هفتاد هزار بحرینی حق نامزدی در انتخابات را ندارند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۸    ۱۳۹۶/۱۲/۲ کد خبر: 147131 منبع: پرینت

مجلس بحرین قانونی را تصویب کرده که بر اساس آن هر شهروندی که به جریان های سیاسی منحل شده به وسیله دولت بحرین، گرایش داشته باشند حق مشارکت در انتخابات پارلمانی را ندارند.

به گزارش شبکه خبری اللولوة، نمایندگان مجلس بحرین با قانون جدیدی اعلام موافقت کردند که طبق آن هر شخصی که گرایشی به جمعیت های سیاسی منحل شده توسط رژیم آل‌خلیفه داشته و یا زمانی عضو آنها بوده است، حق نامزد شدن در انتخابات مجلس و شوراهای شهر را نخواهد داشت.

این در حالی است که دیوان عالی بحرین تجدید نظر در حکم انحلال جمعیت «ملی-اسلامی الوفاق» را وارد ندانسته و رای به انحلال آن داد. الوفاق بیش از 70 هزار عضو رسمی در بحرین داشته و در سال 2010 نیز نامزدهای آن که همگی در انتخابات مجلس رای آورده بودند 64% کل آرا مردم را به خود اختصاص دادند. نمایندگان الوفاق سال 2011 در اعتراض به هجوم مسلحانه ارتش بحرین با حمایت و همراهی امارات و عربستان به تجمع مسالمت آمیز مردم در میدان اللولوة منامه، بطور دسته جمعی از مجلس بحرین استعفا دادند.

از دیگر جمعیت های سیاسی منحل شده می توان به جمعیت «وعد» اشاره کرد که به همراهی الوفاق و دیگر جمعیت های معارض مانند الوحدوی و الاخا و غیره از سال 2011 تا کنون انتخابات مجلس بحرین را تحریم نموده اند.

این تحریم باعث کاهش چشمگیر حضور مردم در انتخابات شده به نحوی که مجلس حال حاضر بحرین مورد استهزا و تمسخر قرار گرفته ست چرا که نامزدها با تعداد آرا بسیار پایین وارد مجلس شده و تعداد رای کسب شده توسط برخی از 150 رای تجاوز ننموده است.

تنها با درنظرگرفتن تعداد اعضای رسمی جمعیت های سیاسی منحل شده در بحرین میتوان نتیجه گرفت ابلاغ و اجرایی شدن قانون فوق الذکر بدین معنا خواهد بود که بیش از 70 هزار بحرینی حق نامزدی در انتخابات مجلس و شوراهای شهر بحرین را نخواهند داشت.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بحرینی
انتخابات
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است