توقف توزیع تذکره به امر سفیر آمریکا
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۳    ۱۳۹۶/۱۲/۲ کد خبر: 147075 منبع: پرینت

نقل اول:
توزیع شناسنامه هوشمند قطع می شود؟
سفير امريكا نزد صلاح الدين رباني رئيس جمعيت اسلامي مي رود و مي گويد؛ از ملاقات ارگ آمده ام اشرف غني به من گفت: جمعيت مانع بزرگ عليه برنامه هاي شماست.
از روس ها پول و اسلحه مي گيرند و مانع برنامه هاي اصلاحي مي شوند. اگر اگر حمايتم نمي كنيد، حكومت را رها مي كنم.
سفير امريكا به اشرف غني گفته است: پيام قصر سفيد است بايد به اين وضع پايان داده شود.
بعدا صلاح الدين خان از چند دور گفتگو هاي جمعيت با ارگ به گونه مشرح مي گويد.
از لجاجت و يكتازي هاي ارگ در مورد شناسنامه هاي هوشمند و از توزيع پول هاي هنگفت در بغلان، تخار و كندز ياد آوري مي كند.
سفير امريكا به صلاح الدين خان مي گويد: شناسنامه هاي هوشمند توزيع نمي شود، قضيه بلخ بجايش اما در مورد سمنگان بايد به يك توافق برسيد.
آقاي رباني خواهان تقرر آقاي خدام به عنوان والي بغلان هم زمان با معرفي والي سمنگان مي شود.
بالاخره با سفير امريكا به توافق مي رسند كه آقاي خدام معاون شوراي صلح، آقاي ضيا معاون ولايت سمنگان و يكي از سفارت خانه هاي اروپايي نيز به جمعيت اسلامي داده شود.
رازق مامون

نقل دوم:
توزیع تذکره های الترونیکی که به فرمان رییس جمهور آغاز شده بود، با مخالفت اقشار مختلف مردم و اعتراض رییس اجرایی روبرو گردید.
رییس اجرایی بنا به خواست مردم و اطرافیانش تصمیم گرفت تا به توزیع تذکره های جدید بانام افغان اعتراض کرده و خواهان توقف طرح توزیع گردد.
اما اداره تذکره های الکترونیکی به دستور رییس جمهور و بدون توجه اعتراض ها و مخالفت ها، توزیع را نوبت بندی کرده و بانام افغان به تعدادی از اعضای کابینه و برخی دیگر از کارمندان وزارتخانه ها زمینه صدور تذکره ها را ایجاد کرد و برخی را مجبور نمود که فرم درخواست تذکره را تکمیل نمایند.
پس از این جریان، تعدادی از جمله رییس اجرایی دست به دامن سفیر آمریکا در کابل شده و از وی تقاضا کردند تا دستور رییس جمهور را نقض و امر توقف صدور تذکره ها را با نام افغان صادر نماید.
از آنجا که خواست آمریکا و قوم افغان و در راس آن جناب غنی از اول این بوده است که هرگز تذکره توزیع نشود تا تمامی پشتون های پاکستانی را به آمار قوم خود در افغانستان بفزایند، جناب سفیر رسما دستور توقف توزیع تذکره های الکترونیکی را صادر فرمودند و به اشرف غنی نیز اعلام کرد که بهتر است این طرح متوقف شود تا تذکره های جدید به انتخابات نرسد.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تذکره
سفیر آمریکا
شناسنامه
نظرات بینندگان:

>>>   ...های لجوج نمیګذارند افغانستان به طرف اعتلا وشګوفایی قدم بګذارند - ملیت بوزینه را درآن تحریردارند ولی جهت شګوفایی میهن ما
ضرور است تا شناسنامه توزیع ګردد - ای آن اقوامی که نسبت لجاجت ونادانی ممانعت مینمایید دیګر بس است - درصد سال ګذشته درینمورد هیچ تعصبی موجود نبوده . آریایی ازهرات

>>>   سفیر امریکا هم به غنی و هم به عبدالله هر طور دلش خواست دستور میدهد!!!

