هر افغان حق دارد در هرگوشه کشور زندگی کند
یک حلقه خبیثه را که خود ما ایجاد کردیم، زمین را غصب و تقسیم می کنند و سپس کسیکه بر زمین عرق ریخته جایداد قانونی نمی دهند و می گویند که خانه و کاشانه اش را ترک کند 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۳    ۱۳۹۶/۱۲/۵ کد خبر: 147340 منبع: پرینت

مراسم توزیع سند مالکیت ساحات غیر رسمی شهری هرات پیش از چاشت امروز شنبه 5 حوت 96 با حضور رییس جمهور، اعضای شورای ولایتی، اعضای شورای ملی، اعضای کابینه، والی هرات، شهرداران لشکرگاه، قندهار و هرات در هرات برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور پیش از چاشت امروز در مراسم توزیع سند مالکیت ساحات غیر رسمی شهری هرات گفت: بحیث یک همشهری هرات افتخار داشتم که ورود تمام شرکای تاپی را به شهر خواجه عبدالله، بهزاد، وزیر یارمحمد خان الکوزی و هزاران قهرمان تبریک بگویم.

غنی بیان کرد: هرات روز گذشته پیام وحدت ملی، اتفاق و حاکمیت قانون را به سراسر کشور با صدای رسا اعلام کرد و وقتی هرات حرکت کند، کل افغانستان حرکت می کند.

رییس جمهور، حملات شام جمعه (4حوت) و صبح شنبه (5 حوت) در کابل، لشکرگاه و فراه را محکوم کرده و خاطر نشان کرد که دشمنان نمی توانند عزم و اراده ما را برای انکشاف اقتصادی این سرزمین خدشه دار کنند و مبارزه برا ی سرکوب دشمنان ادامه دارد.

وی افزود: اینکه توانستیم همسایگان سه کشور را در یک صفحه واحد بیاوریم تا 8 میلیارد دالر سرمایه گذاری کنند را تبریک می گویم و در مقابل می گویم که مردم هرات، فراه، نیمروز، هلمند و قندهار تعهد کرده اند که امنیت تطبیق شدن تاپی، امنیت جان شان است.

رییس جمهور درخصوص مشکلات در ایجاد سند ملکیت ثابت و دوام دار گفت: مشکل این است که یک حلقه خبیثه را خود ما ایجاد کرده ایم، زمین را غصب و سپس تقسیم می کنند و سپس به کسی که در روی زمین عرق ریخته است را جایداد قانونی نمی دهد و می گویند که خانه اش را ترک کند، این کارهای حلقه خبیثه قابل قبول نیست.

غنی گفت: هراتی ها در طول تاریخ سرزمین شان را با خونشان حفظ کرده اند و باید هر افغان در آنجا جایداد مصون داشته باشد و کلمه جایداد غیر پلان شده در قاموس ما جایی نداشته باشد.

رییس حکومت وحدت ملی افزود: افغانستان را در طول تاریخ ملتش نگه داشته است و بعد از خدا، مالک سرزمین مردم هستند و برای اینکه مردم از نگاه عملی مالک شوند، جایداد مصون بکار است؛ هر زمان که حکومت و حاکم عادل روی کار بوده است هر باشنده کشور مرد و زن حق مالکیت داشته اند.

وی تاکید کرد: ضرور است که شهروندان ما صاحب شهر باشند و امروز یک پروگرام وسیع برای توزیع یک میلیون سند ایجاد کرده ایم که پشت سر آن پشتیبانی عظیم دولت است؛ نام این سند میثاق شهروندی است و برای هر قریه و گذر در چند سال اینده کمک دولتی می رسانیم تا مردم خودشان تصمیم گیرنده باشند و تقاضا این است که در این شوراها بصورت اساسی اشتراک کنید.

