منبع کتاب ریاست اس، ضد احمدشاه مسعود بوده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۷    ۱۳۹۶/۱۲/۸ کد خبر: 147552 منبع: پرینت

استف کول کتابی را تحت عنوان ریاست اس نوشته است و در آن گفته است که حدود شصت میلیون دالر در حساب بانکی اش در لندن بوده و همزمان از هند و روسیه و ایران و استخبارات آنها امکانات دریافت می کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)،احمدولی مسعود رییس بنیاد احمدشاه مسعود در برنامه «تحول» در پاسخ به این سوال که قصد نویسنده از این مطالب چه بوده است بیان داشت: امکان دارد آقای کول برای نوشتن این مطلب از جایی مرجع گرفته باشد که مخالف احمدشاه مسعود بوده است. احمدشاه مسعود اصلا سفری نداشته است که حساب بانکی داشته باشد و حساب بانکی هم بدون حضور شخص باز نمی شود. هر کسی چنین ادعایی دارد با سند بگوید. ارتباط ایشان با کشورهای ایران و روسیه به خاطر حمایت جبهه مقاومت برای مقابله با تروریزم بین المللی بوده است و خود مسعود هم بارها آن را گفته است.

رییس بنیاد احمدشاه مسعود، در خصوص این گفته از کتاب، که اظهار داشته کارهای احمدشاه مسعود باعث خلق تروریزم بین المللی شده است بیان داشت: اصلا اینطور نیست و بالعکس بی توجهی آمریکا باعث خلق ترویزم شده است. من زمانی که در لندن بودم بارها به آمریکا سفر کردم و گفتم که تروریزم مساله ای عادی در افغانستان نیست. اما هیچ بار از طرف آنها جواب مثبتی نیافتیم.

وی افزود: همینطور ما با کشورهای غربی دیگر گفتیم که در اینجا تروریزم است و گفتیم حداقل شما کاری که می کنید این است که معلوم کنید کدام طرف تروریزم است و کدام طرف نیست و کدام طرف حق است و کدام طرف باطل؟ اما بی فکری و بی توجهی آمریکا و کشورهای غربی باعث شد که افغانستان محراق توجه تمام گروه های تروریستی قرار بگیرد و پاکستان در راس اینکه گروه های مختلفی را آوردند این مشکلات را در افغانستان خلق کردند. آمریکا هم بعد از تخریب افغانستان هیچ توجهی به بازسازی افغانستان نکردند.

کد(30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسعود
کتاب
نظرات بینندگان:

>>>   کمک ایران وروسیه وهند بد تر از کمک امریکاست ؟ تشکر از هند وایران و روسیه به نسبت کمک های شان در روز های دشوار مردم افغانستان

>>>   دانشمندان امریکایی در طی یک مطالعه خطر های ناشی از حاملگی ومادر شدن را کشف نمودند .
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Newsweek دانشمندان دانشگاه "جورج میسون" امریکا بعد از تجزیه و تحلیل نمونه های DNA دو هزار زن "سنین باروری" به چنین نتیجه گیری رسیده اند.
در جریان این مطالعه، دانشمندان همچنین به طول تلومرها — بخش های حلقه کروموزوم ها، که ژن ها را در هنگام تقسیم سلولی در مقابل صدمات محافظت می کند، توجه نمودند.
معلوم شد زناني كه حداقل يك كودك را به دنيا آورده اند، تلومرهای شان در مقایسه با زنان که تا هنوز مادر نیستند كمتر از 4/2 درصد کوتاه تر بود.
بنابراین، با درنظرداشت سالها، این بدان معنی است که هر کودک که متولد می شود حد اقل 11 سال مادر خود را به مرگ نزدیک تر می سازد.
شرکت کنندگان در این مطالعه، از نتایج حاصله شوکه شدند. آنها خاطر نشان کردند که از عواقب منفی آگاه بودند، اما انتظار نداشتند این عواقب تا این اندازه بزرگ باشد

>>>   من نه از اظهارات بی پایه واساس استف کول تعجب مینمایم ونه هم از حمایت وپشتیبانی مخالفین اقای مسعود که از نوشته های کول استقبال نموده اند بلکه بسیارینه افسوس وتعجب من ازدفاع احمد ولی مسعود از قاید بزرگ ملت افغان است که او باسم مسعود یعنی احمد ولی مسعود در لندن حساب باز نموده وامانتهای دولت ربانی را درانجا جمع نمود وبعد از شهادت مسعود قهرمان همه دارای هارا به مصلحت شخصی خود انحصار نموده بنیاد نام نهادی را بنام مسعود قهرمان بنا نهاده ازان هم به نفع شخصی خویش کار میگیرد
هرچه ظهور تروریزم را که به مسعود نسبت داده اند این امر صد در صد واقعیت داردهرکه منکر این پدیده باشد جاهل است زیرا وقتی خارجی ها نتوانستند توسط القاعده وجکمتیار مسعود را شکست دهند در صدد شدند تا نیروی دیگری از تروریست هارا به جای انها ابقا نمایند تا شاید این عناصر مزدور جدید بتواندکاری را از پیش ببرند واردوی منظم پاکستان را نیز همراه با تروریست های ایجاد کرده ای دوکشوربزرگ ضد مسعودهمراه ساختند ولی نتیجه ای مطلوب را نتواستند بگیرند تا بلاخره مستقیما خود وارد صحنه گردیده کار ربانی ومسعود وهمراهان اورایکسره کردند ودرین میان رول عبدالله واحمد ولی واحمد ضیانیز خیلی بارز وحسابی بود
زیدالله بیگ

>>>   مگر در درازای تاریخ چند مسعود وجود دارد، روانش شاد و نفرت بر قاتلان آن بزرگ،در تمام مدت جنگ با شوروی ها،اخبار بی بی سی با نام فرمانده مسعود آغاز میشد.ما به او افتخار میکنیم.اگر کسی بخواهد با قهرمانی او در بیفتد ،آبروی خود میبرد.نام و یادش جاودان باد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است