>>>   کارت پشتون های پاکستانی افغان نوشته اند. ما همه افغانستانی هستیم. نه افغان. تابعیت مقوله یی است مربوط کشور و دولت نه قوم و ملیت. چون ما هنوز به ملت تبدیل نشده ایم، سخن گفتن از ملتی به نام افغان چیزی جز پروپاگند حلقات حاکم نیست. چگونه می توان در نبود ملت از هویت ملی آن هم هویتی که مورد اجماع همگانی نیست سخن گفت؟ هر کنشی، واکنشی دارد. اقدام ارگ که خلاف اجماع همگانی صورت گرفت واکنش اقوام غیر پشتون را برانگیخت و هر روز اعتراضات در برابر این زورگویی و تحمیل هویت یک قوم بر اقوام دیگر رو به افزایش دارد. اگر به راستی بخواهیم این بیماری سرطانی ریشه کن شود، با حفظ هویت های تباری یا قومی به هویت فرهنگی- تمدنی خراسانی و ایرانی شرقی برگردیم. در غیر آن، این افسانه سگ منگسک تا قیامت ادامه خواهد یافت. پشتون ها پافشاری خواهند کرد که همه افغان هستیم و نمایندگان سایر اقوام خلاف آن موضعگیری خواهند کرد. شما نباید این موضوع را ساده بگیرید. وقتی این درد را احساس می کردید که کسی هویت شما را به جای پشتون مثلا هزاره می گفت. معنای افغان تغیبر نکرده است. افغان معنای دیگری جز پشتون ندارد. همه تلاش ها مبنی بر تحمیل این هویت بر سایر اقوام با ناکامی رور به رو خواهد شد. شاید عده یی یعه خاطر مصلحت ظاهرا بگویند، بله ما همه افغان هستیم. اما این هویت هیچ ربطی به سایر اقوام بانشد کشور ندارد. در یک سخن، افغان خواندن سایر اقوام پروژه سیاسی یی است که هدف از میان بردن هویت های سایر اقوام را دنبال می کند. آیا شما متوجه هستید که پشتون ها صد در صد از این طرح حمایت می کنند . اما از نمایندگان سایر اقوام تنها کسانی برای ظاهرسازی می گویند که همه ما افغان هستیم که پست ها دولتی دارند. باید برای همیشه به یاد داشته باشید که نام کشور ما را انگلیسی ها به خاطر اهداف استعماری افغانستان گذاشته اند. نه این که خود مردم ما گذاشته باشند. این نام هیچ ربطی به گذشته فرهنگی - تمدنی ما ندارد.

>>>   امــــــــر از بالا جـــــــــای آمـــــــــده !
زوربــــــــالای زور ،
بـرادر افـغــــــان حلالا غیــــــــرتت را نشــــــان بده ومخـــــالپــــــت کُـــــن !!
امـر از جای آمــــده که درمقابل آن همه دست های مابالا است چی پـختـــون چی تاجیک چـــی ازبک یا هزاره ودیگران ،
وقتی ما دربین خود بجای گذشت ومدارا از قُـــــــلــــــدری وخلاف آئین اسلامی ازبرتری قومی موضع میــــگیـــــــــریـــم همین مناسب حال ماست که یک مرجع باشد تا امـرونهی او موبمو قابل تطبیق بالای همه بـــوده ودیگر قابل بحث نباشد ،
ر