غنی بار دیگر به پروژه تاپی اشاره کرده و بیان کرد: نتیجه برنامه های شروع شده را تا نسل ها می بینیم؛ چهل سال است که زندگی 5 نسل از پیش شان گرفته شد و اوضاع طوری شد که نسل در نسل در بحران زندگی کردند؛ پیام این روزها ختم بحران ها و شروع زندگی عزتمند است.

وی افزود: هر افغان مساوی هر افغان دیگر است و حق بنیادی دارد در هر گوشه زندگی کند، ما یک پیکر واحد هستیم ضرورت به دولتی قانونمند داریم تا حقوق شهروندان را تامین کند و تهداب یک زندگی اینچنینی را می گذاریم.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
توزیع سند مالکیت
نظرات بینندگان:

>>>   البته هر افغان این حق را دارد ولی غیر افغان یعنی تاجیک، هزاره و ازبک این حق را ندارند. از این رو سرزمینهای این قوم در گذشته و امروز توسط پشتونها اشغال شده و با همین تفکر که هر افغان حق دارند در هر کجای کشور زندگی کنند مناطق مختلف در تسلط آنان قرار گرفته اند. در ارزگان و دایچوپان و سایر مناطق در همین سالهای اخیر زمین های مردم هزارع توسط پشتونها اشغال شده و دولت هیچ عکس العملی از خود نشان نمی دهد.

>>>   زنده باد غنی بابا

>>>   هرافغانستانی باید‌گفته شود نه‌افغانی.بعد ازین باید اقوام دیگر متوجه این باریکی ها باشند

>>>   هزاره مساوی به افغان یا پشتون مساوی به تاجیک مساوی به ازبک مساوی ترکمن مساوی به بلوچ و مساوی به هر شهروند افغانستان. در شریعت و در عرف و در قانون نمیتوانیم هزاره و تاچیک و ازبک و بلوچ و ترکمن و پشه ئی و ... افغان و پشتون بنامیم این خلاف علم جامعه شناسی و منطق رایج در جهان است

>>>   ما قبلآ شنیده بودیم که بین پنچ تا ده هزار مردمان کوچی را در اطراف بند سلما با در نظر داشت فرمان ریس جمهور اسکان میدهند واز طرف دیگر ده ها هزار نفر پاکستانی زیر نام مهاجرین هلمند واردهرات شدن اند واین پروسه جریان دارد امید وارم این یک ملیون سند ملکیت زمین به اشخاص متذکره نباشد .

>>>   از این حرف های ....زمان های گذشته حکمتیار ....زیاد میزد.حفیظ الله امین هم از این گپ اعوام فریبی زیاد میزد.مثلا ميگفتن هر افغان میتواند درهر گوشه افغانستان زندگی کند منظور این ... همان اوغان بود.بهتر است که بگویند هر افغانستانی ياهر وطندار

>>>   نظامنامه ناقلين به سمت قطغن( ۱۳۰۲ خورشیدی مطابق 1923میلادی)؛
سند آشكار تفكر فاشيستى است، و سیاست راهبردی مبتنی بر تبعيض سیستماتیک افغانيزم را، توسط امان الله خان ( ظاهراً پادشاه دموکرات و روشنفکر) به نمايش مى گذارد.
در شرايط ايكه شهروندان بومى و صاحبان اصلى تخارستان، قطغن و تركستان آنروزگار، با فقر و تنگدستى دست به گريبان بودند، حكومت با پرداخت امتيازات فوق العادهٔ مالى، حمايت سياسى، نظامى و اجتماعى بهترين زمين هاى مستعد كشاورزى را به ناقلين سپرد تا بتواند ترکیب قومی را به نفع افغانیزم تغییر بدهد.
به برخی ازاین امتیازات توجه نمایید:
فى جريب يك شاهى،
سه سال بذر رايگان،
براى هر چهل جريب دوصد روپيه کمک ،
شش سال معاف از مالیات،
سه سال معاف از سرخانه،
تأکید به اینکه در بهترین موقعیت و با تضمین تأمین آب زراعتی،
و ......
ناگفته نماند که یکی از دستاورد های سیاسی این استراتیژی تقدیم حکمتیار به جامعه افغانستان می‌باشد، زیرا در مورد امام صاحب و نهر آب آنجا تأکید خاص صورت گرفته است .
بقیه را خود مطالعه نمایید.

