عباسی: پاکستان نمی گذارد به تاپی آسیب برسد
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۸    ۱۳۹۶/۱۲/۴ کد خبر: 147275 منبع: پرینت

مراسم افتتاح پروژه تاپی ظهر امروز جمعه 4 حوت 96 با حضور روسای جمهور افغانستان و ترکمنستان، صدر اعظم پاکستان، وزیر دولت هند در امور خارجی، اعضای کابینه، جنرال جان نیکلسون، اعضای شورای ولایتی هرات، وکلای هرات، علما، شخصیت های جهادی و ملی، تجار و صنعتگران و مردم هرات در تالار مولانا برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان امروز جمعه 4 حوت 96 در مراسم افتتاح عملی پروژه تاپی در هرات از تعهد کشورش در تامین امنیت پروژه تاپی گفت.

عباسی بیان کرد که افغانستان همکاری بخوبی پاکستان نخواهد یافت که در تامین صلح و ثبات متعهد باشد.

نخست وزیر پاکستان با بیان اینکه کشورش از پروژه های اقتصادی و توسعه ای در افغانستان پشتیبانی می کند اظهار کرد که کامیابی، ترقی و امنیت افغانستان، امنیت و پیشرفت پاکستان است.

وی افزوده است که تاپی باعث رشد افغانستان می شود و پاکستان نمی گذارد آسیبی به پروژه تاپی برسد.

گفتنی است که نماینده هند در این مراسم بدون گرفتن نامی از پاکستان از موجودیت لانه های هراس افکنی در کشورهای دخیل در پروژه تاپی اظهار نگرانی کرده و گفته است که تاپی مانند پرنده ای است که در طوفان حرکت می کند و باید از این پرنده امید با تمام ظرفیت محافظت کرد.

وزیر دولت هند در امور خارجی تاکید کرده بود که هر همکار در پروژه تاپی باید تعهد قوی درخصوص مساله تروریزم داشته باشد و نگذارد پناهگاه های امنی برای هراس افکنان وجود داشته باشد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تاپی
هرات
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   صد فیصد قادراست که مانع شود حالا اشرار ما مرد هستند ضرری به پروژه پاکستانی وارد کنند پوست شانرا آی اس آی از کاه پُرمیکند

>>>   طالبان مزدوران پاکستان است هر چی پاکستان بگوید همانطور میکنند اینها از خود اراده چی که اختیار ندارند

شما خواهد دیدید که اگر پاکستان با هند و افغانستان خوب باشد تاپی خوب خواهد بود و آسیب نخواهد دیداگر نباشد خوب نخواهد بود

باز می بینید

>>>   فیرکن!
اگر میخواهی بنمایی که هستی:
فیرکن!
اسلام با شمشیر
کمونیزم با تانک
دموکراسی با B52
آمدند.
آنانی که غرق خواب اند
سرنوشت شان آبهای مدیرانه است.
فیرکن!
حتی برای زاد روز نوزادت
بگذار آتشین خو ببار آید
با آتش بازی کند
اگر تسلیم و بنده گی چاره بود
هزاروصدوچندسال کفاف مان کرده بود...
فیرکن!
جهانی بدون تفنگ و گلوله
دروغی بیش نیست!
دریاباری

>>>   Hussain Zahedi
واحد پول پاکستان روپیه، ایران ریال، آمریکا دالر، انگلستان پوند، ترکیه لیره، سعودی ریال، کویت دینار، روسیه ربل، تاجیکستان سامانی... به همین ترتیب اکثریت مطلق کشورهای جهان. اما واحد پول افغانستان "افغانی" است چرا؟

>>>   Najib Salam
شما افغان ( پشتون) را نمى يابيد كه در دلش محبت بنى اسرائيل را نداشته باشند ، بزرگان قوم پشتون و عده يى زيادى از نخبگان سياسى پشتون از جمله ظاهر شاه و لابى كننده هاى ديروز و امروز در كنگره امريكا در گذشته و امروز آشكارا و با افتخار خود را مربوط به بنى اسرائيل دانسته اند ، يعنى خود را اولاده يى اسرائيل مى خوانند ، همان گونه كه در نوشته هاى قبلى گفته ام عده يى زيادى از محافل علمى و يهودى هاى ارتودكس ، پشتون هان ها را جز قبايل دوازده گانه يى اسرائيل مى نامند و باور دارند كه نام افغان ( افگا) همان قبيله يى گم شده يى اسرائيل است
به ادامه اين ادعا هاى تاريخى ديروز پژوهشگران يهوديان ارتدكس كنفرانسى در يورشليم و يا بيت المقدس داشتند و يكبار ديگر به اين امر تاكيد كردند.
اينرا براى آن گفتم كه ايرانى ها و فارس ها واژه افغان يا افاغنه را به عنوان يك واژه يى تحقير آميز در خصوص پشتون ها به كار برده اند و حتا فردوسى هم ابيتاتى در اين خصوص دارد ، واژه يى افغان نامگذارى ديگران بر پشتون ها است و ربطى به اقوام غير پشتون ندارد .

>>>   Amirzada II
چرا لابی های صهیونیزم در اوج بحران هویت اوغان دست بکار شدند؟
از زمانیکه حامد کرزی، نتانیاهو و محمود خان اچکزی با وساطت نخست وزیر هندوستان بگونه سری در هند مذاکره کردند، تحولات عجیب و غریبی در افغانستان، پاکستان و اسرائیل اتفاق افتید.
ده ها لابی اسرائیلی و صهیونیستی وارد افغانستان و تخت سلیمان در پاکستان شده و دست به تبلیغ یهودیت نصب قبائل پشتون زدند.
نا گهان قبائل پتان پاکستان دست به مارش طولانی تحت نام تبعیض اسلام آباد با مردم پتان زدند.
در افغانستان صهیونیزم جهانی بسرعت دست بکار شده بحران هویت اوغان را با اجبار در شناسنامه های برقی روی دست گرفتند.
ناگهان ده ها لابی زن و مرد، ملا و خاخام صهیونیزم وارد افغانستان شدند تا از افغان بحیث بازماندگان قبائل گمشده اسرائیل حمایت کنند.
چنانچه حلیم تنویر نماینده گلبدین و صهیونیسم جهانی با جسارت بی سابقه تاریخچه نسب یهودی پشتونها را توضیح داده و تهدید کرد که هر کی هویت اوغان را نپذیرد باید سخت مجازات و از کشور اخراج شود. این در حالیست که ایران بیش از هر کشور دیگر در جهان در تبلیغ نام افعان و افاغنه نقش داشته است و نام افغانستان را در سده نوزدهم اختراع نموده بجای خراسان در بازی بزرگ سده نوزدهم به سر کشور ما گذاشت. امروز هم ایرانی ها حامی و بانی هویت افغان و افغانستان اند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است