عملکرد غنی در برابر وزیر انرژی توهین بزرگی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۱    ۱۳۹۶/۱۲/۴ کد خبر: 147258 منبع: پرینت

تا جاییکه من می‌ دانم "گاز" هم آب دارد و هم انرژی اما پرسش اینجا است که چرا وزیر انرژی و آب کشور در مراسم گشایش پروژه‌ی تاپی حضور ندارد؟

راستش را بخواهید من کسی نیستم که زود و بدون وجود دلایل لازم در مورد چیزی یا کسی نظر بدهم از روز گذشته تا حال که سخنانی مبنی بر عدم حضور وزیر انرژی و آب شنیدم نخواستم در این باره چیزی بگویم یا بنویسم. شاید به این دلیل که برای من قابل باور نبود که چنین اتفاقی بیفتد. تنها وزیر هراتی که در ترکیب دولت وحدت ملی داریم و شایستگی آن بر کسی پوشیده نیست همین عثمانی است.

داوود شاه صبا دیگر فرزند هریوا زمین را هم که در کابینه داشتیم او را تحمل نکردند و باندهای مافیایی چنان عرصه را بر وی تنگ کردند که استعفا را بر کار در زیر چتر مافیایی ترجیح داد البته در برابر همین عثمانی هم گروه تمامیت خواه کم توطیه نکردند تا جاییکه چند بار پایش را به مجلس کشاندند اما چون فرزندی شایسته برای سرزمین اش بود از گزند توطیه‌ ها در امان ماند.

اما پرسش اصلی این‌ است که غنی که جایگاه خود اش را به لحاظ قانونی زیر سوال قرار دارد با کدام رو به هرات تشریف آورده و یگانه فرزند هریوا زمین را اجازه نداده که در برنامه‌ ای اشتراک ورزد که هم به لحاظ کاری می‌ تواند با وظیفه‌ اش مرتبط باشد و هم به لحاظ اخلاقی. اخلاقی به اینخاطر گفتم که در واقع غنی به شهر و دیاری قدم گذاشته که وزیر انرژی و آب به نمایندگی از همین شهر در مرکز حضور دارد.

حالا چگونه می‌ تواند به این شهر قدم بگذارد و تنها نماینده‌ اش را با خود نداشته باشد؟ مردم این‌ خطه باید بدانند که فریب مارهای خوش خط و خال را نخورند و باید بدانند که تمامیت‌ خواهان هیچ ارزشی برای آنان قایل نیستند. راستش من سخنان دیگری درباره‌ی این پروژه‌ی تاپی دارم که نخواستم بنابر دلایلی حالا در میان بگذارم که بعدا در اینباره سخن خواهم گفت اما اینجا می‌ خواهم به غنی بگویم که این عملکرد اش جز توهین به مردم این خطه چیز دیگری نیست و این‌ را تاریخ این سرزمین ثبت خواهد کرد.

سید مسعود حسینی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تاپی
وزیر انرژی و آب
هرات
نظرات بینندگان:

>>>   بجای وزیر آب وبرق اسمعیل یون راباید با خود میبرد

>>>   حضرت صاحب مجددی کسی بود که جناب اشرف غنی رابه قدرت رسانید ،اما امروز هیچگاهی از او مشوره نگرفته و حضرت صاحب میگوید کاکای رئیس جمهور که فعلا درمسکو است شاگرد من بود او بمن گفت ای نفر دانشمند است کتاب نوشته و آدم کارکن است ، منهم از او پشتبانی کردم وهمین پشتبانی من باعث پیروزی ورسیدن به قدرت شد اما حالا من از او ناراض هستم
همچنان حضرت صاحب گفت :
گلبدین اشتباه کرده که انتحاری را تایئد کرده اونه مفتی است نه هم دانش دینی دارد

>>>   عمر راوی
میگویند خراسان به لرزه می آید !
چهار روز به تاریخ ۲۷ فبروری مانده است. استاد عطا این روز را برای یک خیزش سراسری تعیین کرده است و از مردمان پانزده ولایت خواسته است که در این حرکت بزرگ شرکت کنند. یکی از دوستان به من گفت که در آن روز خراسان به لرزه می آید و نیروی مردم مان به گونه شگفت انگیزی به نمایش گذاشته خواهد شد.

>>>   Arianfar
خدا خیر ملک خدا داد را با این سیاست های ناسخته و خام اشرف غنی احمدزی پیش کند. در عرصه جهانی صد در دصد به سوی امریکا و انگلیس گرایش دارد و روسبه و چین را بیخی فراموش کرده است. در بعد منطقه یی صد در صد خود را به دامان هند و عربستان و ترکیه انداخته و ایران و پاکستان را نادیده می گیرد و در بعد داخلی هم قوم غلزایی را با همه اقوام دیگر در انداخته است. یعنی در هر یه بعد جهانی، منطقه یی و داخلی مشی ناسخته یکجانبه گرایی را پیش گرفته است.

