان اندازه تجريد خواهد شد و ارگ به مانورهاى موثرتر دست خواهد زد.

ارگ ابتدا مى خواهد تا حلقه ى محاصره عليه عطا را در شمال تنگ تر كند و افراد وابسته به خود و حكمتيار را در ولایت هاى شمال و شمال شرق مسوول حكومت هاى محلى سازند و ارگان هاى امنيتى را كاملا در اختيار خود گيرند و همه ی راه هاى مقاومت را به روی حريفان خود ببندند.

ارگ هر قدر عمرش دراز شود به همان پيمانه قوى تر خواهد شد. ارگ گزينه ى انتخابات را هم سازمند مهندسى كرده است، نقشه ى سياسى كشور در نوسان است و احتمال تغيیر موضع نزديكان عطا و همكاران اش تحت تاثير نفوذ آمريكا به نفع ارگ محتمل است.

تنها راه حل سقوط اين حكومت مريض از بطن اين سيستم ناجور است وگرنه بايد با ثمر ناقص تمام عمر ساخت.

نجیب سلام


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارگ
بلخ
قدرت
نظرات بینندگان:

>>>   Salam
عطا به خاطر يك وركشاپ عادى تحت نام كنفرانس كابل از اعتراض دست كشيد ، حتا اگر كنفرانس خيلى جهانى هم مى بود ، زمانش درست همين روز بود . در غرب وقتى سران هفت و يا هشت كشور صنعتى نشت سالانه داير مى كنند ، معترضين و مخالفين ماه ها براى همين روز آماده گى مى گيرند و از دوز ترين نقاط به آن شهر مى آيند ، فلسفه يى اعتراض همين است كه صدا ها طنين بيشتر و شنونده و بيننده يى بيشتر داشته باشد .

>>>   اوغالی ها بروید پیش اغایی تان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است