پذیرایی فلسطینیان از هیات آمریکایی با کفش
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۸    ۱۳۹۶/۱۲/۴ کد خبر: 147227 منبع: پرینت

شهروندان فلسطینی با کفش و تخم‌مرغ از هیاتی آمریکایی که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است، پذیرایی کردند.

به گزارش القدس العربی، ده‌ها شهروند فلسطینی روز پنجشنبه، به‌سمت اعضای هیاتی از کنگره آمریکا در شهر رام‌الله در مرکز کرانه باختری، کفش و تخم‌مرغ پرتاب کردند.

ده‌ها فعال فلسطین در مخالفت با میزبانی مرکز پژوهش‌های سیاسی و مسیحی فلسطین در رام‌الله از هیاتی از کنگره آمریکا، در مقابل این مرکز تجمع کردند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع پرچم‌های فلسطین و بنرهایی در محکومیت سیاست‌های آمریکا در قبال مساله فلسطین همراه داشتند.

معترضان گفتند که آنها به تصمیم دونالد ترامپ در به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت اسراییل معترضند.

شهروندان فلسطینی همچنین شعار «قدس پایتخت دولت فلسطین» و «آمریکایی باید برود» را سر می‌دادند.

جمال جمعه یکی از فعالان کمیته‌های ملی مقاومت در برابر اشغالگری، شهرک‌سازی و دیوار حایل در حاشیه این تجمع گفت: ما از هیچ هیات آمریکایی در سرزمین فلسطین استقبال نمی‌کنیم و استقبال از هیات‌های آمریکایی را خیانت می‌دانیم.

وی افزود: اقدام مرکز پژوهش‌های فلسطین در میزبانی از این هیات آمریکایی، به‌منزله خروج آن از صف ملی است و ما این اقدام را محکوم می‌کنیم.

خبرنگار خبرگزاری آناتولی گزارش داد که نیروهای امنیتی فلسطینی اطراف مرکز پژوهش‌های فلسطین را محاصره کرده مانع ورود فعالان فلسطینی به داخل این مرکز شدند.

ترامپ روز چهارشنبه 15 قوس در یک سخنرانی در کاخ سفید قدس را پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کرد و به دولتش دستور داد مقدمات کار برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را فراهم کنند. این تصمیم ترامپ با خشم فلسطینیان و محکومیت‌های جهانی مواجه شد.

از لحظه تصمیم ترامپ تاکنون بیش از 15 فلسطینی به‌ ضرب گلوله نظامیان اسراییل و یا بر اثر حمله های هوایی این رژیم به‌ کشته رسیدن و صدها تن نیز زخمی و یا دستگیر شده‌اند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
فلسطین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است