>>>   چه عجب گپ های خنده آور ، دلتان ترکیده که چرا ما اینقدر پیش پا بین و در گرو زراندوزی هستیم و دیگران ملی می‌اندیشند.

>>>   Mutaref
جنون تفوق‌طلبی و مرضِ قوم‌گرایی اشرف‌غنی به‌حدی بالا گرفته که حتا از حضور یگانه وزیرِ شایسته و محبوب کابینه در محفلی جلوگیری می‌کند.
پاسخ ملت هریوا و فرزندان خواجه عبدالله انصاری و جامی به این فاشیست (غنی) چیست؟

>>>   میع الله خیراندیش
اشرف غنی احمدزی بااین کارغیرانسانی خویش خودراروی سیاه خجل میکندوبی عزت میسازداگرچه خوآبرووعزت ندارد

>>>   Azim
عدم اشتراک آقای عثمانی اهانت به همه مردم هرات است. اهانت به مردم‌ یک شهر و یا یک ولایت اهانت به تمام مردم کشور است.

>>>   Azhar
این پروژه هم مثل سایر پروژه ها فقط در سطح یک شعار و یک رویکرد عوام فریبانه دولت است و بس .
برای اثبات ادعای خویش چند مثال بیاورم 1 _ پروژه میس عینک لوگر مدت پنج سال پیش قرار داد شد 2 _ سرک حلقوی فاریاب و هرات 3 _ بند آبگردان المار ولایت فاریاب سه سال میشود صرف جنبه نمایشی داشته هیچ کاری عملی صورت نگرفته ، پروژه امودریا فقط در سطح یک شعار باقی مانده ، پروژه گاز شبرغان ، خواجه اسپلان ولایت سرپل ، بند آبگردان دهندره فاریاب و ... همه این پروژه ها فقط یک بازی حکومت با ملت تبدیل شده ...

>>>   Burhanlatif
اين پروژه ها پيش از كل شروع شده بودند غني ني هر ..... ديگر هم ريس باشد مجبور است قرارداد هاي هر دوره اي كه باشد اجراء كند

>>>   این اولین باری نیست که بگفتهاقای ایوبی وکیل مردم قندهار شر غنی احمدزی پابت کرده که شخص قومگرا خود خواه و جا طلب و ضد اشخاص کارکن و صادق و وطندوست است غنی در هر جا که کمی هم کار و فعالیت خوب و افتخار باشد باید بنام ان تمام شود اما مردم میدانند که صادق و کارکن وطندوست کشور کیست و خاین و عوام فریب کیست وزیر انرژی و اب که مربوط به تیم تیم مخالف غنی احمدزی درزمان گمپاین انتخاباتی بود زیاد کوشش میکنند تا انها را از کار دلسرد کند وبجای ان اشخاص مورد نظر اش را جابجا کند اما صادقین کشور کسانی هستند که گرم وسرد دنیا را دیده اند و در زمان مشکلات بزرگ کشور مدافع خاک و مردم خود بودند وهستند مقاومت بیشتر از خود به مغرضین و معتصبین از خود نشانمیدهند.

>>>   هیچ سندی که نشان دهد ]فقط[ افغانستان، آزمایشگاه خدا است، وجود ندارد.
عجب زمانه ایست؛
حکومت کوچک ترین پیروزی را از آن خود میداند. و شرم آور ترین ناکامی های خود را، خواست خدا عنوان می کند.

>>>   غنی یک مغز گندییده تنگ نظر و متعصب است۰ دیگر جای تبصره را ندارد۰

>>>   هرات برای غنی مهم نیست و برای هراتی های احترام قایل نمی باشد.

>>>   این عقل کل دوم جهان اگر ذره ای عقل جز و خرد و شرف میداشت تا این حد در جامعه بی وقار نمی شد . این کوچی کجا از نزاکت های اجتماعی خبر است گذشته ازینکه کار این پروژه به وزارت انرژی و آب تعلق دارد و اگر نمیداشت هم باید وزیر از همین محل را با خود می برد تا برای خود این بی نزاکت هم ذره ای آبرو پیدا میشد ، ولی این از شخصیت شدن اطرافیان خود می ترسد . باید گلبدین و اسماعیلیون و طاقت را باخود می برد که هم فکر و هم کاسه اش هستند .

