عبدالله: عوامل داخلی و خارجی جنگ شناسایی شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۷    ۱۳۹۶/۱۲/۳ کد خبر: 147201 منبع: پرینت

شورای عالی صلح در یک ویژه برنامه نتایج سومین کنفرانس ملیِ مشورتیِ صلح با بزرگان قومی، مجاهدین و نماینده‌گان شوراهای ولایتی را با رییس اجرایی کشور در میان گذاشت.

دوکتور عبدالله رییس اجرایی کشور که در این ویژه برنامه سخن می‌زد گفت که اکثریت مردم افغانستان صلح می‌خواهند ولی چرا به یک نتیجهٔ عملی دست نیافتیم. باید نواقصی که باعث گسترش جنگ شده، شناسایی و برطرف گردد.

رییس اجرایی کشور از مخالفان مسلح خواست که صدای واحد و مشترک مردم افغانستان را بشنوند و دست از جنگ و خشونت بردارند. دوکتور عبدالله عبدالله به مردم افغانستان اطمینان داد که حکومت عزم و ارادهٔ قوی در پیشبرد صلح دارد.

دوکتور عبدالله گفت که صلح عادلانه به معنی صلح با عزت و آبرومندانه برای همه است تا کسی‌که از جنگ دست می‌کشد، عزتش حفظ شده و در ساختن کشور، ملک و آیندهٔ فرزندانش سهیم شود.

رییس اجرایی کشور خطاب به بزرگان جلسه یادآور شد که ما باید تهدابی را بگذاریم تا فرزندان‌مان آینده بهتر داشته باشد؛ اما این تهداب بدون کوشش جمعی تنها با حکومت و شورای عالی صلح ممکن نیست.

دوکتور عبدالله تاکید کرد که شورای عالی صلح مرجع اصلی و اساسی صلح است و باید تمام نهادها با آن هماهنگی و همکاری داشته باشند.

رییس اجرایی کشور تاکید کرد که لازم است تا عوامل داخلی و خارجی جنگ شناسایی شود و برای حل آن یک اجماع منطقه‌یی و بین‌المللی شکل بگیرد.

همچنان، بزرگان قومی، مجاهدین و نمایندگان شورای‌‌های ولایتی طی قطعنامه‌یی جنگ جاری افغانستان ناروا و به نفع استخبارات بیرونی خوانده و از طالبان خواستند که به خاطر ختم جنگ به پروسه صلح بپیوندند.

آنان ضمن حمایت قاطع از رهبری حکومت وحدت ملی و پروسه صلح بر تامین منافع ملی، حفظ تمامیت ارضی، شناسایی عوامل جنگ، ضرورت حمایت جامعه جهانی، اصلاحات، مبارزه با فساد اداری، اجماع سیاسی و اتحاد در میان مردم افغانستان تاکید ورزیدند.

در همین برنامه، رییس اجرایی کشور خطاب به شورای صلح و بزرگان و مجاهدین افغانستان گفت که نتایج این کنفرانس ملی حکومت را در پیشبرد پروسه صلح کمک می‌کند؛ زیرا در این کنفرانس نماینده‌گان مردم از ۳۴ ولایت افغانستان پیام مردم را به مرکز انتقال دادند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
صلح
نظرات بینندگان:

>>>   آقای عبدالله تو دیگه در کجا زندگی می کنی هنوز پس از هفده سال عوامل جنگ در افغانستان برای تو معلوم نیست؟ عجیب است با این معلومات چگونه حکومت می کنید که بعد از این مدت هنوز عوامل جنگ در افغانستان را نمی شناسید؟

>>>   عوامل داخلی خود و همراهانت، و عوامل خارجی امریالیسم امریکا و نیو امپرالیستها اند!!!!

>>>   Ariaie
چى شد كنفرانس مطبوعاتى داكتر عبدالله در رابطه به شناسنامه هاى هوشمند؟

>>>   ایران

>>>   عبدالله چنان مصروف پرکردن جیب و "وند" زدن است که بعد از بیست سال از خواب بیدار شده و عوامل داخلی و خارجی جنگ را شناسایی میکند!!! کسانیکه هنوز هم عبدالله و شرکاء را "لایق رهبری" این کشور میدانند یا ....!!!!!!!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است