>>>   Soraya Baha
شبیخون معامله گران جمعیت با سفیرامریکا در نیمه شب دورازچشم استادعطای نورکه مصروف تدارک نیروهای کمکی ازشورای ولایتی بغلان و پلخمری به سوی سمنگان برای کریم خدام والی سمنگان بود بازتاب گسترده می یابد. جمعیت اسلامی این خیانت تاریخی خود را به عطای نور و کریم خدام وآرمانهای نسل امروز و فردای کشو درمعامله با سه پست ناچیزچگونه توجیه می کنند، سه پست با یک آرمان بزرگ آزادیخواهی چگونه معامله می شود؟ خون هایی که دیروز و خون هایی که امروز روی خیابانهای شهر کابل در یک انفجار نا بهنگام می ریزد و خون هایی که طالب و داعش فردا در شمال خواهد ریخت آیا می شود با یک پست سفارت و وزارت و ولایت معامله شود ؟
عبدالله عبدالله اين نامرد تاریخ سفير امريكا را تحریک می کند که استاد عطا والي های صفحات شمال را به نافرمانی علیه حکومت وحدت ملی وامیدارد. سفير أمريكا به ديدار صلاح الدين رباني رفته و به وسیله وی والي سمنگان، کریم خدم را عاجل برکنار و والی جدید ابراهیمی گلبدینی را به جای یک والی با کفایت ترکمن به سمنگان می گمارند و چه نامردانه عطای نور را غافلگیر و در مقابل یک عمل انجام شده قرار می دهند. صلام الدین ربانی با شحاعت و محبوبیت روز افزون عطای نور خود را رانده شده در حاشیه می پندارد و در تبانی با عبدالله و سفیر امریکا غرور پایمال شده خود را گویا اعاده می کند؛ اما تاریخ فرزندی را که با قاتلان پدرشمی هواست صلح کند هرگز نمی بخشد.

>>>   جـنـرال صـاحب رازک قندهار!
اگـر براستی غیـــــرت داری حالا درمقابل امـر بالاجای مخالفت کن ،

>>>   مـکن بر زیر دستــان ستــــم
که دستیــــست بالای دســت تو هـــــم

>>>   خــــــــداوند خیر دهد کفار را که مانع ظلم یک مسلمان برمسلمان دیگر میشوند،

>>>   Hamed
پشتون‌ها بهتر از همه میدانند که افغان معادل پشتون است. این که بیان می‌کنند افغان شامل حال همه می‌شود بخاطر امتیاز گیری است که تنها غیر پشتون های گوسفندی و نوکر را شکار می‌توانند دیگران از کنترول شان بالاست.

>>>   جلالتمآب دونالد ترامپ !
احتراما به پیشگاه شما عارض میگردم اینکه طوریکه شما بهتر از ما مسلمانان میدانید خداوند عالم زن ومرد را انسان ومساوی الحقوق خلق کرد حالا درتعدادی از السوالی های بعضی ولایات مردان زنان را مانند مواشی خرید و فروش وتبادله میکنند
لطفا برای منع این مظالم وحصول ثواب اخروی برای خود اینان رابه صراط المستقیم وادار سازید

>>>   مولانا های ترورست پاکستانی چرا وزیر خارجه وحکومت پاکستان را از دوستی با شوروی ها که به هیچ کتابی پابند تنیستند منع نمیکند؟
هرماه یک دوبار وزیر خراجه پاکستان به پابوسی روسها مشکو میرود آیا دوستی با کفار تنهابرای افغانستان منع است وبرای پاکستان دوستی با کقفر ثواب دارد؟
مولانای ترورست وتاحر دینی
عضو فعال آی ای آی
معاش ماهانه 20000کلدار

>>>   زازق مامون در مورد جمیعت همیشه این نوع مبالغه ها را داشته . من فکر میکنم که جز دوروغ بیشتر نیست.

>>>   سخنان مامون در موردمانع شدن توزیع تذکره های برقی بنام نوشتن ملیت به هم افغان بدستور سفیر امریکا کاملا درست است چونسفیر درک درست کردهاست که توزیع تذکره برقی به چنین شکل خواست اقلیت استفاده اتلاق کلمه افغان به همه عواقب ناکوار دارد و نوع تفرقه و نفاق است و کشمکش داخل را بوجود میاورد برای کاهش از تفرقه و نفاق و جنگ و خون ریزی سفیر امریکا چنین تصمصم را گرفت که توزیع تذکرهمطابق فرمان تقنینی ریس جمهور غنی احمدزی نادرت است توزیع نشود و اگر میخواهندتذکره برقی توزیع شود بهتر است باساس اصل مواد قانون توشیح شده ان که طرف قبول اکثریت جامعهاست توزیع گردد.