>>>   اگر مهاجرت اقوام در نظر گرفته شود، پسینه ترین باشنده شدگان خراسان پشتونها اند. حضور شان در شمال کشور و کابلستان که مسالۀ دیروزی است و همه به یاد دارند. در جنوب کشور نیز اینها باشنده های اصلی نیستند. اگر به راستی مسالۀ پیشینۀ حضور در این کشور را دامن می زنند، بازنده خود شان اند.
پادشاهی کردن در یک ملک معنی باشندۀ اصلی آن ملک را ندارد. ورنه هندوستان باید سرزمین مغولها و کورگانی ها می بود نه سرزمین هندیان. حکومت پشتونها در خراسان نیز از همین مقوله است. سرزمین اصلی پشتونها اطراف کوههای سلیمان است، نه آنچه امروز افغانستان نام گرفته است

>>>   توطیهٔ جدید ارگ؛
برای تقسیم هویت تاجیک ها و ازبیک ها به دهها هویت قومی، جهت تثبیت اکثریت جعلی پشتون ها( افغان‌ها) در افغانستان.
رئیس جمهور با صدور فرمان و ایجاد کمیسیون برای تهیه لیست اقوام افغانستان در شناسنامه های جدید شمشیر جراحی به دست گرفته و ما را هدف قرار داده است.
اسناد رسیده از ارگ ریاست جمهوری حاکی از آن است که تیم فاشیسم قبیله برای تقسیم هویت تاجیک ها و تثبیت اکثریت افغان‌ها ( پشتون) طی فرمانی دستور داده است تا تاجیک ها را به بیش از سی گروه قومی تقسیم نمایند و به این ترتیب این اکثریت قومی را به اقلیت های متعدد تقسیم و معرفی کنند.
هدف از این طرح تقسیم هویت تاجیک ها و ازبیک ها به خرده هویت ها و تثبیت اکثریت افغان ( پشتون) در افغانستان می باشد.
جوانان عزیز
تنها راه جلوگیری از این طرح شیطانی دفاع و حمایت از قانون شناسنامه ها مصوب مجلس نمایندگان است و بس.
ادامه سکوت نمایندگان ما در حکومت و دولت در برابر این شرارت ها و فتنه انگیزی ها شرم آور و ذلت بار می‌باشد.

>>>   نام افغان منحیث نام شهروندان کشور با جعل، ریا، و تهدید در لویه جرگه سال ۱۹۶۳ از طرف باند قومپرستان پشتون آن وقت و به همکاری ظاهر و کاکا هایش بالا مردم تحمیل شد۰ پشتون ساختن کامل کشور یکی از پلان های شوم آنها بود که تا به حال ادامه دارد۰ افغان، اوغان، پتان، همه نام های مترادف برای قوم پشتون هستند، و با هویت دیگر قوم های ساکن اصلی این دیار هیچ ارتباط ندارند۰ تحمیل نام و هویت یک قوم بالای قوم های دیگر خیانت ملی است، و خاموشی علیه آن هم بُزدلی و خیانت ملی میباشد۰
خلاصه اینکه واژه افغان هویت تنها یک قوم است و نباید به هیچ بهانه و هیچ حیله بالای هویت دیگر قوم های کشور تحمیل شود۰ آنهائیکه روی تطبیق این موضوع پافشاری میکنند یا از تاریخ این مرز و بوم آگاهی ندارند ویا فاشیست هائی بیش نیستند۰
افغان اوغان یعنی پشتون، پتان پختون و ما اگر پشتون نیستم افغان نیستیم۰
واقعیت همین است۰