>>>   گلب الدین ضعیف الدین هیچگونه علمیت اکادمیک ندارد مکتب را نیم کله
و نیم کاره ( در حالیکه درانهم شرارت داشت ) ترک کرد و داخل حلقه
فتنه انگیزی دسیسه و کشت و خون شده جسارت های لومپنی را آموخت
همین شرارت و جسارت های غیر اخلاقی در بحبوحه ای فعالیت کمونست ها
و مداخلات اتحاد جماهیر شوروی سوسیالستی مانند مفسیدینی که به نام
قوماندان ها و پهلوان ها در دوره جنگ علیه شوروی به تشویق و تقویه ای
بزرگ مالی ، پولی و تسلیحاتی قطب سرمایه داری و مخالف تیوری و رزیم کمونیزم به جنگ تشویق و سامان دهی و سازمان دهی شده و در ردیف مجاهدین پاک قرار گفتند . چانس برایشان یار شد . گلب الدین ارانجمله است
که با طراری انشعاب کرد و با هوشیاری با سازمان استخبارات پاکستا ن
سازش کرد . پاکستان هم برای دفع روس که پاکستان را هم سخت تهدید
میکرد و تا اب گرم قصد تسخیر را داشت تا امپریالیزم سرمایه داری را
شکست دهد. چنانچه کمونیزم لینینی تا هرجای دیگر جهان نشر و توسعه یافته
بود .
حقایق بالای گلب الدین است نامبرده درین گیر و دار ها به امتیاز رهبری تکیه
زد و لذا از اول تا آخر چانس تحصیل ( که جهان دیگر است و وقت و فراغت میخواهد ) در هیچ رشته نه کدام مسلک خاص با درجه ای انجنیری دارد و نه تصیلات اکادمیک دینی و فقهی دارد . حرف های جناب مجددی بزرگوار
صاحب در باره عدم علمیت اکادمیک آقای گلب الدین این داستان را دارد که
مختصرآ بیان شد . اگر بعدآ اون لاین یعنی از راه کمپیوتر اگر سندی حاصل
کرده باشد نمیدانم اینگونه تحصیل در انظار واقع نیست . و از جانب دیگر اعتبار و سویه علمی و دانش معتبری هم بوده نمیتواند . با فیصدی زیاد جعلیات
و ساخت و بافت ها هم رول دارد.
این بود معلو مات من از نگاه سن و سالی دارم .فقط برای معلومات نسل جدید
پس از کودتای محمد داوود خان است یعنی جریان ۴۳ سال تا امروز .
داوودخان که خسته ای تمام فتور در پای او می شکند در ۲۶ سرطان سال
۱۳۵۲ به دستیاری کمونست ها کودتا کرد و چیزی نمانده به سال ۱۳۵۳ پلان های او که در لباس جمهوریت در حقیقت پادشاه مطلقه بود با گرفتاری ها
و کشت و بند و کوته قفلی شروع شد که باعث فرار مخالفین سیاسی او شد
و بعدآ یا هو ..................
م.ش.زمین بوس کابل

>>>   کسی بخواهدنخواهد وزیر برق فعال ترین وزیر درکابینه است

>>>   جالب اینجاست که بعد از ناکامی وزارت معا ن در پروژه همین کوچی زی این پروژه را به وزارت انرزی و اب سپرد و این عًمانی و تیم کاریش بودند که این پروژه را به انجام رساندند و حال بنا به عقده های شخصی نمی تواند جناب عثمانی را تحمل کند. از کوچی زی از این بیشتر انتظار نمی رود او از نزاکت فقط در حد شترهایشان می فهمد.

>>>   ده در کجا درختها در کجا. بعضی دوستان خیلی ....هستند. نویسنده از عدم موجودیت وزیرانرژی و آب که واقعا باید در افتتاح پروژه طاپی با ارتباط کاری اش حضور میداشت انتقاد نموده که خیلی بجا نوشته ولی یک برادر موضوع حضرت مجددی را پیشکش نموده. آقا، بگذار مجددی پشت گور و کفن خود بگردد.دل تو ....این است که غنی بابا لاش حضرت را به هرات میبرد، والله با این چرندیات کم میباشد که انسان شاخ بکشد. .......

>>>   اسمعیل برقخور را می اوردید!

>>>   ریس که با وزیر خود عقده داشته باشد اما وزیرش آدم لایق باشد حتما مریض است. عقده غنی با وزیر مخابرات پیشین هم همین بود که وی را به دروغ تهمت کرد و هیچ چیزی ثبوت هم نشد و خودش مسخره شد اما در عوض وی یک بیسوادیکه متن را از روی کاغذ خوانده نمیتواند وزیر ساخت مردم خود قضاوت میکنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است