>>>   محمد همایون صادقی
کاملن درست گفتید .
ما و شما و نخبگان ناجیک گوسفند نیستیم ما عقلانی از هویت قومی تاجیکی و هویت زبانی مان فارسی دفاع میکنیم .
جایگاه خداوند و ایمان به او برای من عقلانی است .
اما ؛ من بالاتر از پیغمبران هویت قومی تاجیکی و زبانی ام را رجحان میدهم چونکه در هویت من قبل از ظهور پیغمبران ، یکتا پرستی و ایمان به خداوند و انساندوستی در آیین نامه تاجیکان حک شده بود .

>>>   Salam
والله بالله و تالله ، اگر بختى دهقانى ام يارى كند و سيمرغ تيلفون غنى بر شانه هايم نشيند و صدا بزنند كه بيا بعد من تو همه يى اختيار ات امور را دارى ، قسم مى خورم كه يك لحظه هم تهى دستى اين ديوانه يى متعصب را قبول نمى كنم ، اما امروز همه در پاى او سجده مى كنند و او را رييس و فرمانده مى خوانند ، اين اوج ذلت و درمانده گى است و بس.

>>>   من فارسيوان هستم شما چطور؟

>>>   سادات قوم و هویت من است و حق دارم که در کنار سایر اقوام عزتمند این سرزمین به حیث شهروند افغانستان از تمام حقوق و مزایای شهروندی مستفید شوم.
اما هیچکسی حق تعیین هویت و تحمیل هویت دیگران را بر من ندارد.
من سادات هستم، نه افغان/پشتون.

>>>   توقف توزیع امـر جانباز خان است ، اگر بالای سنگ گذاشته شود سنگ را آب میسازد

>>>   Lalzad
تسلیمی «مقام ولایت» در بدل «معاونیت شورای صلح»!
===============================
در بن نیز «ریاست دولت» را تسلیم کردند و «وزیر حکومت» شدند...

به این «معامله» نباید آفرین گفت؟

>>>   راستش همان کسانی که اسلامیت و افغانیت را شعار خود ساخته‌ اند بعید است که به مفهوم هیچکدام از این دو پی برده باشند اگر اسلامیت می‌ خواهید که اسلام ملت واحد است پس چرا آن را به افغانیت و ایرانیت و پاکستانیت و عربیت و فلان و بهمان تقسیم می‌ کنید اگر افغانیت می‌ خواهید بفرمایید بگویید که کجای این واژه‌ مسحورتان ساخته که ما هم بدانیم؟

>>>   دیگر زمان بردگی و اسارت و جهل فرا رسیده و یک عده که هنوز در خواب قرون وسطایی به‌سر می‌ برند از خواب بیدار شوند در غیر آن بعید است که راه به‌ جایی ببرند این چند دهه جنگ و کشتار هر بدی که داشته اما یک خوبی بزرگی هم داشته که مردم را آگاه ساخته است و این آگاهی برای یک عده متحجر و فاشیست سخت مایه‌ ی نگرانی شده است اما چاره‌ ای نیست مردم این سرزمین مردم پنجاه سال، صد سال و دوصد سال پیش نیستند این انقلاب‌ ها و تحولات، مردم را سخت بیدار و هوشیار ساخته است و حالا چاره‌ ای نیست جز اینکه این بیداری و هوشیاری را بپذیریم و به آن احترام بگذاریم در غیر آن هرکسی بخواهد خلاف

