اذعان ترامپ به قدرت اقتصادی چین
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۷    ۱۳۹۶/۱۲/۶ کد خبر: 147375 منبع: پرینت

رییس‌جمهور آمریکا با اذعان به قدرت اقتصادی پکن گفت چینی‌ها از طریق رهبری ضعیف این کشور پول زیادی به دست آورده‌اند.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، اعلام کرده است که روابط میان چین و آمریکا بهبود پیدا کرده، اما هشدار داد ممکن است این رابطه به اختلافات تجاری منجر شود، زیرا به ادعای او، پکن «کاملا» واشنگتن را در تجارت نابود کرده است.

دولت ترامپ تهدیدهای جدی علیه چین از جمله افزایش تعرفه گمرک، تحریم و حتی جنگ تجاری مطرح کرده است.

او به خبرنگاران گفت: «باید بگویم ما روابط خوبی با چین برقرار کرده‌ایم، اما واقعیت این است که چین مدت زمانی طولانی ما را در تجارت نابود کرده است...آمریکا را در تجارت کاملا نابود کرده است. اما ما روابط خوبی با چین برقرار کرده‌ایم؛ احتمالا نزدیک‌ترین روابطی که تا به حال با این کشور داشته‌ایم.»

رییس‌جمهور آمریکا در ادامه گفت روابط شخصی وی با «شی جین پینگ»، رییس جمهور چین، فوق العاده است. او افزود دولتش باید بی ثباتی تجاری میان آمریکا و چین را اصلاح کند.

او قدرت اقتصادی چین را تصدیق کرد و گفت: «آنها بسیار قوی شده‌اند و از طریق رهبری ضعیف آمریکا پول زیادی به دست آورده‌اند.»

تنش میان پکن و واشنگتن در ماه‌های اخیر افزایش پیدا کرده است؛ زیرا چین با ثبت رکورد 275.8 میلیارد دالری تجارت مازاد با آمریکا، در نقطه مقابل هدف ترامپ، یعنی کاهش روابط تجاری آمریکا با چین قرار گرفته است.

اداره بازرگانی آمریکا برای مقابله با اشباع عرضه آلمینیوم و استیل، اعمال تعرفه‌های گمرکی بالایی برای چین و کشورهای دیگر پیشنهاد کرده است. پکن نیز هشدار داده است در صورت لزوم به واکنش متقابل دست خواهد زد.


کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
چین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است