>>>   این پلان ....را دار دسته فاشیست ارگ برای جابجایی کوچیها در دشتهای اطراف هریرود پس از بند سلما ریخته اند و به این بهانه می تواهند برای اوغانهای کوچی سند مالکیت بدهند تا از این به بعد با ارامش خیال اسایش شهروندان هرات را به هم بزنند. همانطور که اوغانهای جابجا شده در کندوز ارامش این شهر را به هم زده اند. همشهریان هرات هوشیار باشند که این خائن کوچی زی پلانهای بسیار شومی را برای این شهر ریخته است.

>>>   Wosuq
.... زمامدارانى كه فرزندان شان درامريكا واروپا وهند وإمارات مى چرند وسرباز پاكباز وطن اسير همدلى ها ى اينان بأطالب وداعش مى شود

>>>   Sayed
.... به کرزی وغنی که این .... قاتل رااززندانهارها می کنند،هرروزباید این وقایع جانگدازتکرار شود،فقط سقوط دولت غنی فاشیست یگا نه راه نجات خواهدبود.

>>>   Ariaie
گفته ميشود كارمندان وزارت فوايد عامه در يك اقدام گروهى در اعتراض به وجود تبعيض و قومگرايى عريان ، كار خود را متوقف كردند.

>>>   تروریست در افغانستان حضور دارد و ما کاخ نشینان حمایتش میکنیم .

>>>   Behnoosh
این گپهارا برای میگوید که ناقلین پاکستانی وکوچیهارا در مناطق شمال وشمالی وغرب این سرزمین جا بجا سازد که این آرمان پلیدش را بگورستان مهمندش خواهد برد !

>>>   Behnoosh
چرا ?مگر غنی هنوز با توطئه های شومش در هرات و اجازه ندادن وزیر انرژی در افتتاح تاپي به تبهکاريهايش ادامه نمیدهد? اگر، این... غلام اجنبی بجايش شانده نشود این سرزمین را بنابودي سوق خواهد داد.

>>>   هوطنان آگاه قلم بدست اولیت استراتژی غنی اسکان کوچیان پاکستان شمال کشو هرات باستانی ما است .

غنی دست نشانده جانکری ارگ را با اطرافیان اش یک باند ما فیایی و به آشیانه شیطانی و مدیریت توطیه علیه یک دیکر اقوام و ملیت ها تبدیل کرده است .

>>>   هرکس ثابت کند که پدر و پدر کلانش در جغرافیای امروز افغانستان تولد یا زندگی داشته حق دارد در هر گوشه این مملکت مساویالحقوق و وجوب زندگی کند.
ام کاروان های پشتون های آنطرف سرحد دیورند نه.
و کچه ها اگر مسکن گزین میشوند باید از لست کوچی بودن بیرون شوند.

>>>   از تصامیم فعلی غنی چنین بر داشت میشود که در اولین فرست کوچیهارا مالک زمین در مناطق مختلف کشور خوا هد ساخت.پس وظیفه ومسولیت مردم چیست?بنیشینند و ببینند که کوچیهای طالب چقسم خانه زمین شانرا تصاحب مینمایند یا اینکه از گزینه اهیکه مانع تطبیق پلانهای شوم وخصمانه غنی و پد ران کوچی میشود استفاده نمایند.ای هموطن: بیدار شو ورنه تک تک و فرد فرد تان را به بهانه ها ومداری گریها تبعید مینمایند.مرگ بر طا لب طاب پرست.نعنت بر کسانیکه طالبان قاطل و خونخار را برادر خطاب میکنند. طالبان دشمن خدا و رسول اکرم بوده واز شیطان رانده شده هیچ تفاوتی ندارند.

