نگرانی گروه های فلسطینی از اوضاع اقتصادی غزه
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۵    ۱۳۹۶/۱۲/۲ کد خبر: 147102 منبع: پرینت

گروه های فلسطینی با اشاره به بحرانی بودن اوضاع اقتصادی غزه آن را به بشکه باروت نزدیک به انفجار توصیف و از اعتصاب، بسته بودن مغازه ها وتوقف نقل و انتقال ها در این شهر خبر دادند.

به گزارش فلسطین الیوم، گروه های فلسطینی در نشست مطبوعاتی اعلام کردند که غزه بشکه باروتی است که در صورت شکسته نشدن دیوار سکوت هر لحظه به انفجار نزدیک تر می شود و آنها از مقام های فلسطینی و دولت الحمدلله خواستند به مسوولیت خود به ویژه پس از اینکه دولت مسوولیت خود در نوار غزه را بر اساس توافق اخیر قاهره تحویل گرفت عمل کنند.

گروه های فلسطینی از جامعه بین المللی خواستند فوری برای ارسال کمک های ضروری به نوار غزه تحت محاصره اقدام کنند همچنین از مصر خواستند با بازگشایی مرز رفح، اجازه رفت وآمد وورود کمک ها به این شهر را صادر کنند.

گروه های فلسطینی بار دیگر از اتحادیه عرب وسازمان همکاری اسلامی خواستند برای نجات نوار غزه دست به اقدام فوری بزنند همچنین خواستار همبستگی بیشتر مردم فلسطین برای مقابله با اوضاع بد اقتصادی شدند.

یک منبع مقاومت فلسطین در جنوب نوار غزه گفت: هواپیماهای اسراییل صبح روز دوشنبه علاوه بر شلیک چندین موشک به سمت زمین های کشاورزی، طی چند نوبت مناطق شرقی شهر رفح در جنوب نوار غزه را به شدت بمباران کردند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که جنگنده های اسراییل بامداد شهر رفح در نوار غزه را در چند نوبت هدف موشک قرار دادند.

این منابع افزودند: جنگنده های اسراییل چندین موشک به سمت زمین های کشاورزی، در شرق رفح در جنوب نوار غزه شلیک کردند.

پایگاه خبری اسراییل 'واللا' به نقل از سخنگوی ارتش اسراییل اقرار کرد که جنگنده های این رژیم صبح روز دوشنبه زیر ساخت های جنوب نوار غزه را مورد حمله قرار دادند که به نظر می رسد هدف آن انهدام تونل های جدید مقاومت فلسطین است.

اسراییل با ادعای شلیک یک فروند راکت از غزه به سرزمین های اشغالی، اعلام کرد که این راکت در منطقه ای در نزدیکی شهرک اسراییل نشین 'هنیگف' فرود آمده است.

همچنین سخنگوی ارتش اسراییل در صفحه توییترش ادعا کرد: راکتی که از نوار غزه به اسراییل شلیک شده بود، رهگیری شده است.

رسانه های محلی همچنین گزارش دادند: پس از شلیک راکت به سرزمین های اشغالی، آژیرهای خطر در شهر اسراییل 'سدیروت' در مجاورت نوار غزه به صدا در آمده است.

اوضاع در سرزمین های اشغالی از 15 قوس 96 که دونالد ترامپ رسیس جمهوری آمریکا، قدس را به عنوان پایتخت اسراییل به رسمیت شناخت، وخیم تر شده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فلسطین
غزه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است