امضای تفاهمنامۀ مسکن برای کارمندان عدلی
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۴    ۱۳۹۶/۱۲/۳ کد خبر: 147202 منبع: پرینت

تفاهمنامۀ تهیۀ مسکن برای کارمندان مرکز عدلی و قضایی و مبارزه با جرایم سنگین و فساد اداری به امضا رسید.
جلسه شورای عالی حاکمیت قانون و مبارزه علیه فساد اداری تحت ریاست محمد اشرف غنی رییس‌ جمهور در ارگ دایر گردید.

در این جلسه، ابتدا رییس‌جمهور غنی گفت که گزارش‌های تحقيقی كه از سوی رسانه‌ها و نهادهای مدنی و تحقيقی تهیه می‌شوند، در شورای عالی حاكميت قانون مورد بحث قرار خواهند گرفت و آقا يما ترابی وظيفه دارد تا اين گزارش‌ها را تعقيب نماید.

در اخیر جلسه در حضورداشت رییس‌جمهور غنی، تفاهمنامه میان وزارت مالیه، دادستانی و وزارت شهرسازی و مسکن در خصوص تهیۀ مسکن برای کارمندان مرکز عدلی و قضایی و مبارزه با جرایم سنگین و فساد اداری توسط مسوولین نهادهای مربوط به امضا رسید.

این مجتمع رهایشی که شهرک لاله نام دارد، به هزینۀ در حدود یک میلیارد و بیست پنج میلیون افغانی اعمار می‌گردد و دارای ۱۰ بلاک ۱۴ طبقه ای و ۵۶۰ اپارتمان می‌باشد که به تعداد ۲۴۲ باب اپارتمان آن به کارمندان مرکز مرکز عدلی و قضایی و مبارزه با جرایم سنگین و فساد اداری با پرداخت اقساط سالانه که برای مدت ۲۰ سال است، توزیع می‌گردد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسکن
عدلی و قضایی
نظرات بینندگان:

>>>   درکجا اعمار میگررد

>>>   احیانن اگر همین اپارتمان های ذکر شدهبرای کارمندانادارات متذکره توزیع گردد به یقین گفته میتوانم که برای کسانی توزیع خواهد گردید که در چوکی های بلند و صاحب قدرت در ادره مربوطه هستند و چندین خانه هم دارند نه برای کارمندان پایین رتبه که در خانههای کرایی زندگی میکنند و معاش کمتر دارند این چیزیست که تجربه گذشته به اثبات رسانده است بخاطری برای مامورین متقاعد چیزی نمیگویم که معاش ناچیزی انها را همین دولت بنام وحدت ملی بوقت و زمانش برایشان نمیدهد چه رسد که در فکر خانه انها شود سال ها کار کرده اما امروز خانه بدوش و محتاج نان شباروزی خود است اینها از لست قلم حکومت افتیده اصلا به انها توجه نشده ونمیگردد شعار حکومت و دولت هیچ شهروند از شهروند دیگر برتری ندارد چه شعار خوب و چه تطبیق از شعار که در طول زمان سپری شده این حکومت دیده شده است .

>>>   واکنش مردمی استان سمنگان شهر رستم
نامه سرگشاده به منیره یوسف زاده و گُماشتگانش!
نوشته از وفی لله شاهرخی
اهانت ملت بزرگ افغانستان توسط منیره یوسف زاده سخنگوی ارگانهای محل

منیره گفته است ، جز کابل ، هرات و بلخ دیگر مردم این کشور بیسواد و دهقان اند، والی تازه گماشته سمنگان به سویه این مردم عوام صحبت کرده است.

این خانم در یک سخن تاریخ، فرهنگ و ملت افغانستان را توهین کرده است، برای روشنی ذهن او و گماشتگانش چند نکته از عظمت این سرزمین را یاد میکنم؛

افغانستان مرکز مدنیت جهان است، مظاهر تمام مدنیت های که بشریت تجربه کرده است در افغانستان موجود است.
اسکندر مقدونی درینجا زمینگیر شد، بریتانیای کبیر نخستین بار طعم شکست را در افغانستان چشید، امپراتوری شوروی همینجا به گورستان رفت، سرنوشت دیگران را هم که می بینید.