>>>   غنی وسایر اقوام قبیله میفهمند که این های اقوام کمشده بنی اسرائیل هستند پس ضرورت به چه است که دیکران را میخواهند که اوغان (یهود) بسازند. اگر خداوند ومیخواست از مادر و پدر همه ای اقوام دیکر این سرزمین را اوغان (یهود)خلق میکرد.که مگر نکرد.پس شما چرا با قانون خلقت مخالف هستیند. مگر به اجداد تان مانند " ابراهیم، اسحاق و اسماعیل سرزمین های اشغالی فلستینی ها را وعده داده نشده بود بود؛ مثل موسی قوم بنی اسرائیل را از مصرخارج کرد و به طرف سرزمین امروز اسرائیل بردشانرا و در آنجا زنده گی میکنند. عنی اگر میخواهد برای قوم خود خدمتی کند بهتر است به وعده خداوند و اجداد خود عمل کند برادرهای خود را گرفته به جائیکه (اسرائیل) که خداوند برای شان وعده داده شده بروند با دیگر برادران خود یکجا شوند همان زبان عبرانی و دین کلیمی خود را یاد بگیرند تا باشد روح اجداد شان شاد و خود شان خوشحال شده و در برابر پسران کاکایشان اسماعیل یعنی همین اعراب امروز بجگندند که از زمان خیلی قدیم به اینطرف دشمنی دارند و دعوای عرضی و خاکی دارند و ما هم از شرانطهار و استشهاد، میخ زدن ها، غصب زمین ها، غصب قدرت،تعبض نژادی، برتری و خود خودخواهی شان خلاص شویم.

>>>   در خصوص توزیع اسناد رسمی ملکیت جدایداد برای ناقلین در هرات:
یک کوچی(افغان) حق دارد در بدخشان، در هرات در مزار در کابل و در بامینان و در هرجایی که دلش بخواهد زندگی کند و انهم قمسمی زندگی کند که حاصلات زمین های مردم را پامال اموال مردم را تاراج و خانه های مردم را خراب نمایند و قاچاق هیروئین کند ولی یک هزاره حق ندارد در تکیه خانه هم زندگی کند،باید بمیرد، باید در آبها یونان غرق شود، باید در زیر پل سرخ ویا هر پل دیگر در میان آشغال ها هیروئین استعمال کند و نابود شود و به دختران محتاج آب و لباس به بهانه مقرری در وطیفه درکلینک قوای هوایی رفع غرایض ....صورت گیرد، همین است نیات یک رهبر مردمی و یک رئیس جمهور منتخب؟؟؟!!!!
ننگیالی
از کابل

>>>   نگارنده قاسیم علی.
دربسیارمجلس ها در اروپا قوم پشتونها ی افغانستان بین همدیگر یاد میکند،واز هم دیگر سوال میکند، که فامیل شما هم از پاکستان به افغانسان رفته است؟
اکثر شان میگوید بلی همین که اشرف غنی همرای کرزی پلان زمین های هرات،هلمن وغیزه جاهای خوب را میخواهد براي قوم پشتونها بدهد اول تزکره میدهد بعد برایش بنام مهاجر برکشته شده، زمین توضیع میکند.
وکسانیرا که دراین باره درپاکستان وظیفه داده شده پشتونها را بزورهم روان میکند.
ازطریق فشار دادن چندین کسانی را که من میشناسم فامیلش در جلال اباد رفته انتظار امر برای زمین گرفتن روی پلان اشرف غنی است.

