روزانه چند آمریکایی با سلاح گرم کشته می شوند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۴    ۱۳۹۶/۱۲/۳ کد خبر: 147169 منبع: پرینت

شبکه تلویزیونی سی ان ان به دنبال کشتار در دبیرستان 'استونمن داگلاس' واقع در 'پارکلند' ایالت فلوریدا ، با انتقاد از آزادی حمل سلاح در آمریکا گزارش داد: بطور میانگین روزانه 96 آمریکایی بر اثر حوادث تیراندازی با سلاح گرم در آمریکا کشته می شوند.

سی ان ان افزود:'نیکلاس کروز' نوجوان 19 ساله سفید پوست آمریکایی در 14فوریه با سلاح گرم 17 نفر از دانش آموزان دبیرستان استونمن داگلاس را به قتل رساند، اکنون محصلان بسیاری از مدارس آمریکا با اعتراض های سراسری خواستار اصلاحات در قانون حمل اسلحه در این کشور هستند.

این رسانه تصویری آمریکایی در ادامه گزارش داد:بنابر آمار ارایه شده از سوی 'هرشهر برای امنیت سلاح' (Everytown for Gun Safety)،روزانه بطور متوسط 96 آمریکایی بر اثر حوادث تیراندازی کشته می شوند که برای هر فردی که به ضرب گلوله کشته می شود، بیش از دونفر دیگر نیز مجروح می شوند که ازاین تعداد حدود هفت نفر کودک و نوجوان هستند که قربانی این حوادث می شوند.

سی ان ان افزود: بنابر اطلاعات 'Everytown for Gun Safety ' ، در هر ماه بطور میانگین 50 زن توسط شریک زندگی شان کشته می شوند.
این رسانه خبری آمریکایی در بخش دیگری و این بار به نقل از منبع دیگری به نام ' Gun Violence Archive' افزود که با شروع سال میلادی جدید ، 2018، تاکنون بیش از یکهزار و 800 نفر بر اثر تیراندازی در آمریکا کشته شدند.

سی ان ان به نقل از آمار ارایه شده از سوی ' موسسه ملی عدل' (NIJ ) آمریکا درسال 2009 میلادی،گزارش داد: برآورد می شود که از جمعیت نزدیک به 326میلیون نفری آمریکا(2017) حدود 310میلیون شهروند غیرنظامی آمریکایی سلاح گرم در اختیار دارند.
این رسانه آمریکایی با اشاره به تحقیق به عمل آمده عنوان کرد اکثر شهروندان آمریکایی نداشتن سلاح گرم را غیر قابل تصور می دانند.

نیکولاس کروز 19ساله به دبیرستان استونمن داگلاس واقع در «پارکلند» ایالت فلوریدا حمله کرد و 17 نفر را کشت. کروز سال گذشته میلادی «به دلایل انضباطی» از مدرسه اخراج شده بود.
این درحالی است که پولیس فدرال آمریکا (FBI) هم اکنون متهم به سهل انگاری در نادیده گرفتن هشدارهای داده شده درباره کروز و متهم به نقض پروتکل های مربوطه شده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قانون اسلحه
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است