در زمینه قدامت فرهنگی شهر سوخته سیستان ، دموراسی قندهار، تپه سردار غزنه، شهر غلغله و پیکره های بامیان، شورتوغی تخار و غار گوسفند مرو بدخشان، طلا تپه شبرغان وغیره سخن از مدنیت 20 تا 50 هزار سال قبل دارد.

روزگاری بادغیس مهد شاهان سامانی
درهزارسال قبل، استان مرکز شاهی صفاریان، غزنه مهد فرمانروایی مشرق زمین در عهد غزنویان، تخارستان، بدخشان، گوزگانان، مهد فرمانروایی های بزرگ بود.

سوری ها، ابدالی ها، لودی ها از این خطه تا اقصای سیه قاره حکومت کردند.

همین سمنگانِ که شما مردمش را عوام خوانده اید به شواهد مواضع هزارسُم ، قره کمر در 50 هزار سال قبل مرکز مدنیت بوده است.
استوپه و معبد تخت رستم در عهد زردشتیان و بعد بوداییان ، کعبه این آیین ها بوده است.

کتیبه رباطک سمنگان نشان داد که سمنگان مرکز بزرگ کوشانیان بود و این کتیبه زبانشناسی دنیا را دیگرگون کرد.

این شخصیت ها از سرزمین های عوام زده به قول شما برخاسته است، رحم دل خان و میرهوتک افغان قندهار، وصیف سیستانی، حنظله بادغیسی، حسن غزنوی ، مولف حدودالعالم هزار سال قبل در جوزجان، پروفیسور غلام محمد سمینگی، عبدالرحیم شیدا، فاریات گل پاچا الفت، پژواک از مشرقی، عبدالحی حبیبی، مولوی حبیب الله، مولوی واصف خاکی قندهار، مرزا عصمت الله شرقی، داملا دین محمد سمنگانی، سید محمد دهقان، میرزاخورترک خان، سیدمحمد دهقان، والوالجی ، محمد سلیم طغر، شاه عبدالله از بدخشان و تخار، کاتب هزاره عزنی و هزاران دیگر از مردم عوام به قول شما نمایندگی میکنند.

همین امروز صدها دکتور، و هزاران ماستر در رشته های مختلف که ذکر شان در صفحات نمی گنجد، درین ولایات وجود دارد که یا بیکار اند و یا به موسسات خصوصی کارمیکنند، زیرا مراکز و نهادهای دولتی را بی مایه های چون شما منیره اشغال کرده است.

منیره یوسف زاده تاریخ با عظمت افغانستان، مردم آزاده و دانش گستر و فرهنگ غنی و پرشکوه افغانستان را اهانت کرده است.

کسانیکه چنین افراد سطحی و بی مایه را گزیده اند از ملت بزرگ افغانستان معذرت بخواهند.

این خانم به خاطر توهین به ملت افغانستان به دادگاه معرفی گردد و برای یک روز دیگر اجازه کار برایش ندهند و توجه داشته باشند که با وسیله های نادرست به هدف خوب و مقدس نخواهند رسید.

دیگر ازگزینش افراد پرورده غیر، نا آشنا به مردم ، میهن و فرهنگ ما خود داری کنند.

وفی الله شاهرخی

>>>   به تحصیلات عالی ، صحت عامه ، و سایر بخشها نیز چاره جویی شود ؛ حداقل طوریکه به کدرهای فوق تخصص و مسئولین با احساس توزیع شود تا مشکل مسکن خود را مرفوع ببینند و تشویق شوند و حتی از مهاجرت به کشور بیایند! بیازو کشور و دولت نیاز به ساخت و ساختمان سازی دارد و ساختمان کم است در کشور ، و حتی میتوانند در دهها سال بعد با ارزش بلندتر در بازار بفروشند! و امروز رفاه نسبی کدرهای مورد نیاز را تامین کنند تا در پیشرفت کشور از وجود آنان استفاده صورت بگیرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است