>>>   اول باید کلمات را باز تعریف رسمی کرد
1 افغان باید از نظر معنی بار قومی نداشته باشد و رسمن در جریده رسمی نوشتی شود که افغان هیچگاه معادل یا مساوی پشتون یا هیچ قوم دیگر نیست. و خلاف این جرم است.
2 قوم
قبیله
خیل
شاخه
و امثالهم تعریف شود و بعد به اساس تعریف تثبیت شود
3 ادارات دولتی و غیر دولتی به اساس شهروندی و شایستگی باشد نه به اساس عیصدی قومی
4 لرای اینکه این مامول بر آورده شود حد اقل سه دوره ریاست جمهوری به گونه اثتثنتا یی فرد غیر پشتون باشد.
اگر این موارد تطبیق شود معنی اش این است که صداقت در کار است در غیر آن چال است و نیرنگ و فریب

>>>   اکنون در ریاست جمهوری از مدیر به بالا همه وهمه پشتون ها ( افغان ها ) مقرر اند نه دیگر اقوام . این چه قسم حق زندگی است
زره

>>>   برای تمام نظر دهنده ها ....کلان ودرنده بخاطر صد تومان به این همه بی اتفاقی ودر امد پولی خود این قصه لیلی و مجنون را انداخته است اگر برای. همین ....پول شان تظمین شود و یک ماموریت که لیاقت اش را ندارد داده شود باز همه شما از یاد اش رفته و اولین کسانی خواهد بود که کلمه افغان را قبول و دعوای ملت افغان را خواهد کرد واین سخنان گندیده شما نیز هیچ جای نخواهد گرفت بدون ذلت خود شما.

>>>   با عرض سلام برادران عزیز از هر قوم ازهر قبیله چه تاجک.ازبک.پشتون.هزاره.ترکمن.وغیره.....بیاید این قوم گرای را فراموش کنیم وهمه یک افغان باشیم چون مارا درهر گوشه دنیا به اسم افغان میشناسن و این دلیل نمیشود که پشتون یعنی افغان فقد ازاین قوم پرستی نه تنهابه مارعیت بیچاره نفعی نمیرسد بلکه همین قوم پرستی باعس شده آواره هرکشور دیگر شویم وغیره..... من بهیص یک شهروند افغان به تمام بزگان از هر قوم وقبیله خاهشمیکنم که اگر ملت عوام بیچاره ما متوجه نمیشوند پس شما بزرگان عزیز که مابه شما اطمنان داریم هدی اقل به فکر راهی باشید که تمام اقوام باید رازی شوند مگر شما آرامش وهمبستگی نمیخاهید بیاید اجازه ندهیم بیگانه گان برای ما هویت تعین کند وسلا
محمد نواب از بدخشان

>>>   غنی یهودی ارمان دوره بعدی ریاست جمهوری را بگور خواهی برد دلت را با چهار تا متعصب و قبیله گرا خوش نکن .همه ملت از تو ....بیزار هست بشمول همه اقوام.

>>>   مردم افغانستان از نام کشور شان خیلی راضی اند و تمام اتباع افغانستان به نام افغان یاد می شوند.
کسانیکه نام افغان را قبول ندارند، بروند به ایران و ایرانیستانی شوند. اما دولت ایران شما ها را در کشور خود نمی پذیرد، فقط از وجود شما در داخل افغانستان استفاده می کند و باعث نفاق بین اقوام شریف افغانستان می شود. خداوند ما از شر نوکران اجنبی و بیگانه خلاص کند.

>>>   منظور اصلی این خبیث جابجائی کوچی ها و پشتونهای پاکستان در مناطق غیر پشتون کشور است۰ پروسه اوغان سازی محمدگل مهمند به شدت بی سابقه جریان دارد۰

>>>   افغان پرست ها شروع به افغان پرستی در دوره اوغان پرستی پنجم کرده اند و آینن و دین اوغان پرستی را اجرا میکنند

>>>   غنی هر جا و هر وقت همان یک گپ را میزند...اوغان اوغان و اوغان. صرف نظر از هر مناسبت که باشد. مقصد او از اوغان به گپ جنرال دوستم واضح است.... اوغان = پشتون = لهوگردی، و کوچی
البته از کرزی و محمد زایی ها متفاوت بود:
اوغان = پشتون = قندهاری = محمد زایی
از دیگر اقوام منحیث وسیله رسیدن به قدرت استفاده شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است