>>>   Lalzad
چرا هیچ کسی از نقش «مار آستین» در قضیه سمنگان چیزی نمی گوید؟

>>>   Bagramian
امروز در سراسر دنیا خواسته و یا ناخواسته واژه افغان با انتحار، طالب، کشت و قاجاق مواد مخدر، وحشت، دهشت ،جهالت، بدویت، خرابکاری، برادر کشی و پدرکشی، کینه و دگر ستیزی ،فساد و تقلب و ... مساوی و برابر شناخته و پنداشته میشود !
همچنان، کسی قبول کند یا کند واژه های دینی و لاهوتی اسلام و اسلامیت امروز با نام القاعده، داعش، بوکو حرام ، حزب اسلامی و ده ها سازمان و گروه دهشت افگن و تروریستی در جهان عجین و مترادف شده است!
پس ، با این همه، حاجی غنی احمدزی با لجاجت قبیلوی ، اوغانیت و اسلامیت را مساوی به انسانیت میداند!

خدا یا چنان کن پایان کار
تو خشنود باشی و ما رستگار!

>>>   اوغان سازی دو صد سال است که ناکام مانده در آینده هم ناکام میماند۰ حتی پشتو اوغانی خود را هم اگر پاره پاره کنن باز هم ناکام هستند۰ بزور انگلیس نتوانستند، بزور روس نتوانستند، بزور پنجابی نتوانستند، و حال بزور امریکا هم نمتوانند؛ چون اهلیت و فرهنگ آنرا ندارند۰

>>>   محمد همایون صادقی
اگر هموطنان اوغان ما میگویند که اوغان نام قوم پشتون نیست پس چرا این نام مضحک و زننده را برای خود و اقوام دیگر انتخاب کرده اند .
پس بگذارند که نام کشور خراسان هویت ملی همه خراسانی باشد .
در شناسنامه ها هویت قومی و زبانی هر قوم نیز باید درج شود .
پشتون خراسانی ، اوزبیک خراسانی ، تاجیک خراسانی ، هزاره خراسانی ، سادات خراسانی چهار ایماق خراسانی ، بلوچ خراسانی ، پشه ای خراسانی ، هندوی خراسانی ، عرب خراسانی ، ترکمن خراسانی ، جت خراسانی ، غلجایی خراسانی ، ابدالی خراسانی ، نورستانی خراسانی و ....درج شود و این یگانه گزینه و راه رسبدن عادلانه بدون خون ریزی بسوی ملت و دولت ملت شدن است .
خورآسان ترکیب دو واژه است .
خور یعنی خورشید
آسان سرزمین
یعنی سرزمین خوزشید .
افغان یعنی غنی غنی یعنی چیغ غالمغال ، خشونت ، مستبد ، خونخوار ، انتحاری ، طالب و داعش .
در خارج از کشور هنهء اوغانتبار ها خود را نمیگویند که ما اوغان استیم .
فارسی زبانان ایشان مبگویند ما ایرانی و یا تاجیک استیم و پشتو زبانان ایشان خود را پشاوری پاکستانی می نامتد .
با این شیوه که به زور شمشیر انگلیس و آمریکا بخواهند سر ها ببرند و همه را اوغان سازند کاملن ناممکن است .
در این بازی عاقبت بازنده اصلی اوغان ها استند .
فکر نکند که با کشتار اقوام غیر اوغان از تن آنها خون جاری میشود و از اوغان ها آب که دوباره آنرا با آب پر کنند .
این عمل فاشیستی زمامداران اوغان ، قیام همه اقوام را برمی انگیزد ، آنگاه که به تمام کشور های جهان پناه ببرند تا کمک ایشان کنند باپشتبانی باداران خارجی ایشان نمیتوانند مقاومت کنند .
ناگزیر به دیار پدری ایشان یعنی کوه های سلیمانی مسکن گزین شوند و مهمانی قریب به سه قرنه ایشان در این سرزمین و خاک پاک خراسان پایان میابد .

>>>   ثریا بها دوشاخه غولک تان چطور است

>>>   Raheel
بلی، سیاست افغانی همین است که به کمک خارجیها باید بر سر قدرت آمد و حریفان داخلی خود را سرکوب کرد. چنانچه کرزی از وزیر دفاع امریکا می خواهد که باید مخالفینش را با بمب و راکت بکوبند تا به راه بیایند....

>>>   Zahir Ariaie
كسانيكه هنوز چهره فاشيزم تبهكار را نشناخته اند ، خوب بشناسند.
كرزى گفت" وقتى ما نتوانيم حكومت كنيم بهتر است زمين برگشت طالبان را در قدرت مساعد سازيم تا "پنجشيرى " ها نتوانند حكومت كنند!"
اكنون كه ميدانند در دموكراسى و راى ازاد زود يا دير اين ملت خود را از بند استبداد ازاد ميكند، دقيقاً با اوردن گلبدين، تسليمى هاى مدريت شده مناطق و قومى سازى حكومت در همان مسير روان اند تا اگر در حكومت نباشند، حكومتى را تحويل ديگران دهند كه هشتاد در صد خاك دست طالب باشد و نه پول در خزانه و نه حمايت بين المللى !
اين است چهره وحشتناك فاشيزم قومى در افغانستان !

>>>   کفشی که برای پای تو مناسب است ممکن است پای دیگری را زخم کند این نام عادلانه است که تمام دستورالعمل های زندگیمان را خود خواهانه درست بدانیم و آن را برای همگان بخواهیم همیشه آنچه در ذهن تو میگذرد اصل مطلق نیست

>>>   Mazdak Farid
با استبداد و دروغ نمی توان به آبادی رسید . در سرزمین ما حالا استبداد و دروغ حکومت می کند . قبیله پرستان امکانات جامعۀ جهانی را برای استبداد و دروغ مصرف می کنند . از هر اعتراض شهروندی با استبداد و دروغ باید پشتیبانی شود . اعتراض نورِ بلخ باید فرا تنظیمی باشد و ساختار سیاسی را به سوی رهایی از استبداد و دروغ رهنمون گردد . اعتراض نورِ بلخ باید به دگرگونی و اصلاح دولت و دولت داری بیانجامد .

>>>   Homayoun Paiez
آقایان قوم گرای متقلب و متصلب، متفکران خالی از مغز، هنوز هم نه فهمیده اند و نمی فهمند که این جامعه از صد سال بدینسو، در تب گذار می سوزد و زایش جامعهء مدرن در این کشور، این کشور را و جامعه را در حد انفجار و نا بودی رسانده است؛ که مسوول این انفجار و نا بودی، متفکران خالی از فکر خواهند بود!
نمی دانم؟ این ها چرا نمی دانند؟ در قرن 21 وعصر اطلاعات، این مردم، مخصوصن نسل جوان به خود آگاهی و بیداری رسیده اند؛ تاریخ را می دانند؛ به جعل تاریخ پی برده اند... حقوق خود و آن دیگری را شناخته اند و اینکه هویت چیست؟ را درک کرده اندو...
آقایان سوار بر خر های جهل و مغز های پر از جعل، یک بار هم که شده، به اصطلاح" سر به گریبان" خود نمی کنند؛ و یا نیم نگاهی به وجدان خود؛ هی زور می زنند و فرصت می سوزند که این جامعه را، دو باره به صد سال قبل برگردانند!...
اول، این امکان نه دارد؛ هرگز!
دوم، بر فرض محال، اگر به چنین عقب گردی موفق هم شوند؛ این خیانت است، جنایت است!...
اگر آقای غنی مثل روانش وجدان بیمار ندارد؛ از یک سان سازی هویت و فرهنگ این جامعه بگذرد؛ و پیش از این که دیر شود واین جامعه و این کشور از هم بپاشد؛ بجای تاکید بر راهبرد های فاشیستی و تمامیت خواهانه اش ، به فکر گذر دادن این جامعه از تنگنا های تاریک و مهیب و رساندن آن به جلگه های سر سبز جامعهء باز باشد... و این، در حذف و زدودن هویت دیگران، هرگز نمی تواند میسر گردد.

>>>   هویت شما افغان باش؛
هویت ما تاجیک است

افعان تو باش و هستی! من افغان چرا شوم
با هویت "افعان" چرا وارد میدان شوم

این هویت ، هویت توست و باشد مبارکت
آخر به زیر نام هویت تو! پنهان چرا شوم

بر من بگو هویتت تاجیک است! چرا که تاجیک ام
آنچه که بودم هستم،چرا پشیمان شوم
این بار نه به زور که با تزویر رقیب

قربانی هویت و مردم" تاجیک " تاجیک تبار ام شوم
انسانم هویتم و "تاجیک " بود نام نیک من
زین هویت نیک خویش گریزان چرا شوم

>>>   اگر افغان بودن برایت قابل تحمل نیست پس به وطن خودت تاجکستان برگرد و در همانجا با افتخار تذکره تاجکی برای خودتان و اطرافیانتان بگیر.
مهمان آمد و برای ما تعیین تکلیف و تعیین قانون می کند!
پدربزرگان شما از کشورهای همسایه ای مانند تاجکستان(تاجکان)، ازبکستان(ازبک ها)، ترکمنستان(ترکمن ها)، قزاقستان(قزاق ها)، قرقیزستان، مغولستان(ازاره ها)، هندوستان(هندوها) و... مهاجر شدند و به سرزمین افغانها(افغانستان) آمدند و پدربزرگان و نیاکان ما به آنها جا و مکان و سکونت دادند آنها را به ملیتی افغانستان پذیرفتند بعدا" به آنها تابعیت افغانستانی و تذکره دادند و به مرور زمان به نوادگان آنها که شماها هستید قدرت و چوکی دادند ولی شما این خوبی را فراموش کرده اید و از این خوبی هایی که افغانها با شما کرده اند سوءاستفاده کردید و به افغان ها توهین کردید و می کنید این رسم جوانمردی نیست. به آنهایی که چوکی دادند حالا چوکی خودرا محکم گرفته اند به گمان اینکه این چوکی ارث و میراث است که از پدر برای آنها مانده. مگر چوکی ارث و میراث است که از پدر برای آنها مانده باشه! شما کم کم کاری با افعانها و افغانستانیها کردید ومیکنید که مهاجرین صهیونیست و غاصب اسراییلی با فلسطینی ها کردند و ادعای مالکیت بر سرزمین های فلسطینی ها را دارند و تمام سرزمین های مسلمانان و فلسطینی ها را از جمله بیت المقدس و مسجدالاقصی را غصب کرده اند و برای فلسطینی ها تعیین قانون می کنند.

>>>   آقایان مسئولین سایت، چرا پیام قبلی مرا درج نکردید؟

>>>   پشتون ها خود را هم فروخته و ملت را هم فروخته
كاكا امريكا هر چي دلش بخواهد همان ميشه
فعلا كه نكاح غني را با عبدالله بسته كرده ديده شوه كه كدام حامله ميشه اخر كار
احمد از كابل

>>>   نام آریایی با تبصره اش همخوانی ندارد و بهترین نام برای وی خُنثی خیل است.

>>>   به این آقای که میگوید به تاجکستان برگرد.
تو اول تاریخ خود را مطالعه کو باز گپ بزن
افغان یا افغانستان تو چند سال قدامت تاریخی دارد×××××××
اونای که می دانند چیزی نمیگویندفقط تو
....

>>>   افغان هر چه قدمت داشته باشه قدمت و تاریخش از تو مهاجر و امثال تو بیشتر است. جواب جاهلان سکوت است

>>>   افغان هر چه قدامت داشته باشه قدامت و تاریخشان به مانند قدامت و تاریخ مهاجرانی به امثال تو نیست.
بس است همینکه هر گپ را شما می فهمید.
جواب جاهلان سکوت است اونایی که می فهمند سکوت اختیار می کنند گپ نمی زنند و عمل می کنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است